Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  اهداء اعضاء نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یک‌هزار و یکصد و یکمین عمل اهداء عضو از اهداء کننده مرگ مغزی محمدرضا محمودیان ۱۴ ساله که از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی در مرکز پیوند اعضاء دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهداء عضو قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کلیه‌های زنده یاد محمدرضا محمودیان در بیمارستان منتصریه به دختر نوجوان ۱۲ ساله ساکن بجنورد و پسر نوجوان ۱۰ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهداء و پیوند شد.

بیشتر بخوانید

اهداء عضو فرزند شهید نجات بخش ۵ نفر شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کبد مرحوم محمدرضا محمودیان در بیمارستان منتصریه به خانم ۳۵ ساله ساکن بردسکن پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید.

خالقی بیان کرد: قلب زنده یاد محمدرضا محمودیان در بیمارستان امام رضا (ع) به خانم ۲۷ ساله ساکن کرمان پیوند شد و  قرنیه‌های مرحوم محمدرضا محمودیان جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست زنده یاد به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.



انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محمدرضا محمودیان ساله ساکن مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان

عمل جراحی خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراونی در بیمارستان رازی سراوان با موفقیت انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمود کهن سال اظهار داشت: دختر 9 ساله سراوانی که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی اپیدورال شده بود، توسط  جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی سراوان  تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و جانش نجات یافت.

رئیس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: این دختر بچه که بر اثر سانحه تصادف دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، به سرعت به این بیمارستان منتقل شد، با معاینات اولیه و انجام سی‌تی‌اسکن، خونریزی مغزی اپیدورال در ناحیه سر وی تشخیص داده شد. حال عمومی بیمار رو به بهبود است و بیمار پس از بستری در بیمارستان، از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص خواهد شد.

وی گفت: خونریزی مغزی اپیدورال یکی از اورژانس‌های شایع در تصادفات سر است و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود. خوشبختانه در این مورد، بیمار به موقع به بیمارستان منتقل شد و با اقدام سریع تیم پزشکی، جان وی نجات یافت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی