Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه سمنان از انجام واکسیناسیون به عنوان شرط ورود دانشجویان به دانشگاه‌های استان بعد از بازگشایی رسمی دانشگاه‌ها نام برد.

دکتر مسعود نصیری زرندی در پنجمین جلسه شورای آموزش عالی استان سمنان که با محوریت بررسی بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد با بیان اینکه همه دانشگاه‌های استان موظف هستند واکسیناسیون اعضای هیأت علمی ، کارکنان و دانشجویان را در دستور کار قرار دهند گفت: پس از مهلت تعیین شده وضعیت واکسیناسیون جامعه هدف با استفاده از سامانه‌های طراحی شده کنترل و از ورود افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند به محیط دانشگاه جلوگیری خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه معین استان سمنان با بیان اینکه باید بازگشایی دانشگاه‌ها گام به گام انجام شود افزود: برای محقق شدن بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها باید بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی متناسب با امکانات و شرایط دانشگاه‌ها به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند .

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با اشاره به اینکه بازگشایی دانشگاه‌ها باید به شرط انجام کامل واکسیناسیون باشد گفت: بر اساس آمارها نیمی از دانشجویان واکسینه نشده‌اند یا دو دوز واکسن خود را دریافت نکرده اند .

وی تصریح کرد: رعایت کامل دستوالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های خوابگاه با توجه به امکانات و ظرفیت موجود بسیار مشکل است .

دکتر  فاتح با بیان اینکه تا واکسینه نشدن جمعیت هدف احتمال همه‌گیری شیوع ویروس کرونا وجود دارد افزود: تکمیل واکسیناسیون دانشجویان نیاز به زمان دارد و عجله برای بازگشایی دانشگاه‌ها ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای دانشجویان ، کارمندان و اعضای هیأت علمی به جای بگذارد .

دکتر یوردخانی رئیس دانشگاه پیام نور استان نیز به تفاوت‌های دانشگاه پیام‌نور با سایر دانشگاه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: باید ملاحظات مربوط به هر دانشگاه در امر بازگشایی مد نظر قرار گیرد.

وی بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون تاکید و از دانشجویان سراسر کشور خواست پیش از بازگشایی دانشگاه‌ها، واکسن خود را تزریق کنند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه سمنان استانی علمی و آموزشی بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه های استان رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت نام کردند و تحصیل خود را از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند.

مهران محسنی افزود: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • عکس/ ورود رئیسی به استان سمنان
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت