Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حسن‌زاده مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌ها اظهار کرد: به استناد بند "د" تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و به تبع آن بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور کلیه دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلف‌اند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع که با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور به صورت تمام وقت شاغل هستند و رابطه شغلی آن‌ها به صورت آزمایشی (رسمی آزمایشی)، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی است، به صورت استخدام رسمی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمان اجرای قانون در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ است. لیکن در هر زمان از سال که حکم رسمی افراد مشمول توسط دستگاه صادر گردد تاریخ اجرای احکام آن‌ها از ۱/۱/۱۴۰۰ بوده و کلیه معوقات آنان از ابتدای سال تا زمان اجرای حکم پرداخت خواهد شد.

حسن زاده افزود: از زمان ابلاغ قانون و دستورالعمل اجرایی آن، بنیاد شهید و امور ایثارگران در چندین نوبت با کلیه دستگاه‌های مشمول مکاتبه کرده‌ایم و مراتب اجرای قانون مزبور را به معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌ها یادآور شده است که در این راستا بر اساس جوابیه‌ها و مستنداتی که از دستگاه‌ها دریافت شده اقدامات آنان دارای مقرراتی است.

مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و ایثارگران درباره این موارد گفت: دستگاه‌هایی که تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستور کار آنان قرار داشته و این موضوع از طرف آنان در دست اقدام است که به همین منظور در حال اخذ اطلاعات از ایثارگران مشمول و بارگذاری اطلاعات آنان در سامانه کارمند ایران (زیرسامانه پاکنا) هستند تا نسبت به دریافت شماره مستخدم برای این افراد اقدام کرده تا مراحل بعدی از جمله دعوت از آنان برای گزینش انجام پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌هایی که در راستای اجرای این بند قانونی به دلایل و بهانه‌های مختلف از جمله عدم تامین اعتبار، مشمول قانون نبودن، محرمانه بودن اطلاعات شغلی افراد ایثارگرشان و یا به بهانه خصوصی بودن دستگاه فعلا امتناع کرده اند که از بانک‌های خصوصی، موسسات بیمه، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و بعضی از شرکت‌های خصوصی تابعه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی می‌توان نام برد.

مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و ایثارگران بیان کرد: با توجه به توضیحات بند ۳ و علیرغم مقاومت بعضی از دستگاه‌ها در اجرایی نکردن قانون و یا اعلام اینکه مشمول دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون جامع نمی‌شوند، پیگیری‌های مستمر و جدی در راستای اجرای قانون از طرف همه دستگاه‌های مشمول از ناحیه بنیاد به عمل آمده که در این راستا ۲ نوبت گزارش چگونگی اجرا و یا اجرایی نکردن قانون به رئیس محترم کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده تا از طریق آن کمیسیون و نهاد‌های نظارتی مربوطه دلایل عدم اجرای قانون خواسته شود.

وی ادامه داد: کلیه ایثارگران مشمول این قانون که ایثارگری آن‌ها در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ذکر شده و دارای شرایط تبدیل وضعیت استخدامی به شرح بند ۱ هستند ابتدا باید  ضمن مراجعه به دستگاه محل خدمتی خود (استان و شهرستان) مراحل تبدیل وضعیت خود را پیگیری کنند و چنانچه مشکل یا مانعی در مسیر اجرای این بند قانونی مشاهده کردند مراتب را سریعاً به بنیاد استان یا شهرستان خود منعکس تا بنیاد استان ضمن جمع بندی گزارش‌های ارائه شده از عدم اجرای قانون در دستگاه‌های مختلف توسط ایثارگران نسبت به اعلام آن به بنیاد مرکز اقدام کنند تا نهایتاً گزارش نهایی به مراجع نظارتی از جمله کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

حسن زاده گفت: ضمناً یادآوری می‌شود ایثارگران عزیز جهت اخذ معرفی نامه به منظور تائید ایثارگری خود نیاز به مراجعه حضوری به بنیاد نداشته و می‌توانند از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار به صورت برخط نسبت به درخواست خود اقدام کنند و ضمن اخذ معرفی نامه مربوطه آن را به دستگاه محل خدمت ارائه کنند لذا با توجه به موانع و مشکلاتی که در فرآیند اجرای این قانون در بعضی از دستگا‌ها وجود دارد و نیازمند به پی گیری و تعامل با این دستگاه‌ها و مراجع نظارتی جهت رفع موانع و مشکلات موجود است.

مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و ایثارگران عنوان کرد: از کلیه عزیزان ایثارگر درخواست می‌شود موضوع تبدیل وضعیت استخدامی خود را صرفاً از بنیاد شهرستان محل سکونت خود و دستگاه محل خدمتی پیگیری کرده و به اخبار نادرست که در بعضی از شبکه‌های اجتماعی و یا از طرف بعضی از افراد غیر مسئول مطرح می‌شود توجهی نکنند.

بیشتر بخوانید

بازی‌های رایانه‌ای ابزار و مسیری برای انتقال فرهنگ

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبدیل وضعیت استخدامی ا استخدامی ایثارگران تبدیل وضعیت استخدامی اجرای قانون قانون جامع دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و اقتدار نظام اسلامی مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ایسنا/اردبیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، امنیت و اقتدار نظام اسلامی را مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.

به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دیدار کرد.

داور نوری در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: مولفه امنیت و اقتدار، مهمترین مولفه و زیرساخت لازم برای پیشرفت و توسعه است و شهدای معظم با گذشتن از جان خویش، امنیت و اقتدار نظام اسلامی را تضمین کردند و شرایط پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: تجربه نشان داده است که امنیت نظام اسلامی مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است زیرا در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی، دسیسه‌ها و توطئه‌های معاندین نظام تنها از طریق فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی سربازان نظام اسلامی ختنثی شده است و ایران اسلامی روز به روز قوی تر از گذشته به حیات خود ادامه داده است.

گفتنی است، در هفته برزگداشت شهدا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاونین ستاد استان و رؤسای شهرستانهای تابعه دیدارهای متعددی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انجام داده‌اند و این دیدارها تا پایان سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت
  • افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی/ کاهش شکایات نسبت به سال گذشته
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگذشت مادر شهیدان «عاملی» را تسلیت گفت
  • آنچه در «نمایشگاه روایت خدمت» گذشت
  • بنیاد شهید و امور ایثارگران رسالت بزرگی در قبال ایثارگران دارد
  • تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی هرمزگان در حال انجام است
  • امنیت و اقتدار نظام اسلامی مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • انتصاب سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لردگان
  • فرهنگ ایثار و شهادت از مولفه‌های هویتی