Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دو قابلیت مهم استان مرز و دریاست و اگر اعتقاد داریم که برای توسعه استان باید از این قابلیت‌ها استفاده شود باید شاهراه ارتباطی مناسب بین مرز و دریا ایجاد شود و این نیازمند راه‌آهن و جاده‌های استاندارد است.

به گزارش ایسنا؛ حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی وضعیت راه های استان که با حضور مدیران راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط در استانداری برگزار شد، وضعیت راه های استان و روند پیشرفت کریدور شمال به جنوب استان و اعتبارات اختصاص یافته و مورد نیاز، مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار در ادامه گفت: روال عادی و نگاه های معمول در تخصیص بودجه و اعتبار نه‌تنها در سیستان و بلوچستان جواب نمی‌دهد بلکه شکاف موجود بین استان و سایر استان‌ها را بیشتر می کند.

مدرس خیابانی در ادامه گفت: راه مسیر توسعه و پیشرفت و پشتیبان تمام فعالیت های حوزه کسب و کار است و تا زمانی که راه مناسب نداشته باشیم هیچ امکان و مزیتی نخواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد:  تا زیرساخت راه نباشد، قطعاً امکان راه اندازی کارخانه و بهره برداری از معادن میسر نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: روال های عادی و نگاه های معمول در تخصیص بودجه و اعتبارات در این استان این عقب ماندگی تاریخی را جواب نمی دهد و شکاف ها را بیشتر می کند و باید با اعتبارات خارج از روال معمول این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های متولی تاکید کرد: به ارقام و اعتبارات معمول اختصاصی قانع نشوید و ارقام انفجاری و ماورایی را مطالبه کنید.

مدرس خیابانی گفت: در حالیکه هیچ شاهراه اصلی در استانهایی مثل تهران، شیراز و اصفهان و کرمان یک بانده نیست اما شهروندان سیستانی و بلوچستان  به جاده های استاندارد دسترسی ندارند و آمار بالای تصادفات جاده ای در استان رخ می دهد.

وی ادامه داد: این روند تخصیص اعتبار باعث می شود که در استان های دیگر جاده های دو لاین به ۴ لاین افزایش یابد و خط ریل و برگردان آن تا درب کارخانه امتداد یابد در حالی که این استان ابتدایی ترین شاخص راه و جاده را ندارد.

استاندار تاکید کرد: هیچ قطعه ای از مسیر میلک تا چابهار نباید در حال مطالعه باشد و باید همه قطعات باقی مانده تحت پیمان بروند.

استاندار از مدیران دستگاههای مسکن و شهرسازی، برنامه و بودجه، حمل و نقل جاده ای، صنعت، معدن و تجارت خواست تا با تاکید بر لزوم برخورداری و دسترسی مردم به جاده های استاندارد و همچنین ضرورت راه استاندارد به عنوان  پیش نیاز توسعه اقتصادی و تجاری و لزوم اتصال منطقه آزاد چابهار به منطقه آزاد سیستان، مطالبه‌گری جدی از سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص ردیف اعتباری خاص در حوزه راه استان داشته باشند.

انتهای پیلم

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان توسعه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده

به گزارش جام جم آنلاین،محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد گفت: در زمینه تامین اعتبار و تهیه امکانات برای خدمات رسانی به سیل زدگان با هیچ گونه کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.
وی افزود: در زمینه کمک رسانی باید بین میزان خسارات وارده و کمک رسانی تناسب وجود داشته باشد و بر اساس نیاز‌های مردم اقلام مورد نیاز تهیه و تامین شود.
استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران استانی خواست؛ از ظرفیت حضور مسئولان کشوری سازمان‌های مربوطه در منطقه به بهترین نحو مطلوب در راستای تامین زیرساخت‌ها بهره برداری کنند.
وی با تاکید بر پایداری آب روستا‌ها گفت: تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی در زمینه تامین آب مورد نیاز مردم امدادرسانی کنند.
کرمی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت لازم در زمینه اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده را داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان در بحث امدادرسانی سازمان هلال احمر افزود: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه تامین اقلام ضروری و مواد غذایی مورد نیاز مردم انجام شده است، در ادامه نیز تا زمان پایداری شرایط، با همکاری قرارگاه جهادی کمک رسانی به مردم تداوم خواهد داشت.
وی با تاکید بر توزیع آرد به خصوص در بخش‌های روستایی بیان داشت: فرمانداران موظف هستند؛ به صورت روزانه نیازمندی‌های روستا‌ها را بررسی و نسبت به تامین و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
کرمی اظهار داشت: سازمان‌های راهداری و راه و شهرسازی؛ بازگشایی راه‌هایی که همچنان مسدود هستند را با سرعت پیگیری کنند و مسیر‌های بازگشایی شده را از نظر دارا بودن تابلو و علائم رانندگی بررسی نمایند تا مشکلی برای افراد به وجود نیاید.
استاندار سیستان و بلوچستان بر پایداری برق همه مناطق سیلزده تاکید و اضافه کرد: قطعی خطوط فیبر نوری نیز باید به سرعت ترمیم شود.
وی تصریح کرد: در زمینه ساختمان‌های آسیب دیده باید تعمیرات لازم انجام شود، ساخت مسکن آسیب دیده از سیل قبل آغاز شده و مسکن‌های آسیب دیده جدید نیز با کد ارتفاعی و رعایت تمام اصول ساختمان سازی بزودی آغاز شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر رفع مسائل مرتبط با بنادر، شیلات و تامین سوخت گفت: جهاد کشاورزی تا رفع مشکلات بندسارها و قنات‌هایی که آسیب دیده و خسارات وارده به این بخش را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

دیگر خبرها

  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود