Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخوند مدد هوشمند روز دوشنبه در جلسه فرهنگ عمومی گنبدکاووس با محوریت هفته وحدت و رعایت حقوق شهروندی اظهارداشت: خداوند نعمت وحدت را به برکت میلاد حضرت محمد(ص) به امت اسلامی داده تا ضامن سعادت و خوشبختی بشر باشد.

وی با اشاره به سایه تفرقه و نفاق بر سر امت اسلامی در عصر کنونی گفت: شناخت ابعاد مختلف سیره رسول اکرم(ص) در تقویت وحدت جامعه موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه واقعی هر منطقه با عدالت محوری مدیران شهری در ارائه خدمات و توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌ها محقق می‌شود، از مدیران خواست در اجرای برنامه‌های خود به این موضوع مهم توجه کنند.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: همچنین شهردار و اعضای شورای شهر گنبدکاووس برای به حداقل رساندن دخالت اشخاص در مدیریت شهری و جلوگیری از فساد باید سیستم اتوماسیون اداری را تقویت کنند.

وی با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: علما و بزرگان تشیع و تسنن با کمرنگ کردن نقاط اختلافی و تقویت مشترکات دینی و حرکت در مسیر تقریب مذاهب به تحکیم وحدت در جامعه اسلامی کمک ‌کنند.

حجت الاسلام ترابی، گنبدکاووس را نمونه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب دانست و اظهارداشت: زندگی در این شهرستان که مردم آن با مهربانی، دوستی و محبت در کنار یکدیگر روزگار می‌گذرانند مایه افتخار است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید بر لزوم آشنایی بهتر مردم با حقوق شهروندی، گفت: اجرای جشنواره‌های مختلف با محوریت تقویت ارتباط شهروندان با یکدیگر باعث افزایش مشارکت قشرهای مختلف در مدیریت شهری می‌شود.

رضا شجاعی همچنین تدوین تقویم برنامه سالانه اجتماعی و فرهنگی در حوزه شهری، تهیه سند راهبردی و مشخص کردن سرانه فرهنگی، تهیه کتاب آداب و رسوم شهرستان، تاسیس کتابخانه عمومی شهرداری، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های تخصصی با تکیه بر فرهنگ بومی، تدوین طرح بوستان مشاهیر و راه اندازی خانه هنرمندان و تئاتر خیابانی را از مهمترین انتظارت مردم از شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس برشمرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: همدلی حاکم بر استان گلستان نتیجه نگاه وحدت‌آفرین ائمه جمعه و علمای تشیع و تسنن است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه کارهای زیرساختی و عمرانی بدون توجه به پیوست فرهنگی ماندگار نیست. افزود: شهردار و شورای شهر جدید گنبدکاووس نگاه خوبی به موضوعات فرهنگی با محوریت تقریب و وحدت آفرینی دارند.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس گلستان مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس گلستان شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس گلستان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح دوشنبه در خصوص نکات مطروحه جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، و دیگر اعضای شورای اداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان و مدیران به حوزه اجرای صیانت از عفاف و حجاب که از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حجاب یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود گفت: ضروری است که جلساتی در قالب شورای اداری تشکیل و در مورد حجاب مسائلی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین کنیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سلبی و برخی ایجابی هستند افزود: نظام اسلامی تعظیم شعائر را از اهداف خود می‌داند و باید در حکمرانی اسلامی به هویت اسلامی توجه کنیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات موضوع فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه حجاب را بسیار مهم، اساسی و ضروری دانست و عنوان کرد: باید دست‌های پشت پرده بی حجابی‌ها را تبیین کنیم و این اقدام باید در ابتدا در بدنه کارمندان ادارات و مراجعین اجرایی شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شمیرانات به امر فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر «طرح نور» در شهرستان به شایسته‌ترین شکل ممکن در حال اجرایی است.

گرشاسبی ارائه خدمات به مراجعین بی حجاب، رصد رستوران‌ها و کافی شاپ ها را مهم دانست و گفت: باید قوه قضائیه از ضابطین حمایت کند و دستگاه‌های نظارتی مثل اماکن و شهرداری و ارشاد و نیز به کمک کمیته صیانت بیایند.

کد خبر 6085225

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید