Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سعید رسولی در مراسم تکریم خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از آقایان اسلامی و قاسمی وزرای سابق و جدید راه و شهرسازی گفت:

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهره‌وری اولویت اول ما بود. همچنین در بخش جذب نیرو و اسکان مشکلات مزمن داشتیم. هرگاه سانحه‌ای بروز می‌کرد، دستگاه‌های نظارتی یکی از موارد را نارضایتی کارکنان و دریافتی آنها عنوان می‌کردند که تلاش کردیم این مسئله حل و حقوق‌ها متناسب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سازمان اداری و استخدامی جلسه گذاشتیم. سال گذشته ۴۱۷۰ نفر از کارکنان ما هم مشمول بیمه تکمیلی شدند و هم دریافتی‌هایشان افزایش یافت. علاوه بر این، سال گذشته پیشنهاد افزایش تعداد نیروهای نگهداری خط و حذف شرکت تراورس از شرکت‌های واگذاری را ارائه دادیم اما مخالفت شد درحالی‌که برخی مشاغل ما حاکمیتی است ولی آنها را واگذار کردند که مشکلاتی ایجاد شد.

مدیرعامل سابق راه‌آهن ادامه داد: در دو سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش شدید درآمدهای ریلی را داشتیم اما در سال گذشته توانستیم علی‌رغم شیوع کرونا، حمل و نقل ریلی مسافری را پیش ببریم و بدون آنکه مشکلی پیش بیاید، از سوی مجامع داخلی و بین‌المللی مورد تشویق قرار گرفتیم.

رسولی در مورد ترانزیت گفت: عضو شورای CIS هستیم درحالی‌که ۶۰ درصد واگن‌های ما روسی و اوکراینی است. همچنین سرتیفیکیت نداشتیم که حل شد و ناوگان ما در حال انتقال به آسیای میانه است.

به گفته رسولی، یک ماه و نیم قبل اولین قطار کریدور شمال جنوب از اروپا به بندر شهید رجایی منتقل شد.

مدیرعامل سابق راه‌آهن یادآور شد: طبق قانون برنامه ششم باید یک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ریلی داده می‌شد. بعد می‌گویند باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر به ریل برود ولی وقتی بند قبل از آن اجرایی نشده، چگونه می‌توانیم بند بعدی را اجرایی کنیم؟

وی تأکید کرد: در دولت اصلاح‌طلب، مجلس اصولگرا بیشترین کمک را به حمل ریلی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سال گذشته راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه

شرکت‌ های مالک لکوموتیو در نامه‌ای به وزیر راه با اشاره به نارضایتی شرکت‌های فولادساز به افزایش نرخ تعرفه ریلی،‌اعلام کردند: سود یک شرکت فولادسازی ۸۹ همت بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، متن نامه مالکان لکوموتیو به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است؛

به‌استحضار می‌رساند اینجانبان مدیران عامل شرکت‌های خصوصی مالک لکوموتیو با هدف کسب منافع اقتصادی و در راستای نیاز کشور اسلامی و عزیزمان و مطابق با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و البته در جهت رشد و شکوفایی صنعت ریلی بالغ بر چند ده هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کرده‌ایم و به یاری خداوند متعال و با رشد مداوم توانسته ایم نقش مؤثری در حمل بار ریلی ایفا کنیم. به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود 40 درصد حمل بار ریلی کشور توسط لکوموتیوهای بخش خصوصی در این صنعت محقق می‌شود.

نکته حائز اهمیت در بنگاه‌های اقتصادی این چنینی این است که تنها منبع درآمد عملیاتی از محل حمل بار و البته تعرفه‌ای است که توسط سازمان‌های دولتی بالادستی و به صورت سالاانه تعیین می‌شود.

این موضوع همواره محل اختلاف بخش خصوصی و این سازمان‌ها بوده است. حال پس از چندین سال جلسات مداوم با حضور مسئولان و مدیران راه آهن و ارائه آمارها و اسناد مالی و صورت‌های سود و زیان شرکت‌های مالک در نهایت امر مدیرعامل محترم فعلی راه آهن جمهور اسلامی ایران با در نظر داشتن جمیع جهات هزینه‌ای و درآمدی شرکت راه‌آهن نسبت به ترمیم نسبی نرخ تعرفه این بخش از صنعت ریلی اقدام کرده که هم جای تقدیر از ایشان را دارد و هم کور سوی امیدی برای جذب بیشتر سرمایه گذاران در این حوزه است.

با این حال در کمال تعجب برخی از شرکت‌های معظم فولادی و معدنی طی نامه‌هایی نسبت به این افزایش نرخ تعرفه ریلی اظهار نارضایتی داشته‌اند. این در حالی است که در دوره ای که این بخش از صنعت ریلی و راه آهن متحمل زیا‌ن‌های انباشته ناشی از هزینه‌های سنگین ارزی نگهداری و تعمیرات لکوموتیوها و عدم تغییر نرخ مطابق با رشد تورم بوده‌اند بررسی صورتهای مالی این سه شرکت نشان از وضعیت بسیار مطلوب سوددهی سالانه و سهم ناچیز حمل در بهای تمام شده این شرکتها به ویژه در بخش صنعت ریلی دارد.

بخش عمده آن ناشی از تعدیل قیمت فروش کالا به صورت مداوم و متناسب با افزایش هزینه‌ها ناشی از تورم است. به‌طور نمونه مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده در سال 1401 در حالی‌که راه آهن جمهوری اسلامی ایران زیان خالص داشته و شرکت‌های حمل و نقل ریلی نیز با سود ناچیز مواجه بوده‌اند، مجموع سود خالص یکی از شرکت‌های فولادی مطابق صورت‌های مالی ارائه شده بیش از 89 همت بوده که تنها کمتر از 0.2 درصد (180 میلیارد تومان) از این سود را صرف حق دسترسی شبکه ریلی راه آهن کرده است.

با عنایت به توضیحات فوق جا دارد شرکت‌های مذکور حتی با قبول هزینه مشابه جاده یا اندکی بیشتر در این برهه اقتصادی که هزینه‌های ارزی بر شانه‌های مالکان لکوموتیو سنگینی می‌کند، نسبت به حمایت حمل و نقل ریلی و پرداخت هزینه‌های معمول آن اقدام کنند تا علاوه بر توجیه اقتصادی شرکت‌های سرمایه گذار در این حوزه باعث بهبود وضعیت و سرعت سیر بازرگانی و حتی کاهش هزینه های حمل ریلی در آینده نزدیک مشابه کشورهای توسعه یافته باشیم.

همچنین امیدواریم با حمایت‌های حضرتعالی تعرفه ریلی لکوموتیو متناسب با افزایش هزینه‌ها ناشی شده از تورم حاکم بر کشور حداقل در دوره‌های سه ماهه به واقعیت موجود نزدیک‌تر شود، به‌نحوی که شاهد بهبود وضعیت صنعت ریلی و افزایش سودآوری و ایجاد فضای مناسب جهت جذب سرمایه گذاری جدید بخش خصوصی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسه
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • شغل عجیب پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه از زبان خودش | در خیابان به من دستبند زده‌اند، شانم رعایت نشد!