Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از راه های سریع اخذ اقامت دائم در ترکیه خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور است و به واسطه سهولت و سرعت اخذ اقامت دائم ترکیه به واسطه خرید ملک، این گزینه به جذابترین آپشن برای ایرانیانی تبدیل شده که برای تضمین اینده خود و فرزندانشان سودای خروج از ایران را در سر می پرورانند و چه مقصدی بهتر از کشور همسایه ترکیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه به واسطه پاسپورت قدرتمندی که نسبت به پاسپورت ایران دارد از کشورهای جذاب برای مهاجرت بسیاری از ایرانی ها محسوب می شود چرا که با در اختیار داشتن اقامت ترکیه و پاسپورت ترکیه ای می توانند به سادگی به بسیاری از کشورهای اروپایی بدون محدودیت و گرفتن ویزا سفر کنند.

کارشناسان ما در این مقاله به صورت کامل به انواع سوالات در خصوص شرایط خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت دائم در این کشور توضیحات لازم را ارائه کرده اند. در صورتی که به پاسخ سوالات و ابهام های خود در خصوص مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید آپارتمان نرسیدید، با شماره تلفن های موجود در قسمت تماس با ما تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شودی.

 

شرایط خرید خانه در ترکیه

دولت ترکیه برای خریداران ملک در این کشور امتیازات و تسهیلات ویژه ای قرار داده است که با آگاهی کامل از این قوانین می توانید به سادگی مراحل خرید خانه در ترکیه را طی کنید و در نهایت اقدام به اخذ اقامت در ترکیه نمائید. نکته مهم در این زمینه این است که دولت ترکیه به مهاجرین امکان خرید ملک در روستاها و مناطق حاشیه شهری را نمی دهد و افراد خارجی تنها قادرند در داخل شهر اقدام به خرید خانه نمایند.

اصلی ترین شرایط خرید خانه در کشور ترکیه عبارت است از:

خرید آپارتمان حداقل به ارزش 250 هزار دلار آمریکا برای اخذ تابعیت و پاسپورت عدم فروش ملک خریداری شده به مدت 3 سال خرید ملک در استانبول یا ترکیه به ارزش 60 هزار دلار آمریکا و اخذ اقامت توریستی به مدت 3 سال

 

خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه

ذکر این نکته ضروری است که صرفاً خرید ملک در ترکیه منجر به صدور اقامت دائم برای افراد نمی شود بلکه بر اساس قوانین جدید، ارزش ملک خریداری شده توسط مهاجرین می بایست حداقل 250 هزار دلار آمریکا باشد و در این صورت فرد می تواند درخواست تابعیت ترکیه را ارائه نماید.

در پروسه خرید ملک در ترکیه باید به خاطر داشته باشید که تا 3 سال نمی توانید ملک را به فروش برسانید. شما می توانید همه کارهای مربوط به خرید ملک در ترکیه را به وکلای مهاجرتی ما بسپارید تا کارها با سرعت بیشتری انجام شوند. کل پروسه اخذ پاسپورت ترکیه بسته به شرایط مختلف ممکن است بین 65 تا 85 روز طول بکشد.

گفتنیست شما می توانید با 60 هزار دلار یک منزل در ترکیه خریداری نمائید و اقامت موقت تحت عنوان توریستی دریافت نمائید که 3 سال اعتبار دارد و نیاز است هر سه سال آن را تمدید نمائید که این نوع اخد اقامت ریسک های خاص خود را به دلیل احتمال تغییر قوانین دارد و چندان توصیه نمی شود.

شما می توانید به صورت آنلاین و حضوری از خدمات مشاوره رایگان موسسه ما بهره مند شوید؛ پس در صورت داشتن سوال در این زمینه با ما در تماس باشید و یا بر روی این لینک کلیک کنید.

 

شرایط گرفتن اقامت موقت ترکیه با خرید خانه 60 هزار دلاری

اگر می خواهید با خرید خانه 60 هزار دلاری در ترکیه، تابعیت این کشور را اخذ نمایید باید پس از اخذ اقامت 3 ساله، به مدت 5 سال آن را تمدید کنید. پس از انجام این کار شما می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید. همچنین در طول این مدت نباید بیش از 1  سال خارج از ترکیه سکونت داشته باشید؛ در غیر این صورت تابعیت به شما تعلق نمی گیرد. یکی از مزیت های خرید آپارتمان در ترکیه این است که شما میتوانید اجازه اقامت خانواده خود را نیز دریافت کنید و کودکانتان را برای تحصیل در مدارس ترکیه ثبت نام نمایید.

 

اجاره ملک در ترکیه و اخذ اقامت

یکی دیگر از انواع اقامت های موقت در ترکیه، اجاره منزل در این کشور است. این نوع اقامت هم توریستی محسوب می شود و یکساله است و با توجه به قوانین جدید در این زمینه که از سال 2021 به اجرا در آمده، شما تنها قادرید به مدت یکسال از این نوع اقامت استفاده کنید و پس از گذشت یکسال، این اقامت تمدید نخواهد شد و باید نوع اقامت خود را تغییر دهید تا بتوانید در ترکیه ساکن باشید.

خرید آپارتمان ارزان در ترکیه

یکی سوالات رایج متقاضیان این است که “آیا می توان با خرید خانه ارزان تابعیت ترکیه را اخذ نمود؟” برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله می توان با سرمایه گذاری 150 هزار دلار آمریکا در پروژه های خاص، ملکی را با ارزش 250 هزار دلار خریداری کرد. 100 هزار دلار باقی مانده در خرید ملک توسط فروشنده به دولت پرداخت می شود. البته متقاضیان باید بدانند که این 100 هزار دلار به صورت وام 4 ساله است. همچنین ملک خریداری شده توسط متقاضی با قرارداد رسمی تا 4 سال در اجاره فروشنده قرار می گیرد.

پس از گذشت 4 سال، متقاضی ملک خود را تحویل گرفته و می تواند آن را بفروشد و یا اجاره دهد. لازم به ذکر است که بدانید، انجام این پروسه 3 تا 4 ماه به طول می انجامد.

قیمت خانه در ترکیه

یکی از سوالات همیشگی متقاضیان برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، قیمت خانه در استانبول و ازمیر دو شهر پرطرفدار ایرانی ها است.

قیمت یک آپارتمان در ترکیه به متراژ، پروژه، سن آپارتمان و منطقه بستگی دارد؛ اما به طور کلی، هر متر خانه در ترکیه حداقل 3000 لیر تا 5000 هزار لیر است. یعنی شما برای خرید یک خانه 50 متری به 150.000 لیر به بالا سرمایه نیاز دارید. البته با نوسانات ارز در کشور ما اگر قیمت لیر را 3400 تا 3800 در نظر بگیریم، شما حداقل به 510 میلیون تا 570 میلیون سرمایه اولیه نیاز دارید.

به طور کلی، متوسط قیمت هر متر مربع خرید ملک در استانبول 4432 لیر می باشد. همچنین هر متر مربع خرید ملک در ازمیر 3569 لیر است.

 

 

ضرورت وجود وکیل برای خرید ملک در ترکیه

پیش از هر اقدامی برای مهاجرت به ترکیه توصیه می کنیم به قوانین حاکم در ترکیه در زمینه امور مهاجرتی اشراف کامل داشته باشید و اگر وقت مطالعه کامل و دقیق قوانین را ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از یک وکیل مجرب یا یک موسسه مهاجرتی با سابقه کار دردر این زمینه استفاده کنید چرا در صورت اشتباه در هر مرحله، ممکن است زمان و پول شما به هدر برود.

موسسه مهاجرتی ما، یکی از معدود موسساتی است که بهترین وکلا را برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه در اختیار شما می گذارد.

وکیل مهاجرت به ترکیه، فردی است که از تمامی قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد آگاهی دارد و تمامی کار های اداری و حقوقی متقاضی را بر عهده می گیرد.

قوانین خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی

متقاضیان توجه داشته باشند که محدودیت های زیر را در کشور ترکیه نقص نکنند.

اتباع خارجی نمی توانند اراضی که در مناطق امنیتی و همچنین مناطق نظامی ترکیه واقع است را خریداری کنند. متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند 10 درصد از املاک و زمین های هر ناحیه یا شهر های ترکیه را خریداری نمایند. متقاضیان برای خرید آپارتمان در ترکیه می توانند به موسسات مالی و بانک ها درخواست خرید اعتباری بدهند. متقاضیان و اتباع خارجی تنها تا حداکثر 30 هکتار از زمین ها و اراضی ترکیه را می توانند خریداری کنند. اتباع خارجی طبق تبصره 35 قانون املاک در ترکیه می توانند با رعایت قوانین و مقررات نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمایند. اتباع خارجی باید توجه داشته باشند که در مناطق ممنوعه ملک خریداری نکنند. اتباع خارجی که قصد ساخت و ساز در ترکیه را دارند باید طی دو سال اقدام به ساخت پروژه خود کنند.

 

چنانچه خرید خانه در ترکیه موجب نقص یکی از قوانین این کشور باشد، ملک خریداری شده توسط اتباع خارجی باطل می شود. همچنین در صورتی که ملک شما مورد تایید ارگان های مربوطه نباشد و یا اتمام پروژه خود را در زمان مقرر به وزارت خانه اعلام نکنید، خرید ملک تان باطل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت خرید آپارتمان در ترکیه

ارائه گذرنامه معتبر افتتاح حساب در بانک های ترکیه اخذ کد مالیاتی ارائه دو قطعه عکس 4*3 ارائه مدارک محل سکونت تان در کشور مبدا

مراحل خرید ملک در استانبول و ترکیه

شما با سفر به ترکیه، می توانید آپارتمان ها و خانه های زیادی را مشاهده کنید و از بین آنها یکی را انتخاب نمایید. پس از آن، کارشناسان شهرداری آن ملک را از ابعاد گوناگون بررسی کرده و قیمت گذاری می کنند. قیمت اعلام شده توسط کارشناسان در سند ثبت می شود. پس از آن شما باید پیش پرداختی را به حساب مالک واریز نمایید. در تاریخی که برای انتقال سند تعیین می کنید، باید مابقی پول را به حساب مالک واریز کنید. کمتر از یک هفته زمان می برد تا سند شما آماده تحویل شود. برای اینکه اقامت ترکیه را دریافت کنید باید پس از تحویل سند، وقت مصاحبه با اداره مهاجرت ترکیه بگیرید. در تاریخ معین به اداره مهاجرت رفته و اسناد و مدارک خود را ارائه می دهید. پس از آن کارت اقامت یک ساله شما صادر شد به آدرس خانه تان در ترکیه ارسال می شود. توجه داشته باشید که موسسه ما در تمامی مراحل اخذ اقامت، شما را همراهی کرده و به انجام هرچه سریع تر کار ها کمک بسزایی می کند.

شما عزیزان برای خرید ملک باید هزینه های جانبی مثل محضری کردن کپی هر پاسپورت، عوارض شهرداری، کمیسیون بنگاه، پول خاک، هزینه بیمه و هزینه انتقال سند را پرداخت کنید.

 

نکات اساسی در خرید خانه در ترکیه

در مقاله خرید ملک در ترکیه باید بگوییم، متقاضیان باید توجه داشته باشند که قبل از پرداخت هزینه این نکات اساسی را با دقت مطالعه نمایند. این نکات عبارت اند از:

متقاضی باید خانه ای را که می خواهد خریداری کند، استعلام وضعیت نماید. در استعلام وضعیت هر گونه بدهی، وام بانکی، محدودیت های قانونی و… به صورت کامل نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که اگر ملکی را که می خواهید خریداری کنید ارزشش کمتر از 25 هزار دلار است، هیچ تضمینی در رابطه با اخذ اقامت نخواهد داشت.

شما قادر هستید در تمامی ادارات پستی در ترکیه، درخواست خرید خانه را انجام دهید.

توجه داشته باشید، قبل از خرید خانه مجوز های لازم را از سازندگان و مشاوران بخواهید و از درست بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

در مجموع، برای خرید خانه در استانبول، ازمیر و شهر های دیگر ترکیه می توانید با مشاوران ما به صورت کاملا تخصصی مشورت نمایید. مشورت با افرادی که تجربه زیادی را در این زمینه دارند، شما را چندین قدم به جلو می اندازند و موجب می شوند که در مراحل اداری و انتقال سند مشکلی برای شما به وجود نیاید. موسسه ما با بیش از چندین سال سابقه در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه، قادر است در خرید آپارتمان در استانبول، خرید خانه ارزان در ترکیه، خرید خانه در ازمیر و… کمک بسزایی را به شما کند و همچنین این موسسه تا پایان پروسه اخذ اقامت و تابعیت، شما را همراهی خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خرید آپارتمان در ترکیه خرید خانه در ترکیه ترکیه و اخذ اقامت اخذ اقامت ترکیه خرید ملک در ترکیه هزار دلار آمریکا ملک خریداری شده مهاجرت به ترکیه شما می توانید داشته باشید اتباع خارجی برای مهاجرت 60 هزار دلار توجه داشته اقامت دائم برای خرید شده توسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!

 «نصف حقوقم را به عنوان بیعانه کارت به کارت کردم تا خانه را اجاره ندهد؛ اما دیگر جواب تلفنم را نمی‌دهد»؛ این جمله را آقای مردانی می‌گوید که با دیدن آگهی اجاره آپارتمان با شرایط و قیمت مناسب در دیوار و صحبت با آگهی‌دهنده، ۱۰ میلیون تومان بیعانه واریز کرده است.

«با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن، شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلتفرم‌های سایت‌های واسطی مانند دیوار هستیم»؛ سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا این جمله را گفته و می‌افزاید که افراد سودجو با سوءاستفاده از موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با «قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین‌شده» و استفاده از ترفند‌های خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، «مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت می‌کنند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند».

مجرمان فضای مجازی با مهندسی مسائل روز و نیاز‌های مخاطب و بکارگیری انواع روش و ترفند‌ها از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند؛ اجاره و فروش ارزان قیمت منزل، خودرو و کالا، ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا، کالابرگ الکترونیکی، کارت سوخت، اینترنت رایگان و برنده شدن در انواع قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی و ... از جمله ترفند‌های کلاهبرداران مجازی است.

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه میزان کلاهبرداری اینترنتی حدود ۳۷ درصد است، معتقد است که یکی از مهمترین دلایلی که مجرمان سایبری می‌توانند در رسیدن به اهداف مجرمانه خود موفق باشند اعتماد هموطنان است؛ این در حالی است که سرهنگ مهدی فرازپور رئیس پلیس فتا استان قم می‌گوید که «طمع و کنجکاوی در مواجهه با فضای مجازی باید کنترل شود که این موارد مهمترین شگرد مجرمان سایبری است».
کلاهبرداری اینترنتی و سایبری مختص ایران نیست؛ اف‌بی‌آی (FBI) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار خسارت به‌خاطر کلاهبرداری آنلاین به مردم آمریکا وارد شده است.

راهرو‌های پلیس فتا پر است از مالباختگانی که برای پیگیری پرونده خود از این اتاق به آن اتاق می‌روند؛ با اینکه تعدادی از شاکیان و مالباختگان از پیگیری و حصول پرونده کلاهبرداری ناامید بوده و پول خود را از دست رفته می‌دادند، اما سردار منتظر المهدی سخنگوی پلیس از کشف ۸۷ درصدی جرایم سایبری خبر داده و می‌گوید که تعداد پرونده‌های مکشوفه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده و در جریان رسیدگی به پرونده‌های سایبری تعداد ۴۲۳ فقره پرونده مهم، عمده و کثیرالشاکی یابش و ۹۰۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی می‌گوید که «تعلیق حساب‌های بانکی و انسداد شماره تلفن‌های در اختیار کلاهبرداران، به روز رسانی و تکمیل مشخصات دقیق حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، ارسال پیام‌های انبوه هشدار و تهیه و تولید محتوای آموزشی مناسب از جمله راهکار‌های مبارزه و کاهش جرایم سایبری است».
وی همچنین بر تقسیم کار دستگاه‌های دولتی با هدف پیشگیری از کلاهبرداری‌های پرتکرار در فضای مجازی و نیز استفاده از فناوری‌های نوین مثل هوش مصنوعی برای جلوگیری از بروز جرایم مربوطه تاکید دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • مهاجم لیورپول در هلند، لانه موش اجاره می‌دهد!