Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، کافه علم در جست وجوی ماده تاریک با حضور پروفسور یحیی تیعلاتی استاد فیزیک دانشگاه الخامس شهر رباط مراکش، فیزیکدان انرژی بالا و پژوهشگر برخورددهنده هادرونی بزرگ و برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱  روز سه شنبه ۲۷ مهر از ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کاظم عزیزی استاد فیزیک دانشگاه تهران، سارا خطیبی استادیار فیزیک دانشگاه تهران و غلامحسین حقیقت دانشجوی پسادکتری، پژوهشکده ذرات و شتابگر در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ارائه دارند. 

همچنین کافه علم با موضوع گیاهان دارویی زیر ذره‌بین علم با حضور محمد اقبال چودری زیست‌شیمی‌دان پژوهشگاه بین‌المللی علوم شیمیایی و زیستی دانشگاه کراچی و دیگر برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص)، دکتر پروین پاسالار، دکتر آزاده حبیبی و دکتر محمد مهدوی چهارشنبه ۲۸ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ میزبان علاقه‌مندان است.

علاوه بر این، کامران وفا استاد فیزیک دانشگاه هاروارد، نظریه ­پرداز نظریه ریسمان و صاحب کرسی هلیس و برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ و همچنین حسام‌الدین ارفعی، فیزیکدان نظریه ریسمان و استاد دانشگاه صنعتی شریف روز پنجشنبه ۲۹ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ در کافه علم با عنوان معماهایی برای رازگشایی از عالم در نشست کافه علم حضور می‌یابند.

پروفسور زاهد حسن دیگر برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ و استاد فیزیک نظری دانشگاه پرینستون همچنین کاشف نیمه‌فلزهای فرمیون ویل نیز روز جمعه ۳۰ مهر در مورد انقلاب توپولوژیک در فیزیک صحبت می‌کند.

کافه‌علم‌ها در پی آوردن علم از فضای رسمی و دانشگاهی به محیط‌های صمیمی و عمومی هستند تا از این راه، جایگاه علم را در فرهنگ عمومی جامعه ارتقا دهند.

در کافه علم، عموم مردم فارغ از تخصص، سن، جنسیت در محیطی صمیمی گرد هم می‌آیند و به گونه‌ای بی‌تکلف و بی‌واسطه به پرسش و پاسخ با یک دانشمند یا مروج علم می‌نشینند. به این ترتیب، گفتگویی علمی‌ترویجی جایگزین یک سخنرانی یک‌سویه می‌شود.  

علاقه­ مندان برای حضور در این نشست ­ها می توانند با مراجعه به سایت https://biologyevents.ir/course/index?category=۲۶ ثبت­ نام کنند.

این نشست ­ها به صورت برخط نیز برای علاقه‌مندان از حساب کاربری جایزه مصطفی(ص) در شبکه مجازی اینستاگرام و حساب اتحادیه زیست‌شناسان در این شبکه در دسترس است.

برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) سال ۲۰۲۱ در دو گروه دانشمندان مسلمان غیر مقیم کشورهای اسلامی و دانشمندان مسلمان مقیم کشورهای اسلامی روز سه شنبه هفته گذشته از سوی مدیر بنیاد جایزه مصطفی معرفی شدند.

این دوره از جایزه به پنج دانشمند مسلمان در دو بخش مقیم و غیر مقیم کشورهای اسلامیدر روز ۲۹ مهرماه در تالار وحدت تهران اعطا می شود. پروفسور کامران وفا دانشمند ایرانی و پروفسور زاهد حسن دانشمند بنگلادشی برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی در بخش دانشمندان مسلمان غیر مقیم کشورهای اسلامی هستند.

همچنین پروفسور محمد صائغ در بخش پزشکی، پروفسور اقبال چودری در بخش شیمی آلی زیستی و یحیی تیعلاتی اهل مراکش در بخش فیزیک نظری و ذرات  برگزیده مقیم کشورهای اسلامی هستند که موفق به دریافت جایزه مصطفی(ص) شدند.

برچسب‌ها معرفی برگزیدگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معرفی برگزیدگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی برگزیدگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقیم کشورهای اسلامی فیزیک دانشگاه جایزه مصطفی ص استاد فیزیک کافه علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فریبا ولی پوری با اشاره به لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در تحقق قانون جوانی جمعیت گفت: با هدف فرهنگ‌سازی فرزندآوری در جامعه، رویداد اعطای جایزه ملی جوانی جمعیت اواخر اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد جوانی جمعیت رویدادی علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت است که در رشته‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و موسسات حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

ولی‌پوری آخرین مهلت شرکت در این رویداد را دهم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد آثار خود را به banovanlr@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۱۶۸۵۰۱۵۶۳ در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه دکتر موسی‌خانی به ۳ نفر از برگزیدگان
  • چهاردهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود