Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رئیس هایسنس، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون و کالاهای خانگی در چین هشدار داد بحران کمبود تراشه کامپیوتری در جهان حالا حالاها ماندگار است و حداقل ۲ الی ۳ سال طول خواهد کشید.

جیا شائوکیان، رئیس شرکت دولتی هایسنس می‌گوید: کمبود جهانی نیمه‌رساناها که به سرعت در حال گسترش است روند تولید تولیدکنندگان را از کالاهای الکترونیکی خانوار گرفته تا خودرو، مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مشکل بزرگی در زمینه اختلافات تجاری جهانی به وجود نیاید حل شدن این بحران ۲ تا ۳ سال طول خواهد کشید.

شائوکیان هشدار داد: در غیر این صورت اگر تحریم تجارت و اقتصاد بین کشورها ادامه داشته باشد، واقعاً نمی‌توان پایان این بحران را تخمین زد.

شرکت هایسنس مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر از کمبود تراشه کامپیوتری آسیب دیده است. با وجود اینکه شائوکیان مدعی شد تجارت این شرکت نرمال باقی مانده است اما او اذعان کرد هزینه تولید به شکل مشهودی افزایش یافته است.

کمبود جهانی تراشه کامپیوتری به علت عوامل مختلفی به وجود آمده است که مهمترین آنها افزایش تقاضا برای کامپیوترهای خانگی در مدت قرنطینه کرونا بوده است.

تراشه‌های کامپیوتری در خودروهای جدید به بخشی حیاتی تبدیل شده‌اند و در بسیاری از کالاهای هوشمند امروزی دیگر که به پردازش اطلاعات نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر 5330099

منبع: مهر

کلیدواژه: تراشه رشد اقتصاد جهان تولید قیمت دلار سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت رمز ارز صندوق توسعه ملی قیمت جهانی طلا قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی دیپلماسی اقتصادی انتخابات نظام مهندسی بازار سرمایه قیمت نفت سید احسان خاندوزی تراشه کامپیوتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه مقاومت اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان کشید

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌توان آن را«وعده صادق» نامید نیروهای مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات مقتدرانه راهبردی، رژیم صهیونیستی را مورد حمله موشکی خود قرار دادند اظهار داشت: بی‌تردید این حمله موشکی نشان از اقتدار دولت جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی بوده که به رخ جهانیان کشید.

وی تصریح کرد: دولت‌هایی که خود را برتر منطقه می‌دانستند و استکبار جهانی از آنها حمایت می‌کرد و رژیم صهیونیستی که خود را قلدر منطقه تصور کرده و گمان می‌کرد هر چه در منطقه بگوید و در کشورهای منطقه بخواهد انجام می‌دهد، اما در شب گذشته با یک عملیات پیچیده همه آن اقتدار پوشالی اسرائیل را درهم کوبید و توانست یک بار دیگر امید را در بین امت‌های مظلوم منطقه بیافریند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند که از کیان ملت ایران اسلامی و تمامی امت اسلامی دفاع خواهم کرد و از سوی دیگر هر زمان ملت ایران بخواهد، همواره با پیروی از منویات رهبری آماده فداکاری بوده است و هر صحنه‌ای که لازم بوده حاضر بوده‌اند و با کمال اقتدار در مقابل استکبار مقاومت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حوزه مقاومت به اندازه‌ای گسترده شده است که نسخه رژیم پوشالی و جرثومه فساد و تباهی را در هم بپیچد و اقتدار امت اسلامی را یک بار دیگر به رخ جهانیان کشیده است.

ماموستا کلشی‌نژاد با تقدیر از دلاورمردان و رزمندگانی که همواره برای پیشرفت و توسعه امت اسلامی در همه جای دنیا حاضر بوده و فداکاری کرده‌اند و اجازه نداده‌اند خون شهدا هدر برود و امت اسلامی مدیون خون شهدا است اظهار داشت: باید بر مادرانی که چنین سربازان و فرزندانی را با کمال صبر و مقاومت تربیت کرد‌ه‌اند که بتوانند برای دفاع از اسلام و امت اسلامی و مردم مظلوم غزه در صحنه‌ها و سنگرهای مختلف تلاش کنند آفرین گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • حوزه مقاومت اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان کشید
  • دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • تراشه‌ای که گوشت حلال را تشخیص می‌دهد
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • سرمربی پورتو روی این چهار اسم خط کشید!
  • دله آلی: هدف من شرکت در جام جهانی ۲۰۲۶ است
  • رقیب آمریکایی کنار کشید؛ زارع شانس اصلی طلای المپیک