Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی برای درگذشت رحیم رحیمی‌پور که در سن ۶۳ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت آمده است: هنر، تاثیرگذارترین راه برای گسترش فرهنگ‌ ایثار و شهادت و ارزشمندترین و موثرین ابزار برای ثبت تصویرهای ماندگار از رویدادهای مهم و تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده است: هنرمندانی که در این مسیر به خلق اثر می پردازند، نامی جاویدان از خود در دفتر فرهنگ و هنر به یادگار باقی می گذارند و مرحوم رحیم رحیمی پور از جمله این هنرمندان و چهره‌های اثرگذار در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود. همکاری های موثر آن زنده یاد با فیلمسازان ارزشمند و انقلابی، گواه تاثیر وی در فرهنگ و هنر این سرزمین است و تردیدی نیست که نامش به نیکی و جاودانگی در هنر انقلاب و دفاع مقدس باقی خواهد ماند.

اسماعیلی تاکید کرده است: اینجانب با تسلیت فقدان این هنرمند متعهد و سینماگر ارزشی به جامعه هنری و خانواده محترم ایشان از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با دوستان شهیدش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می نمایم.

رحیمی‌پور (زاده ۱۳۳۶) تهیه کننده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فارغ‌التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی بود. وی در ابتدای دهه شصت و با ساخت فیلم زندان دوله‌تو (۱۳۶۳) خود را به‌عنوان فیلمساز علاقه‌مند به سینمای دفاع مقدس و به دنبال استفاده از عناصر کلاسیک جذب مخاطب نشان داد.

اتاق یک (۱۳۶۵)، الماس بنفش (۱۳۶۸) و انفجار در اتاق عمل (۱۳۷۰) از دیگر آثار دفاع مقدسی رحیمی‌پور بودند و به دنبال آن وی یک کمدی با نام مستاجر (۱۳۷۱) را تولید کرد که بارها از تلویزیون پخش شد. آخرین فیلمی که رحیمی‌پور ساخت با عنوان‌ شیرین و فرهاد (۱۳۷۴) باز هم در گونه دفاع مقدس بود.

این کارگردان ساخت یک سریال با عنوان آبدارشاه (۱۳۷۶) با بازی حسین پناهی، آتش تقی پور، رضا بنفشه‌خواه و فتحعلی اویسی را در کارنامه داشت ضمن اینکه در تولید فیلم شب دهم جمال شورجه به‌عنوان تهیه‌کننده دوم کنار امیرحسین شریفی فعالیت داشت. رحیمی پور شنبه، (۲۴ مهر) بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت و دیروز (یکشنبه، ۲۵ مهر) در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رحیمی پور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دفاع مقدس را گنجینه ارزشمند از تاریخ ایران برشمرد و گفت: بی شک هر کتابی که روایتی خوب و درستی از دفاع مقدس داشته باشد با استقبال مخاطبین مواجه خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز، در مراسم رونمایی از کتاب هم نفس مادران کاری از موسسه فرهنگی هنری شهید یادگار اسکندری ایذه، با تاکید بر ضرورت احیای آداب و رسوم محلی و توجه به فرهنگ غنی بختیاری، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت بالای فرهنگی قوم بختیاری در شهرستان ایذه نیاز است نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی در این شهرستان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با قدردانی از تلاش عوامل نگارش کتاب ثمین و ارزشمند خاطرات خانم زیبا کیانی همسر شهید نصرت الله کیانی باعنوان "هم نفس مادران" که به قلم کتاب  پریسا مرادی اشکفتی نگارش شده است، اظهار کرد: برگزاری مراسم رونمایی از این کتاب فاخر، می تواند نقطه عطفی برای برنامه های آتی فرهنگی و هنری در این خطه هنردوست، با فرهنگ و ولایتمدار باشد.

وی گفت: هر بار که با مجموعه های فرهنگی و مردمی ایذه نشستی داریم، با ابعاد جدید و تازه ای از ظرفیت های غنی فرهنگی این سرزمین آشنا می شوم که امیدوارم با تلاش های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هم افزایی بیشتر و نگاهی دغدغه مند میان مردم و مدیران استان از این ظرفیت های فرهنگی به بهترین شکل ممکن بهره مند گردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، دفاع مقدس را  گنجینه ارزشمند از تاریخ ایران برشمرد و افزود: بی شک هر کتابی که  روایتی  خوب و درستی از دفاع مقدس داشته باشد با استقبال مخاطبین مواجه خواهد شد. 

به گفته وی، پر ببینده ترین فیلم های سینمایی، فیلم هایی هستند که روایت صحیح و متقنی به دفاع مقدس داشتند.

مُنادی همچنین به نقش روایتگری همسران و مادران شهدا اشاره کرد و گفت: مادران و همسران شهدا نقش بسیاری مهمی در روایتگری دفاع مقدس دارند؛ حرف های ناگفته ای در این حوزه وجود دارد که باید شنیده و به آنها پرداخته شود. 

وی با اشاره به تاکید معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر  مطالعه و دقت در وصیتنامه های شهدا، افزود: نگاه محبت آمیز مردم‌ ما نسبت به شهدا و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و از طرف دیگر وجود خود این ذخایر ارزشمند  دفاع مقدس وظیفه ما راسنگین تر می کند که با حرکت‌های دغدغه مند و ارزشمند هم‌چون پویش های انقلابی همچون حرکت بسیار پسندیده پویش یادگار شهید حسین اسکندری از این ذخایر ارزشمند بهره خواهیم برد. 

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • کارگردان «دلشکسته» فیلمی درباره فرمانده لوتی‌ها می‌سازد
  • پیام تسلیت استاندار چهارمحال و بختیاری در درگذشت حاج محمد کیانی
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشت
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیام تسلیت وزیر نفت برای درگذشت پدر حمید بورد
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان