Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@10:49:30 GMT

کاهش رشد اقتصادی چین با کمبود برق

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۲۶۹۶

کاهش رشد اقتصادی چین با کمبود برق

کمبود برق و اختلال در زنجیره تامین در چین باعث شده است که رشد اقتصادی چین در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی کاهش یابد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس داده هایی که روز دوشنبه منتشر شده است GDP چین در ماه جولایی تا سپتامبر رشدی 4.9 درصد داشته که نسبت به سه ماهه سوم سال 2020 کاهش یافته است.

دومین اقتصاد بزرگ دنیا با مشکلات و چالش های بسیاری مواجه شده است از جمله، بحران گروه اورگاردن، تاخیر در زنجیره تامین و بحران برق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عوامل باعث شده است تولیدات کارخانجات چینی به کمترین میزان از سال 2020 و ایجاد محدودیت های مربوط به شیوع کرونا برسد.

سخنگوی اداره ملی آمار چین می گوید روند بهبود داخلی اقتصاد بی ثابتی دارد و یکنواخت نیست.

Security guards walk along at financial district of Lujiazui in Shanghai, China October 15, 2021. REUTERS

چین امسال با بهبود سریع وضعیت اقتصادی بعد از شیوع کرونا مواجه بود که به دلیل کنترل موثر شیوع کرونا و نیز تقاضای جهانی برای محصولات چینی رخ داد. اما بعد از ثبت رشد 18.3 درصدی حالا در سه ماهه سوم سال این رشد به شدت کند شده است.

برچسب هاGDP انرژی امروز چین خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) رشد اقتصادی کمبود برق

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز چین رشد اقتصادی کمبود برق آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی صبح سه شنبه در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر در اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌های بزرگ هنری در رشته های مختلف در جامعه فعالیت می کنند اما به نظر می رسد این‌ سرمایه ها محصول سیستم نیستند که اگر محصول سیستم بودند یک نفر نمی‌شدند و طبیعتاً ما تعداد عظیمی از این شخصیت‌ها را صاحب می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در یک پیچ تاریخی بزرگ از حیث اخلاقی، احساسی و عواطف به ویژه از نظر احیای احساسات جمعی نیاز ضروری به زبان هنر داریم.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه هنر از جامعه و جامعه از هنر نباید جدا شود، گفت: هنر فاخر هنری است که گره های حساس جامعه معاصر را باز کند

عاملی بیان کرد: ما از نظر هنری به بعضی نقاط حساس و سرنوشت ساز باید وارد بشویم به عنوان مثال در مسئله طلاق هرچه نگاه شود یک تولید خوبی دیده نمی شود در حالی که طلاق این قدرت را دارد که عرش و کل کائنات را به لرزه در بیاورد.

وی افزود: این تعبیر برای این است که عمق و وسعت خرابی این ناهنجاری اجتماعی برای جامعه تبیین شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی هم از بعد نظری و تحقیقی و هم از بعد عملی در موضوع طلاق بسیار کار کردیم آخر سر به این نتیجه رسیدیم که جای فعالیت های هنری در این باب جدا خالی است.

عاملی تصریح کرد: انتظار داریم سرودهای جدید توسط مجموعه های هنری تولید شود که متاسفانه در این زمینه شاهد نوآوری چندان نیستیم.

وی ادامه داد: البته هنرمندان خوبی در این عرصه داریم اما حمایت مالی نمی شوند.

کد خبر 6086139

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس