Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای گذشته گروهی از نمایندگان مجلس برای بررسی حذف دو فوریتی لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، امضا جمع کردند. تعداد این نمایندگان ۱۰۰ نفر اعلام شد؛ در حالی که به نظر می‌رسید، بیشترِ مجلسی‌ها، موافق تصویب لایحه همسان‌سازی باشند.

بازنشسته ها مجلس را متهم می‌کنند که از ۸ تیر ماه که لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارسال شد، نمایندگان، «قاطعانه» فوریت بررسی آن را ساقط کردند تا بررسی آن در دولت سیزدهم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از موافقت بیشتر نمایندگان با تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی خبر داد. این در حالی است که به تازگی حدود ۱۰۰ نماینده مجلس برای بررسی دو فوریتی این لایحه امضا جمع کرده‌اند.

در روزهای گذشته گروهی از نمایندگان مجلس برای بررسی حذف دو فوریتی لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، امضا جمع کردند. تعداد این نمایندگان ۱۰۰ نفر اعلام شد؛ در حالی که به نظر می‌رسید، بیشترِ مجلسی‌ها، موافق تصویب لایحه همسان‌سازی باشند.

حالا «حمیدرضا حاجی بابایی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید که من ندیدم که به طور مثال ۴۰ نماینده مجلس مخالف این لایحه باشند و هر زمان که لایحه به صحن علنی بیاید، نمایندگان «پرقدرت به آن رای می‌دهند.»

وی همچنین به نمایندگانی که امضا جمع کرده‌اند، انتقاد می‌کند: «آن نمایندگانی که پای کار ایستاده و کار می‌کنند دنبال این نیستند که هر روز پیرامون موضوعی امضایی جمع آوری شود و این مسئله روی خروجی سایت‌ها قرار گیرد تا تبلیغی برای آن نمایندگان شود؛ لذا نامه جمع کردن با ایستادن وسط میدان متفاوت است.»

نمایندگان، «قاطعانه» فوریت بررسی آن را ساقط کردند؟

با این حال بازنشستگان، مجلس را متهم می‌کنند که از ۸ تیر ماه که لایحه دائمی شدن همسان‌سازی به مجلس ارسال شد، نمایندگان، «قاطعانه» فوریت بررسی آن را ساقط کردند تا بررسی آن در دولت سیزدهم انجام شود.

در روزهای اخیر «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اقدام مجلس برای کنار زدن این لایحه، یادآور شد که نمایندگان تغییراتی را در آن اعمال کرده‌اند و آنطور که خبر می‌رسد، نام سازمان تامین اجتماعی در لایحه‌ای که متناسب با احوال بودجه‌ای کشور، تنظیم شده، حذف شده است.

چرا لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اهمیت دارد؟

لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این جهت دارای اهمیت است که تضمینی برای افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد شاغلان محسوب می‌شود اما از آنجا که در لایحه‌ی ارسالی دولت دوازدهم به مجلس، پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، دیده شده تا به قانون تبدیل شود، نمایندگان مجلس با آن مخالفت کرده‌اند.

بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بنابر روایت‌های مختلف متفاوت است. مصطفی سالاری، مدیرعامل سابق این سازمان رقم بدهی را بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود اما کانون‌های بازنشستگان آن را تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هم ارزیابی می‌کنند. بدهی دولت به تامین اجتماعی به عنوان محل اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده است.

/ایلنا 

دردسر‌های جدید بازنشستگان با همسان سازی حقوق‌ها

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان لایحه دائمی شدن همسان سازی لایحه همسان سازی تامین اجتماعی بررسی آن امضا جمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

منبع: ایسنا

tags # بی حجاب ، حجاب اسلامی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در ۱۴۰۳؛ چقدر اضافه شد؟
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی‌حجابی
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد