Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:30:34 GMT

امیرخان متقی و «وانگ ئی» با یکدیگر دیدار خواهند کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۲۰۳۴

امیرخان متقی و «وانگ ئی» با یکدیگر دیدار خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان با انتشار پیامی توییتری اعلام کرد که «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت این گروه قرار است با وزیر خارجه چین دیدار کند.

بلخی در این توییت نوشته است که متقی امروز دوشنبه با سفیر چین در کابل دیدار و گفتگو کرده است و آنها در این دیدار درباره نشست بعدی متقی و وزیر خارجه چین توافق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام بلخی، زمان و مکان این دیدار بعدا نهایی خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان همچنین گفته ‌است که در دیدار متقی با سفیر چین در مورد از سرگیری صادرات «چلغوز» افغانستان به چین بحث شده و طرف چینی اطمینان داده است که همه شرایط را برای از سرگیری صادرات این کالا فراهم می‌کند و صادرات آن به زودی از سر گرفته می‌شود.

دولت پکن هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است.

پیشتر نیز «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین که از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس کشورهای گروه ۲۰ با موضوع افغانستان شرکت کرده بود، درباره وضعیت افغانستان گفته بود: افغانستان امروز در دوراهی صعود و سقوط حکومت قرار دارد و هنوز راه درازی برای رسیدن به صلح و ثبات باقی مانده است.

وزیر امور خارجه چین در این نشست چهار پیشنهاد ارائه داد که شامل اولویت دادن به مردم و کمک به افغانستان برای غلبه بر بحران انسانی، تشویق افغانستان به حرکت به سوی توسعه فراگیر، برخورد قاطعانه با تروریسم و تلاش برای اقدامات مشترک همراه با اجماع عموم برای کمک به افغانستان، می شود.

کد خبر 5330417 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین پکن وانگ ئی امیرخان متقی افغانستان شهر کابل طالبان طالبان افغانستان دولت موقت ایالات متحده امریکا عراق لبنان افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه سوریه انتخابات عراق طالبان ایران فلسطین عربستان سعودی ترکیه بیروت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم