Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن ابوالقاسمی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: یک مطالعه در خصوص اثربخشی واکسن‌های کرونای چینی با جمعیت ۵۴۰ هزار نفر به انجام رسید که براساس آن مشخص شد، این واکسن حدود ۱۲ برابر مرگ ومیر و حدود ۱۱.۵ برابر میزان بستری در بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: نتایج این تحقیق که روز گذشته (یکشنبه ۲۵ مهرماه) در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشته شد، همچنین نشان داد، تزری واکسن ۱۸ برابر میزان ابتلا به کووید۱۹ را کاهش می‌دهد، عمده واکسن‌ها در این مطالعه سینوفارم بود، اما جزییات تحقیق هنوز در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابوالقاسمی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور اطمینان به نتایج یک مطالعه باید همه اجزاء تحقیق مشخص شده و نتایج کنونی در فضای مجازی در حال حاضر کافی نیست. 

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا یادآور شد: شرایط مطالعه هم باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال، یک واکسن در زمانی تزریق می‌شود که اصلا پیکی در کشور وجود نداشته و یک واکسن ممکن است، در پیک کرونا تزریق شود.

به گزارش ایرنا، واکسن سینوفارم تولید گروه دارویی ملی چین است و ۷۹.۳۴ درصد اثر بخشی دارد و ۲۰ ژوئیه سال جاری برای استفاده اضطراری در کودکان و نوجوانان در چین تایید شده است.

امارات متحده عربی این واکسن را برای استفاد در افراد سه ساله و بالاتر دوم ماه اوت تایید کرده است.

وزارت بهداشت روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه اعلام کردتا کنون ۴۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۱۸۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۳۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۲۲ دُز رسید.

همچنین وزارت بهداشت ۲۱ مهر ماه اعلام کرد که تا این تاریخ ۳۸ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۵۹۶ در نوبت اول و ۱۶ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۳۳ به ترتیب نوبت اول و دوم واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند.

تزریق واکسن کرونا در کشور در ایران از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست