Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه تحقق شعار غذای سالم از مزرعه تا سفره از وضایف دامپزشکی استان است، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۴هزار مورد (راس، نفر، لاشه) دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان و همچنین بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار قطعه طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمید جانفدا گفت: در این پایش‌ها ۱۹۰کیلوگرم گوشت در کشتارگاه‌های دام و حدود ۹هزار قطعه مرغ غیر بهداشتی نیز از چرخه تولید و مصرف حذف و معدوم شده است.
جانفدا افزود: نظارت بهداشتی دامپزشکی فقط مربوط مراحل تولید در کشتارگاه‌ها نیست، زیرا بازرسان و کارشناسان این اداره  روند و شرایط بهداشتی نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تولید شده در مراکز فروش، قصابی‌ها فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را نیز پایش می‌کنند.
وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بیش از ۸هزار مورد بازدید در استان انجام شده است و بیش از ۱۰تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج و موارد تخلف و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کد خبر 632731 برچسب‌ها دامپزشکی - فراورده‌های دامی استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دامپزشکی فراورده های دامی استان سیستان و بلوچستان کشتارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد

حامد گنجعلی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا