Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور عراق اعلامیه فوری را درباره اسامی و مشخصات کسانی که در نشست سازش با رژیم صهیونیستی در اربیل شرکت کرده بودند، برای گذرگاه‌های زمینی و فرودگاه‌ها فرستاد.

 یک مسئول امنیتی ارشد در بغداد به العربی الجدید گفت: وزارت کشور عراق بخشنامه فوری را شامل اسامی و مشخصات عاملان برگزاری نشست سازش با رژیم صهیونیستی در اربیل، برای گذرگاه‌های زمینی و فرودگاه‌ها فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسئول ارشد در وزارت کشور عراق گفت: حکم جلب فوری وسام ابراهیم الحردان و پسرش علی وسام الحردان و ریسان ذعار الحلبوسی برای گذرگاه‌های مرزی، فرودگاه‌ها و دستگاه اطلاعات، اداره اسناد جنایی و دستگاه امنیت ملی فرستاده شده و قرار است حکم جلب دیگر افراد شرکت کننده در نشست اربیل نیز صادر شود.

طبق قانون عراق تمام کسانی که در تبلیغ یا دعوت به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی دست دارند مجرم شناخته شده و مجازات آن‌ها در راستای جرایم خیانت بزرگ به اعدام نیز می‌رسد.

مسئول مذکور گفت: وزارت کشور عراق از اربیل درخواست خواهد کرد که افراد تحت تعقیب را تحویل داده و مانع فرارشان به خارج از کشور از طریق فرودگاه‌ها یا گذرگاه‌های مرزی این اقلیم شود. بخشنامه وزارت کشور شامل تصاویر افراد تحت تعقیب است و اختیار بازداشت آن‌ها به تمام تشکلات امنیتی عراق داده شده است.

تعداد زیادی از شرکت کنندگان در نشست طی دو هفته گذشته عذرخواهی کرده و برخی گفتند که فریب خورده‌اند و با عنوان دیگری به این نشست دعوت شده‌اند.

ماه میلادی گذشته نشست با عنوان نشست صلح و استرداد با حضور شخصیت‌های حزب بعث که به نظر می‌رسد از مناطق شمال و غرب عراق بودند برگزار شد و برگزار کنندگان آن خواهان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

پیشتر یک مسئول ارشد در دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد، هفت شخصیتی که در برگزاری این نشست دست داشتند شخصیت‌های اصلی هستند که مأموریت دعوت از دیگران را برعهده داشتند. حمایت مالی از این نشست توسط مرکز ارتباطات صلح در نیویورک انجام شده که رئیس آن یک یهودی با اصالت عراق به نام جوزف رود است که در نشست حاضر شده بود.

این منیع اعلام کرد: تعدادی از شرکت کنندگان فریب خورده بودند. برای همین بعدا ۴۰ بیانیه درباره عقب نشینی از بیانیه پایانی نشست صادر شد. تحقیقات گسترده‌ای درباره این نشست در بغداد درحال انجام است و بغداد هنوز قانع نشده که اربیل از این نشست اطلاع نداشته است؛ چراکه نهاد آسایش"دستگاه امنیت داخلی کردستان عراق" با این نشست از قبل موافقت کرده بود. هیچ هتلی در اقلیم کردستان نیز بدون موافقت امنیتی با میزبانی از هیچ فعالیتی موافقت نمی‌کند. در این نشست شخصیت‌های اسرائیلی در داخل اراضی اشغالی و در آمریکا و یک مسئول وزارت فرهنگ امارات از طریق مجازی در این نشست شرکت کرده بودند. اطلاعات نشان می‌دهد که شرکت کنندگان به حمایت مالی و وعده‌هایی برای حمایت از آینده سیاسی آن‌ها در مناطقشان دست یافته بودند و این محرک اصلی برگزاری نشست بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی وزارت کشور عراق فرودگاه ها یک مسئول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

این مقام عراقی که خواست نامش محفوظ بماند، بدون ذکر جزییات به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: البته رادار‌های نظامی عراق عبور پرتابه‌های ناشناس از آسمان کشور را رصد کرده‌اند.

به گزارش ایر، این درحالی است که ساعاتی پیش شبکه المیادین از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه «الامام» در استان بابل واقع در جنوب عراق خبر داد.

مدیر دفتر شبکه المیادین در بغداد نیز مدعی شد: به احتمال زیاد صدای انفجار در منطقه امام در استان بابِل عراق ناشی از حمله به حریم هوایی ایران بوده است.

تاکنون ماهیت انفجار در استان بابل عراق مشخص نیست، اما برخی از منابع غیری رسمی اعلام کردند که این منطقه عراق نیز همزمان با استان سویدا در جنوب سوریه نیز توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شده است.

tags # عراق ، انفجار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود