Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه جنجال‌ها در فلسطین اشغالی بر سر توافق آبی رژیم صهیونیستی با اردن، وزیر انرژی این رژیم بشدت اظهارات بنیامین نتانیاهو را رد کرد.

بنا بر گزارش شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی، «کارین الحرار» وزیر انرژی این رژیم بنیامین نتانیاهو را به دروغ پراکنی و انتشار اخبار جعلی درباره توافق آبی با اردن متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کابینه نفتالی بنت اخیرا با سفر به امان پایتخت اردن و دیدار با «محمد النجار» وزیر آب این کشور، توافقی در زمینه انتقال آب بیشتر با اردن امضاء کرد.

به موجب این توافق، قرار است در سال آتی میزان آب ورودی از سرزمین‌های اشغالی به اردن به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد و در صورت امکان دو سال دیگر نیز این توافق تمدید شود.

بنا بر گزارش آی ۲۴، این توافق در جلسه روز یکشنبه (دیروز) کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی باعث تشدید منازعه‌ها و جنجال سیاسی شد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به اظهارات بنیامین نتانیاهو رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر سابق این رژیم علیه توافق آبی با اردن واکنشن نشان داد و او را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد.


«کارین الحرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی

 

این مقام کابینه در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که انتقادها از توافق اخیر با اردن تلاشی به منظور آسیب زدن به روابط تل‌آویو و امان است.

بنیامین نتانیاهو توافق اخیر با اردن را محکوم کرده است و اخیرا در توییتر خود در این باره نوشت: «در این روزها که اردن روابط خود را با ایران تحکیم می‌کند، بنت، امروز، میزان آبی را که اسرائیل برای اردن ارسال می‌کند، دوچندان کرده است آن هم بدون گرفتن هیچگونه امتیازی سیاسی برای اسرائیل».

البته این اولین بار نیست که نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با ارسال آب به کشور اردن مخالفت می‌کند. منابع عبری‌زبان در دوره نخست‌وزیری او نیز گزارش داده بودند که نتانیاهو توافق ارسال آب به اردن مخالفت می‌کند.

این در حالی است که اردن با کمبود ۱۵ میلیون متر مکعبی آب مواجه است و در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای خرید آب از رژیم اسرائیل انجام داده؛ اما هر بار با مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق این رژیم مواجه شده بود.

آب برای اردن یک موضوع حیاتی است. طبق توافق سازش «وادی عربه» در سال ۱۹۹۴ قرار بر این شد تا رژیم صهیونیستی از رود اردن آب برداشت کرده و در فصول خشکسالی آن را به سمت اردن روانه کند؛ اما در دوره نتانیاهو، اردن به دشواری توانست بخشی از نیاز آبی خود را از رود اردن برداشت کند و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی چندین بار تهدید کرده بود که «اردن را تشنه خواهد گذاشت».

کارین الحرار وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در رد اظهارات نتانیاهو به رادیو ارتش این رژیم گفت: «رهبر اپوزیسیون در حال ایجاد اخبار جعلی است و ادعا می‌کند که ما آب را (به اردن) رایگان می‌دهیم اما این اتفاق نیفتاد».

این عضو ارشد کابینه نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس افزود: «هیچ هدیه رایگانی وجود ندارد بلکه روابطی است که باید توسعه یابد. این یک دارایی استراتژیک برای اسرائیل است».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اردن آب بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی نخست وزیر سابق وزیر انرژی توافق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که کانال «۱۲» عبری فاش ساخت که تل آویو به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد که دیوان لاهه ممکن است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به صدور قرار دستگیری بازداشت مقامات ارشد این رژیم شامل نتانیاهو به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اقدام کند.

در همین ارتباط، کانال «۱۳» عبری گزارش داد که شورای امنیت داخلی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران سیاسی و نظامی این رژیم را مخفیانه بررسی کرده است.

این کانال عبری اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش از انتشار خبر توسل نتانیاهو به متحدان غربی‌اش گزارش داده بودند که اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) ممکن است در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

کد خبر 6088228

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا