Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان یادآوری کرد که رونق تولید و افزایش سرمایه گذاری علاوه بر تغییر چهره استان و توسعه آن می‌تواند برای کردستان امنیت آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از فعالین حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در عمارت خسرو آباد سنندج با تاکید بر اینکه واژه و لفظ محروم برای کردستان را نمی پسندم، گفت: کردستان با دارا بودن منابع غنی خدادادی و نیروی انسانی کارآمد محروم نیست و بکار بردن این تعابیر ظلم در حق استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تولیدکنندگان را به کار و تلاش بیشتر برای توسعه استان فراخواند و گفت: اعتقاد دارم شما تولید کنندگان و سرمایه گذاران هستید که می توانید چهره استان راتغییر دهید.

مرادنیا افزود: شایسته نیست در کردستان با این منابع و تولید کنندگان خوش فکر پدیده‌ای به نام کولبری وجود داشته باشد و این توقع وجود دارد که تولید کنندگان جدی تر به عرصه ورود کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکە باید هموارە تلاش برا ی جبران عقب ماندگی ها تداوم داشتە باشد اظهار کرد؛ در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی به تلاش های دولت برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تولید نیز اشاره کرد و گفت: ساخت راه آهن، فرودگاه و جاده مریوان صرفا جهت حمل و نقل مسافر تعریف نشده بلکه کمک به سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در استان است.

مرادنیا تولید کنندگان، تجار و بازرگانان را به نگاه بلند مدت در بخش صادرات فراخواند و گفت: نگاه صادر کنندگان و تولید کنندگان به اقلیم کردستان و بازار عراق یک نگاه جدی و با برنامه باشد تا آن بازارها به دیگر کشورها واگذار نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه کردستان به هیچ وجه استانی امنیتی نیست و اشتغال و سرمایه گذاری می تواند برای استان امنیت آفرین باشد ، اظهار کرد: رسانه ها تلاش کنند توانمندی های استان را درسطح کشور به نمایش بگذارند و ناتوان نشان دادن استان به نفع هیچ کس نیست.

مرادنیا اضافه کرد: امروز تولید در نقاط صفر مرزی و دور افتاده در جریان است که این نشان از امنیت پایدار در استان است که دشمنان را نا امید می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان تولید کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر گفت: تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری که «جهش تولید با مشارکت مردم» را به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی انتخاب کردند، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در جذب مشارکت مردم برای توسعه شهر، مجموعه ارکان مدیریت شهری است که ضرورت دارد همواره برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی شهرداری اصفهان با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شود.

وی افزود: انتخاب حکیمانه این عنوان بیانگر اهمیت نگاه ویژه به مقوله تولید و نقش کلیدی مردم و مشارکت آحاد جامعه در تحقق این هدف بزرگ ملی است و نشان از آن دارد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، راه تعالی کشور را در گرو مشارکت مردم جست‌وجو می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای عمومی با توان مالی بالا و ظرفیت‌های متعدد، قادر هستند فضای لازم را ایجاد کنند و اجازه دهند با درایت فعالان اقتصادی، حجم فعالیت‌های توسعه‌ای شهر گسترده شود.

حیدری ادامه داد: آنچه ضامن ایجاد یک شهر پویا است در هم‌افزایی بخش عمومی و بخش خصوصی هر شهر نهفته است و ثمره این مشارکت دوطرفه، در نهایت به نفع شهر و شهروندان تمام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید خواهد شد؛ به‌عنوان مثال رشد سیستم حمل‌ونقل عمومی، تقویت بخش مسکن، توجه ویژه به تولیدات داخلی و فرایندهای دانش‌بنیان، تولید و اشتغال شهر را افزایش می‌دهد یا تقویت توان کارآفرینی که در گروه مشارکت عموم مردم است، زمینه جهش پایدار شهر را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر از سال‌ها قبل در این مسیر گام برداشته است، به‌ویژه سال گذشته، افزایش چشمگیر پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان را شاهد بودیم که نشان می‌دهد ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان افزایش یافته است و اعتماد سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های شهری به نهاد متولی اداره شهر، یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت برای افزایش سرمایه‌گذاری آن‌ها بوده است.

حیدری اظهار کرد: سال گذشته رشد بسیار خوبی در پروژه‌های شهری اصفهان شاهد بودیم که اثرات آن شهر اصفهان را متحول خواهد کرد و شهروندان نتایج اجرای این آن‌ها را در آینده مشاهده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: برای هر پروژه‌ای که فراخوان آن توسط شهرداری اعلام می‌شود، ده‌ها سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کنند و رقابت برای گرفتن هر طرح مشارکتی بسیار افزایش یافته است و هیچ پروژه‌ای نیست که استقبال کننده نداشته باشد.

کد خبر 745332

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود