Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کارگروه اقتصادی شهرستان آستارا، محمدرضا کریم زاده گفت: پنج میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا پایان سال هدفگذاری شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  در جریان سفر مدیرکل اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارگروه اقتصادی شهرستان آستارا، محمدرضا کریم زاده اظهار داشت: صادرات غیرنفتی از گمرکات کشور تا پایان سال جاری باید به میزان پنج میلیارد دلار افزایش یابد و در این راستا همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و امور خارجه و سازمان بنادر و کشتیرانی ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کریم زاده در جلسه کارگروه اقتصادی گیلان در فرمانداری آستارا افزود: پشتیبانی از صادرات از طریق مرز آستارا جزو اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در این رابطه، شناسایی نیازهای کشورهای هدف اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: تسهیل رویه‌های گمرکی در آستارا نظیر ترانشیپمنت ( انتقال کالا از وسیله نقلیه‌ای به وسیله دیگر) از خواسته های تجار و بازرگانان است و در این خصوص باید اقدام شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: با وجود تحریم های مختلف، باید برای توسعه تجارت به دنبال راهکارهای سازنده باشیم و انجام ترانشیپمنت، جزو مصوبات شورای تامین این شهرستان است و اداره کل گمرک آستارا باید در اجرای آن همکاری کند.

غلامرضا مرحبا افزود: ترانشیپمنت کالا در گمرک آستارا زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم کرده بود و متاسفانه توقف این رویه گمرکی، اکنون مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ادامه لایروبی بستر بندر آستارا ، اضافه کرد: ۸۰ هزار متر مکعب از لایروبی باقی مانده است و سازمان بنادر و کشتیرانی، این کار را برای تردد و پهلوگیری بدون دغدغه کشتی ها تکمیل کند.

وی بر ضمانت اجرایی داشتن مصوبات کارگروه اقتصادی استان گیلان تاکید کرد و گفت: آستارا در حاشیه دریای خزر و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی نیازمند نگاه ویژه است.

مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از مدیران استان گیلان امروز از گمرک و بندر آستارا بازدید کردند و در جریان عملکرد این مجموعه ها قرار گرفتند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی تجارت و ترانزیت خارجی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کارگروه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، ایران در سال گذشته یک میلیارد و ۲۹۲ میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته و طبق آمارهای سازمان توسعه تجارت، مهندسان ایرانی که سابقه فعالیت در بسیاری از کشورهای دنیا را در کارنامه دارند، در سال گذشته به کشورهای زیادی نظیر چین و روسیه، عراق، تاجیکستان و ازبکستان اعزام شده‌اند.

محمدرضا کریم زاده، مدیرکل دفتر صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ایران، آمارهای جالبی از فعالیت‌های خدمات فنی و مهندسی کشور اعلام کرده که نشان می‌دهد در سال گذشته ۳۰ فقره قرارداد انجام خدمات فنی مهندسی در ۲۰ کشور جهان توسط شرکت‌های برتر ایرانی منعقد شده است.

پیش‌ازاین اعلام شده بود که مهندسان ایرانی در پروژه سد و نیروگاه راغون تاجیکستان به یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی جهان فعالیت پررنگ دارند؛ اما آمارها نشان می‌دهد که این حضور به‌واسطه نمادین بودن رسانه‌ای شده و مهندسان ایرانی در بسیاری از کشورها مشغول فعالیت‌های پروژه‌ای هستند.

آمارهای سازمان توسعه تجارت حاکی از این است که در سال گذشته ۲۶۴ گواهی صادرات خدمات مهندسی و تعیین تعهد ارزی صادر شده و هم‌زمان با آن ۹۴ مورد صدور یا تمدید مجوز خروج موقت و ۱۸ مورد ضمانت‌نامه ارزی و مجوز ورود قطعی تجهیزات و ماشین‌آلات برای استفاده در پروژه‌های برون‌مرزی برای متقاضیان حوزه خدمات فنی و مهندسی صادر شده است.

بررسی سایر آمارهای حوزه خدمات فنی و مهندسی حاکی از این است که در دولت سیزدهم به‌طور میانگین سالانه ۱.۵ میلیارد دلار قرارداد صدور خدمات فنی و مهندسی منعقد شده که گرچه به میانگین این صادرات در اوایل دهه ۹۰ حدود ۱.۴ میلیارد دلار کمتر است اما با توجه به تحریم‌ها و موانعی که برای تجارت خارجی ایران ایجاد شده است، رقم قابل قبولی محسوب می‌شود و با توجه به سیاست‌های تسهیلی و تشویقی مدنظر قرار گرفته برای این حوزه، احتمال رشد مطلوب آن در آینده نزدیک وجود دارد.

کد خبر 844732 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات خدمات مهندسی صادرات غیر نفتی

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • ۷۹۴ واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان + عکس