Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص)، چهار نشست کافه علم با حضور و سخنرانی برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همزمان با برگزاری چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص)، چهار نشست «کافه علم» با حضور و سخنرانی برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) و برگزیدگان مقیم کشور‌های اسلامی این جایزه همچنین همراهی دانشمندان ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کافه علم در جست وجو ماده تاریک» با حضور پروفسور یحیی تیعلاتی، استاد فیزیک دانشگاه الخامس شهر رباط مراکش، فیزیکدان انرژی بالا و پژوهشگر برخورددهنده هادرونی بزرگ و برگزیده مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی (ص) ۲۰۲۱ همچنین ارائه کاظم عزیزی استاد فیزیک دانشگاه تهران، سارا خطیبی استادیار فیزیک دانشگاه تهران و غلامحسین حقیقت دانشجوی پسادکتری، پژوهشکده ذرات و شتابگر در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی روز سه شنبه ۲۷ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار می‌شود.


«کافه علم با موضوع گیاهان دارویی زیر ذره‌بین علم» با حضور محمد اقبال چودری، زیست‌شیمی‌دان پژوهشگاه بین‌المللی علوم شیمیایی و زیستی دانشگاه کراچی و دیگر برگزیده مقیم کشور‌های اسلامی جایزه مصطفی (ص) همچنین حضور پروین پاسالار،  آزاده حبیبی و محمد مهدوی چهارشنبه ۲۸ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ میزبان علاقه‌مندان است.


افزون‌بر این، کامران وفا، استاد فیزیک دانشگاه هاروارد، نظریه‌پرداز نظریه ریسمان و صاحب کرسی هلیس و برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۲۱ و همچنین حسام‌الدین ارفعی، فیزیکدان نظریه ریسمان و استاد دانشگاه صنعتی شریف روز پنجشنبه ۲۹ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ در «کافه علم با عنوان معما‌هایی برای رازگشایی از عالم» در نشست کافه علم حضور می‌یابد.

پروفسور زاهد حسن دیگر برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۲۱ و استاد فیزیک نظری دانشگاه پرینستون همچنین کاشف نیمه‌فلز‌های فرمیون ویل نیز روز جمعه ۳۰ مهر در مورد انقلاب توپولوژیک در فیزیک صحبت می‌کند.


کافه‌علم‌ها در پی آوردن علم از فضای رسمی و دانشگاهی به محیط‌های صمیمی و عمومی هستند تا از این راه، جایگاه علم را در فرهنگ عمومی جامعه ارتقا دهند. در کافه علم، عموم مردم فارغ از تخصص، سن، جنسیت در محیطی صمیمی گرد هم می‌آیند و به گونه‌ای بی‌تکلف و بی‌واسطه به پرسش و پاسخ با یک دانشمند یا مروج علم می‌نشینند. به این ترتیب، گفتگویی علمی‌ترویجی جایگزین یک سخنرانی یک‌سویه می‌شود. از این‌رو، اطلاق واژه مهمان برای دانشمند یا مروج علم دعوت‌شده، مناسب‌تر از عنوان سخنران است.


بهره‌مندی مهمان از توان ساده‌سازی مباحث پیچیده علمی و تبیین آن موضوعات به گونه‌ای قابل فهم برای عموم، یک ویژگی ضروری برای او به شمار می‌آید. علاقه‌مندان جهت حضور در این نشست‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت https://biologyevents.ir/course/index?category=۲۶ اقدام به ثبت‌نام کنند.


لازم به ذکر است، این نشست‌ها به صورت برخط نیز برای علاقه‌مندان از حساب کاربری جایزه مصطفی (ص) در شبکه مجازی اینستاگرام و حساب اتحادیه زیست‌شناسان در این شبکه در دسترس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کافه علم جایزه مصطفی ماده تاریک فیزیک کامران وفا برگزیدگان جایزه مصطفی ص فیزیک دانشگاه برگزار می شود استاد فیزیک جایزه مصطفی کافه علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین یغمایی ظهر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه سمنان ضمن بیان اینکه ۱۰ هزار و شش نفر برای کنکور سال ۱۴۰۳ در استان ثبت نام کردند، ابراز داشت: رقابت بر سر کرسی دانشگاه‌ها از امروز پنج شنبه آغاز شده است.

وی ضمن بیان اینکه آزمون سراسری کنکور در روز جمعه و شنبه ششم و هفتم اردیبهشت ادامه دارد، افزود: گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی امروز پنج شنبه آزمون دادند.

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون سراسری ضمن بیان اینکه سایر گروه‌ها فردا و پس فردا امتحان خواهند داد، ابراز داشت: مرحله دوم آزمون سراسری هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه نتیجه آزمون سراسری نیمه مرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه‌های صنعتی شاهرود، دانشگاه سمنان، دانشگاه دامغان و دانشگاه گرمسار از جمله حوزه‌های مهم امتحانی کنکور هستند.

وی افزود: شمار داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال جاری نسبت به سنوات گذشته با روند افزایشی مواجه بوده است.

کد خبر 6088494

دیگر خبرها

  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برگزاری دومین دوره جایزه معماری میرحیدر به میزبانی دانشگاه شهید باهنر
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟