Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@17:26:32 GMT

معلمان واکسن نزده چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۹۷۶

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: واکسیناسیون در بیش از ۸۵ درصد معلمان انجام شده است، اما درباره نحوه مواجهه دولت با کسانی که به دلیل غیرموجه واکسن دریافت نمی‌کنند تابع سیاست‌هایی هستیم که وزارت بهداشت طراحی خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: علیرضا کمرئی درباره جزئیات واکسیناسیون معلمان اظهار کرد: واکسیناسیون در بیش از ۸۵ درصد معلمان انجام شده است؛ برخی دو مرحله را دریافت کرده‌اند و برخی نوع خاصی از واکسن را زده‌اند و منتظر مرحله بعدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال گذشته و وقتی مدارس را غیرحضوری اداره می‌کردیم یکی از نگرانی‌های جدی ما خود معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان بودند. این موضوع مطرح بود که طبق نگاه تخصصی مراجع بهداشتی کسانی که با بچه‌ها در ارتباط هستند بیشتر در معرض سرایت ویروس قرار می‌گیرند. به علت همین نگرانی، تسریع واکسیناسیون معلمان را با هماهنگی وزارت بهداشت پیگیری کردیم و وزارت بهداشت تشخیص داد که این گروه باید در اولویت قرار بگیرند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه اگر این اتفاق نیفتد و برخی معلمان واکسن دریافت نکنند، خودشان در معرض آسیب هستند گفت: درباره نحوه مواجهه دولت با کسانی که به دلیل غیرموجه واکسن دریافت نمی‌کنند تابع سیاست‌هایی هستیم که وزارت بهداشت طراحی خواهد کرد. آموزش و پرورش در این باره نظر خاصی ارائه نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: صعود انفجاری ایران در جدول واکسیناسیون

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد