Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،غلامرضا باغبان رئیس تعاونی سبزی کاران شنب غازان تبریز  گفت:اراضی سبزی کاری منطقه شنب غازان تبریز که پشت ایستگاه راه آهن واقع شده، بیش از ۵۰۰ هکتار وسعتد دارد که فعلا ۱۰ هکتار از آن با آلودگی دست به گریبان است.

اوافزود:مواد نفتی گازوئیل و مازوت به آب‌های زیرزمینی این منطقه نشت پیدا کرده و با آب مخلوط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها مسئولان راه آهن تبریز پاسخگوی ما نیستند، بلکه هیچ مسئول دیگری نیز پیگیر این موضوع نیست.

او با تاکید بر این‌که آب‌های مخلوط شده با مواد نفتی منجر به آلودگی شده و به هیچ وجه نمی‌توان از آن استفاده کرد بیان کرد: اکنون درخواست ما این است که با کمک مسئولان ذی ربط از گسترش بیشتر نشت مواد نفتی به مزارع جلوگیری کنیم.

 رئیس تعاونی سبزی کاران شنب غازان تبریز گفت: نشت این مواد نفتی منجر به سوختگی محصولات و حتی آلودگی خاک شده به طوری که دیگر تولید محصول در مناطقی که آب‌های آلوده جریان دارند، به هیچ وجه ممکن نیست.

باغبان ادامه داد: کشاورزان مزارع این منطقه که نمی‌توانند از آب‌های آلوده استفاده کنند، به اجبار از مزارع همسایه خود آب می‌آورند و حتی تعدادی از کشاورزان مزارع خود را رها کرده و رفته‌اند.

او در خصوص منبع نشت این مواد نفتی توضیح داد: با توجه به نزدیک بودن ایستگاه راه آهن به این منطقه، در درجه اول این مجموعه باید پاسخگو باشد، اما مسئولان آن نه تنها این موضوع را جدی نمی‌گیرند، بلکه این بحران را به گردن ارگان دیگری می‌اندازند.

اوگفت: ما حتی به مسئولان پالایشگاه تبریز نیز مراجعه کردیم تا ببینیم دلیل این نشتی از این مجموعه است یا نه که با حضور کارشناسان امر مشخص شد، این پالایشگاه هیچ خط عبوری از این منطقه ندارد و عملا نشت مواد از این طریق امکان پذیر نیست.

حال کشاورزان باغات و مزارع سبزی کاری «شنیب غازان» از خطر آلودگی محیط زیستی باغات خود نگران و در تکاپو هستند؛ آنان ادعا می‌کنند که روغن لوکوموتیوی که سال‌های سال، مجموعه راه‌آهن تبریز در دپو‌های حفرشده‌ی خود خالی کرده است، از طریق خاک به آب‌های زیرزمینی باغات پشت راه آهن رسیده و زمین‌ها را آلوده می‌کند.

آنان خواستار ورود مدیریت ارشد آذربایجان شرقی و تشکیلات قضایی به این موضوع هستند تا از آسیب بیشتر به محیط زیست به عنوان میراث آیندگان جلوگیری شود.

«شنب غازان» (شام غازان به زبان محلی)، منطقه‌ای تاریخی در جنوب غرب تبریز است که سابقه عمران وآبادی آن به دوره حکمرانی غازان خان می‌رسد و ضلع غربی آن از زمان‌های قدیم تا به امروز پوشیده از باغات و مزارع سبزی و صیفی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی زیست محیطی آلودگی آب شنب غازان مواد نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند

سرهنگ عبدالرضا خجسته گفت: شب گذشته مرد جوانی به علت مسمومیت شدید ناشی از مواد مخدر به یکی از مراکز درمانی شهر مشهد منتقل و موضوع از طریق عوامل انتظامی به مرکز ۱۱۰ گزارش شد.

وی اضافه کرد: با حضور ماموران کلانتری امام رضا(ع) در بیمارستان مشخص شد، جوانی ۲۵ ساله که از یکی از استان های جنوب شرق کشور قصد انتقال مواد مخدر به روش بلعی به شهر مشهد را داشت، به علت بازشدن بسته های مواد مخدر دچار مسمویت شدید شده بود.

فرمانده انتظامی ثامن ادامه داد: مرد جوان پس از انتقال به اتاق عمل با تلاش کادر درمان از مرگ حتمی نجات یافت و ۱۲۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از معده‌اش خارج شد.

خجسته بیان کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد و متهم تا بهبودی در بخش مراقبت‌های ویژه و زیر نظر پلیس بستری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند
  • جان دوباره برای بلوط ۳۵ ساله در لنده
  • ایستگاه پایانی توزیع کنندگان مواد مخدر
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در بزرگترین مرز زمینی کشور