Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی لرستان، حکایت از احتمال شیوع پیک ششم این ویروس در استان دارد، موضوعی که مسئولان علوم پزشکی لرستان در رابطه با آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گفته قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان روند نزولی این بیماری در استان متوقف شده و همین امر نگرانی‌ها برای احتمال شیوع پیک ششم این ویروس در لرستان را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال شیوع ویروس «لامبدا» در آبان

صالح آزاد بخت معاون علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روند کاهشی که در رابطه با ابتلاء و بستری در استان داشتیم، مقداری متوقف و کند شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پذیرش بیماران کرونایی نسبت به ترخیص بیشتر شده است عنوان کرد: در این راستا مقداری این زنگ خطر به صدا در می‌آید که امکان اینکه حالت کاهشی را در روند ابتلاء داشته باشیم، متوقف شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: همیشه این را گفته‌ایم امکان اینکه پیک ششم کرونا را در آبان ماه داشته باشیم، وجود دارد، اگر ما این پیک بیماری را داشته باشیم یقیناً خطرناک خواهد بود.

آزاد بخت گفت: احتمال شیوع ویروس «لامبدا» وجود دارد و این امر برای افراد مبتلا و حتی کسانی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده‌اند، مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تاکید مجدد ما رعایت پروتکل‌ها و دوری از تجمعات است ادامه داد: همچنین مردم باید واکسیناسیون را جدی بگیرند.

روند نزولی کرونا متوقف شده است

علی فرهادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این رابطه به مهر گفت: متأسفانه روند و شیب نزولی کرونا در لرستان متوقف شده است اظهار داشت: در این راستا احتمال بروز موج ششم کرونا با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق می‌شود افزود: تا کنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن وارد استان شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از این تعداد، یک میلیون و ۵۱۱ هزار دُز تزریق شده است.

آمارها نشان از احتمال پیک ششم بیماری دارد

مریم کوشکی دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با اشاره به شناسایی ۲۸۹ ابتلای جدید به کرونا در لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: تا کنون ۱۸۸ هزار و ۵۴۵ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به دو فوتی جدید بر اثر کرونا در استان عنوان کرد: تا کنون متأسفانه دو هزار و ۵۵۸ نفر به علت ابتلاء به کرونا در لرستان فوت کرده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد بستری‌های مشکوک و قطعی کرونا در استان را ۴۸۵ نفر اعلام کرد.

کوشکی تاکید کرد: افزایش موارد بستری، احتمال شروع پیک ششم کرونا را نشان می‌دهد، واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات همچنان مورد تاکید است.

کد خبر 5330400

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان مریم کوشکی علی فرهادی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیراز گرگان سیدابراهیم رئیسی هفته وحدت شیوع کرونا ایلام عکس استانها دانشگاه علوم پزشکی لرستان احتمال شیوع متوقف شده پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص( در تمام تخصص‌ها)کمبود وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محبی در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم، همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت:  یک هزار و 520  تخت در بیمارستان‌های دولتی قم وجود دارد و بر اساس سرانه یک هزار  تخت درمانی در بیمارستان‌های دولتی قم کمبود وجود دارد.
 
وی افزود:  سرانه پرستار در قم یک و یک‌دهم پرستار به‌ازای هر تخت است، اما ایدئال یک و  چهار‌ دهم پرستار به ازای هر تخت نیاز  است که بر اساس این حدود  450 پرستار نسبت به هر تخت در استان قم کمبود وجود دارد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص در تمام تخصص‌ها کمبود وجود دارد و حدود 200 متخصص و بیش از 300 پزشک عمومی کمبود در قم وجود دارد.
 
 محبی عنوان کرد: در خصوص وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان و پرستاران باید گفت اگر مطالبات ما وصول شود همه مطالبات کادر درمان پرداخت خواهد شد 250 میلیارد تومان بدهی به پزشکان و پرستاران وجود دارد؛ اما بیش 400 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داریم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: پیگیری زیادی برای وصول مطالبات انجام شده است و اولین پولی که به علوم پزشکی استان قم واریز شود مطالبات پزشکان و پرستاران را پرداخت خواهیم کرد، با این شرایط اداره‌کردن بیمارستان‌ها سخت است بیشترین مطالبه دانشگاه علوم پزشکی از تأمین اجتماعی است که آنها هم می‌گویند دولت مطالبات آنها را نداده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های قم وجود دارد، بیان کرد: پیگیری‌های زیادی  از وزارت بهداشت و درمان انجام دادیم؛ اما چون قم نزدیک تهران است، اعلام می‌کنند استان قم در اولویت تخصیص و سهمیه پزشک متخصص نیست و پزشکان متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
 
 محبی خاطرنشان کرد: بیشترین متخصصان بانوان هستند در سال گذشته 27 متخصص به قم اختصاص داده شد که 19 متخصص خانم بودند که نصف این متخصصان خانم بنا به دلایلی از جمله زایمان نتوانستند در چرخه درمان قم باقی بمانند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در بحث برخورد با زیرمیزی‌ها، علوم پزشکی تنها مرجع رسیدگی نیست، گفت: برخورد با زیرمیزی پزشکان روند پیچیده‌ای دارند در گذشته تعدادی پزشک که در گرفتن زیرمیزی حرفه‌ای بودند به مقام قضایی معرفی شد که هر 6 نفر تبرئه شدند؛ چون شاکی خصوصی نداشتند. همچنین 6 پزشک که گرفتن زیرمیزی آنها برای دانشگاه علوم پزشکی محرز شده بود از بیمارستان‌های دولتی قم اخراج شدند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان