Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش جدیدی که روز دوشنبه منتشر شده است با اعمال سیاست های اقلیمی توسط دولت ها تا سال 2030 تعداد خودروهای برقی موجود در جاده ها به 30 درصد کل خودروها می رسد و انرژی تولیدی از نیروگاه های بادی و خورشیدی با سه برابر شدن به 30 درصد کل انرژی های تولیدی دنیا خواهد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس گزارش «اصول سرمایه گذاری مسئولیت پذیر» که یک گروه سرمایه گذاری تاب آور درسازمان ملل متحد است، تغییرات سریع در سیستم های تولید غذا و کاربری زمین تا سال 2030 می تواند «نقشی حیاتی» در رسیدن به «پیک مصرف گوشت» داشته باشد و به جذب بیشتر کربن در عرض 30 سال کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

A car drives near wind turbines on a power station near Yumen, Gansu province, China September 29, 2020. Picture taken September 29, 2020. REUTERS

بر این اساس، در بخشی از این گزارش از تغییرات قابل توجه در سیاست های اقلیمی از حالا تا 2025 در بخش های انرژی، حمل و نقل، صنایع و غذایی خبر داده است.

چنین سیاست هایی می تواند گرمایش کره زمین را در کمتر از دو درجه سانتی گراد نگه دارد.

اما این گزارش می گوید که اگر دنیا بخواهد میزان گرمایش کره زمین را در کمتر از 1.5 درجه سانتی گراد نگه دارد مجبور است سیاست های سختگیرانه تری را به کار گیرد.

An aerial view shows solar panels made by First Solar, during a tour of the Overland Park Solar Array in Toledo, Ohio, U.S., October 5, 2021. Picture taken with a drone. Picture taken October 5, 2021. REUTERS برچسب هاانرژی امروز تغییرات آب و هوایی خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) خودروی برقی نیروگاه بادی نیروگاه خورشیدی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز تغییرات آب و هوایی خودروی برقی نیروگاه بادی نیروگاه خورشیدی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

ولی الله باباجانی مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۷۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص پارسال در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد، گفت: انرژی تولید شده پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود ۲۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی، افزود: در طول سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانور‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

باباجانی گفت: باتوجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود ۹۰ درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از ۱۰ درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • اتوبوس‌های برقی داخلی تا پایان سال هم ساخته نخواهند شد