Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمام تلاش ما در این مطلب به این موضوع معطوف شده تا بتوانیم به دقیق ترین شکل ممکن برآوردهای زمانی مربوط به ویزای کار استرالیا را شرح دهیم.

به گزارش برنا، شاید بیشترین عدم قطعیت در فرایند اخذ ویزای کار استرالیا مربوط به مدت زمان بین شروع فرایند آن و اخذ نتیجه باشد. با توجه به آخرین رویکرد اداره مهاجرت استرالیا به دلیل اینکه سناریوی پذیرش افراد تغییرات زیادی داشته نمی توان نسخه واحدی برای این پروسه پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام تلاش ما در این مطلب به این موضوع معطوف شده تا بتوانیم به دقیق ترین شکل ممکن برآوردهای زمانی مربوط به ویزای کار استرالیا را شرح دهیم. در حالت کلی شاخص های عمومی در روند ویزای کار استرالیا دخیل هستند که مهم ترین آنها نوع ویزا، زمان درخواست، سازمان ارزیابی کننده مدارک و میزان نیاز دولت استرالیا به حوزه تخصصی شماست. بسته به شرایط بالا مدت زمان اخذ ویزای کار استرالیا می تواند متفاوت باشد.

آشنایی با انواع ویزای کاری استرالیا نوع اقامت و شرایط دریافت آن

به طور کلی مهم ترین و رایج ترین ویزاهای مربوط به اقامت کاری در استرالیا به شرح جدول ذیل است:

 

(subclass 189)

Skilled Independent visa

(subclass 190)

Skilled Nominated visa

(subclass 491)

Skilled Work Regional (Provisional) visa

  دسته بندی کامل ویزاهای کاری که ایرانیان می توانند از طریق آنها اقدام کنند به شرح جدول ذیل است:

شرایط دریافت

نام ویزا

نام دسته

بر اساس امتیار

ویزای ۱۸۹ استرالیا

دسته اول

ویزای کار استرالیا یا همان اسکیل ورکر

امتیاز شماری

ویزای ۱۹۰ استرالیا

امتیاز شماری

ویزای ۴۹۱ استرالیا

مدرک مهندسی از یکی از این دانشگاه‌ها

ویزای ۴۷۶ استرالیا

دسته دوم

ویزای کار استرالیا دانشگاه تهران

ویزای کار استرالیا دانشگاه امیرکبیر

کارفرما از استرالیا

ویزای داما استرالیا

دسته سوم

ویزای کار استرالیا با اسپانسر شغلی با کارفرما

کارفرما از استرالیا

ویزای ۱۸۶ استرالیا

کارفرما از استرالیا

ویزای ۴۸۲ استرالیا

تحصیل در استرالیا

ویزای ۴۸۵ استرالیا

دسته چهارم

ویزای کار از طریق تحصیل در استرالیا

انتخاب بهترین مسیر برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار نیازمند تحقیق و بررسی جزئیات هر یک از آنهاست. پیشنهاد ما این است که در این بخش از تجربه افراد متخصص استفاده کنید. بعد از مرحله ارزیابی اولیه وارد فاز expression of interest (EOI) می شویم که در آن باید فیلد تخصصی شغلی خود را مشخص کنید. در این مرحله باید به این نکته توجه کنید که امتیاز شما تاثیر زیادی در کوتاه شدن زمان پذیرش شما می شود. فاکتور دیگری  که می تواند مدت زمان اخذ ویزا را برای شما کاهش دهد، اسپانسر های ایالتی هستند. برای ویزاهای 190 و 491 در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی تعیین کرد چرا که شرایط رشته ها در طی ماه های مختلف سال فرق می کند. این موضوع کاملا وابسته به شرایط موجود در کشور استرالیاست.

نقش سابقه کار در فرایند اخذ ویزا کار استرالیا

موضوع مهمی که باید در پروسه اخذ ویزای کار استرالیا به آن دقت کرد، حداقل سابقه کار فرد در زمینه ایست که به عنوان متخصص در آن درخواست ثبت می کند. حداقل سابقه کاری بستگی به رشته ای دارد که فرد در آن درخواست ثبت می کند. به عنوان مثال مهندسان عمران، مهندسان شیمی و ... به شرط داشتن حداقل امتیاز،با 6 ماه سابقه کار نیز میتوانند جهت مهاجرت به استرالیا اقدام نمایند اما در برخی رشته ها مانند  مهندسی نرم افزار داشتن حداقل 2 سال سابقه کار الزامی است. لذا این موضوع در برخی از افراد ممکن است شرایطی را ایجاد کند که زمان اخذ پذیرش را طولانی تر کند. حداقل سابقه کاری که متقاضی در پروسه مهاجرت به استرالیا میتواند از آن امتیاز کسب نماید 3 سال است.

مدت زمان لازم برای تایید نمره زبان

ممکن است بخشی از زمان مربوط به پروسه اخذ ویزای کار استرالیا به مدرک زبان اختصاص داده شود. زمان مربوط به این بخش را شما تعیین می‌کنید. بعد از دریافت معادل‌سازی یا اسسمنت مدارک، شما به‌ اندازه اعتبار آن نامه اسسمنت زمان دارید تا نمره زبان ارائه کنید. برخی سازمان‌ها دو سال و برخی سازمان‌ها ۳ سال برای نامه اسسمنت‌شده اعتبار قرار می‌دهند. حال این شما هستید که تعیین می‌کنید چه موقع نامه را دریافت کنید. هر چه زودتر نمره زبان بیاورید زودتر وارد سیستم ثبت امتیاز می‌شوید و زودتر ممکن است شانس دریافت دعوت‌نامه داشته باشید.

تمکن مالی و طولانی شدن زمان اخذ ویزا

گاهی مواقع درخواست کنندگان روند طولانی شدن ویزا را به موضوعات مالی و تایید فرایند تمکن مالی مرتبط می دانند. برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار بابت حداقل مقداری که در حساب شما قابل ارائه باشد، محدودیتی وجود ندارد و تنها برای برخی موارد در زمان اخذ اسپانسری ایالت ازمتقاضی مهاجرت به استرالیا برای اثبات توانایی مالی، گزارش موجودی حساب یا همان نامه تمکن مالی درخواست می­شود. حداقل میزان موجودی توسط آن ایالت یا منطقه به ازای تعداد افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند مشخص می­گردد. به نطر می رسد که این آیتم تاثیر زیادی در روند طولانی شدن پروسه اخذ ویزای کاری استرالیا ندارد.

تخمین زمان پذیرش ویزای کاری استرالیا

دولت استرالیا در زمینه اشتغال‌‌زایی بسیار عالی عمل کرده است. آمار بیکاری بسیار پایین است. حتی در دوران کرونا که اکثر کشورها با مشکلاتی در زمینه بیکاری روبرو بودند، این کشور با نرخ اشتغال 5.1 درصدی همراه بود. به نظر می رسد که فرایند اخذ ویزای کاری در صورت احراز شرایط متقاضی یک تصمیم  فوق العاده سازنده به حساب آید. فرایند اخذ ویزای کار استرالیا را اگر در سه فاز بررسی کنیم می توان نگاشت و تخمینی از برآورد زمان هر مرحله به دست آورد. بخش اول مربوط به شروع تا دریافت اسسمنت می شود. این بازه می تواند بین 1 الی 4 ماه زمان ببرد. مدت زمان دقیق این بخش به نوع سازمان درخواست دهنده بستگی دارد.

فاز دوم فرایند اخذ ویزای کاری استرالیا مربوط به زمان بین اسسمنت تا گرفتن دعوت نامه معطوف است. این بخش اصلاً زمان مشخصی ندارد. زمان در این بخش تابع فاکتورهای زیادی است. باید دید رشته شما چیست و امتیاز ادعایی چقدر است. بر اساس آن می‌توان تخمین حدودی داشت. اما در اغلب اوقات حتی تخمین هم نمی‌توان زد. بخش سوم از زمان دعوت‌نامه تا دریافت ویزا است.  معمولاً برای ویزای ۱۸۹ بین ۱ تا ۱.۵ سال زمان نیاز است. برای ویزای ۱۹۰ حدود ۶ تا ۱۲ ماه و برای ویزای ۴۹۱ حدود ۳ ماه زمان نیاز است. البته تایم هر ویزا را بهتر است به صورت آنلاین از سایت اداره مهاجرت در همان لحظه بررسی کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویزای کار استرالیا اخذ ویزای کار استرالیا ویزای کاری استرالیا مهاجرت به استرالیا استرالیا ویزای استرالیا دسته سابقه کار زمان اخذ مدت زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده ضمن اعلام ابلاغ آئین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آئین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیأت امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آئین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالی که معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تأخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آئین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریباً نزدیک نصف نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آئین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کد خبر 6084147 علی قدمی

دیگر خبرها

  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی
  • زمان مهاجرت ایرانیان ساکن ترکیه فرا رسید؟/ بحران اقتصادی در راه استانبول
  • محاسبه آنلاین نرخ مهریه ۱۴۰۳
  • دختر ۹ ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد/ عکس