Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:28:50 GMT

۴۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در فارس واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۳۲۹۱

۴۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در فارس واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر دوشنبه در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا در علوم پزشکی شیراز، گفت: از ابتدای اجرای برنامه واکسیناسیون، تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و روند اجرای برنامه واکسیناسیون تا دستیابی به ایمنی حداکثری در جامعه، همچنان با قوت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و خطر آغاز موج ششم بیماری کرونا ضرورت دارد در سریع‌ترین زمان ممکن به ایمنی بالا در سطح سلامت عمومی جامعه دست یابیم و افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند نیز لازم است با مراجعه به مراکز واکسیناسیون سطح استان، ضمن کمک به ایمنی و سلامت خود و خانواده، با مدافعان سلامت در مسیر مقابله با بیماری کووید ۱۹، همراهی کنند.

او در ادامه با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای دوازده سال در کشور، افزود: آمار واکسیناسیون گروه بالای ۱۲ سال در استان فارس به ۴۶ درصد رسیده که از میانگین کشوری بیشتر بوده و گویای همت مجموعه سلامت فارس در خدمت به مردم و تلاش برای ارتقای سلامت عمومی جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از این نشست ضمن بررسی شرایط بیمارستان‌های استان و نحوه ارائه خدمت به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، از روند افزایشی ورودی به بخش اورژانس بیمارستان‌های بعضی از شهرستان‌ها خبر داد.

او با پیگیری وضعیت دارو در فارس و به ویژه نحوه تجویز دارو برای بیماران کووید ۱۹ اضافه کرد: بیماری کووید ۱۹ نشان داد که مدیریت صحیح دارو علاوه بر کمک به بیماران، سیستم سلامت را نیز در کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر تجویز دارو یاری می‌کند و این تجربه می‌تواند در سایر زمینه‌های مرتبط با حوزه سلامت نیز راهگشا باشد.

دکتر لطفی در ادامه این نشست ضمن بررسی روند انجام تست‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌ها و میزان ابتلاء در مناطق مختلف استان؛ به ارزیابی نحوه انجام برنامه‌های مقابله با کرونا در شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان استهبان، وضعیت سلامت بیماران کووید ۱۹ در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، علت‌های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته و آخرین آمارهای بهبودیافتگان در استان پرداخت.

کد خبر 5330526

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان شیراز سیدابراهیم رئیسی هفته وحدت ایلام شیوع کرونا عکس استانها بیمارستان ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر