Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:01:21 GMT

۱۰۵ کیلومتر خطوط فاضلاب جدید در اهواز احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۱۱۹۶

۱۰۵ کیلومتر خطوط فاضلاب جدید در اهواز احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کرمی نژاد شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: پس از بحران فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز در سال ۹۸ با موافقت مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به آب و فاضلاب اهواز اختصاص یافت.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به‌عنوان مجری طرح فاضلاب اهواز طبق برنامه ۱۰۵ کیلومتر خط جدید را که ۱۱ کیلومتر آن به‌صورت تونل است، احداث و ۱۵ ایستگاه پمپاژ جدید ایجاد و ۱۰ ایستگاه را نیز اورهال و تعمیرات اساسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق قرارداد این طرح باید در مدت سه سال اجرا می‌شد، ادامه داد: پس از سفر رئیس‌جمهور به خوزستان مقرر شده که این طرح در مدت دو سال به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: میزان اعتبار طرح فاضلاب اهواز یک هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان است که توسط سازمان برنامه و بودجه به‌طور کامل پرداخت و برای امسال نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

اجرای بازسازی و اصلاح نقاط بحرانی فاضلاب اهواز

کرمی نژاد همچنین از اجرای ۷۸ جبهه کاری برای رفع نقاط بحرانی و فوق بحرانی فاضلاب کلانشهر اهواز خبر داد و افزود: این طرح‌ها به‌جز کارهایی است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: پس از جریان آب‌گرفتگی در سال ۹۸، ۸۸ نقطه بحرانی شهر اهواز شناسایی که ۶۴ نقطه آن اصلاح و ۲۴ نقطه آن مانده که در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: بر اساس طرح مشترک از سوی استانداری، شهرداری اهواز و آبفا ۵۶ نقطه بحرانی در شهر اهواز شناسایی و طرح اصلاح این نقاط به پایان رسیده و در بخش دوم این طرح ۸۰ نقطه دیگر شناسایی شده که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی نژاد با اشاره به نقاط بحرانی فاضلاب اهواز بیان کرد: با اجرای طرح فاضلاب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و اقداماتی که در حال انجام است، حداکثر تا سه سال آینده مشکلی به نام فاضلاب نخواهیم داشت.

پیگیری هفتگی طرح فاضلاب اهواز توسط وزیر نیرو

وی گفت: شنبه هر هفته وزیر نیرو نشستی با مدیران آبفا استان در خصوص طرح فاضلاب اهواز دارد و مدیرعامل آبفا کشور نیز هفته‌ای یکبار به استان سفر و طرح‌ها را مورد بازدید و بررسی قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: همه مسئولان برای حل مشکل فاضلاب اهواز پای کار هستند و با تلاش و همت این طرح را اجرا و به پایان خواهیم رساند.

بیشترین ایستگاه پمپاژ فاضلاب کشور در اهواز است

کرمی نژاد گفت: شهر اهواز تنها شهری است که ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ دارد و در هیچ شهر کشور این تعداد ایستگاه پمپاژ وجود ندارد.

وی افزود: با اجرای طرح فاضلاب اهواز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء این تعداد ایستگاه پمپاژ به ۶۹ ایستگاه کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با طرح‌های ابتکاری که توسط همکاران شرکت آبفا اجرا می‌شود، این ایستگاه‌های پمپاژ نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5330277

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمدرضا کرمی نژاد آب و فاضلاب خوزستان آب و فاضلاب شهری اهواز قرارگاه خاتم الانبیاء ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیراز گرگان سیدابراهیم رئیسی هفته وحدت ایلام شیوع کرونا نیروی انتظامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان طرح فاضلاب اهواز ایستگاه پمپاژ خاتم الانبیاء شهر اهواز کرمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان

 طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اعزام ۶ تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
  • بازدید وزیر کشور از ایستگاه پمپاژ شماره ۳ فاضلاب شهرستان کنارک
  • مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان بازدید کرد
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان