Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@18:32:38 GMT

هشدار متفاوت مسکو به ناتو

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۶۷۶۳

هشدار متفاوت مسکو به ناتو

به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از اول نوامبر (۱۰ آبان) فعالیت دفتر اطلاع رسانی ناتو در مسکو را تعلیق می کند.

وی در این رابطه در کنفرانسی خبری در مسکو گفت: در واکنش به اقدامات ناتو، ما کار هیئت نمایندگی دائمی خود در این سازمان، از جمله کار نماینده اصلی ارتش را متوقف می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله (احتمالاً) از اول نوامبر (به حالت تعلیق در می آید)، یا چند روز بعدتر به طول خواهد انجامید.

لاوروف ادامه داد: ثانیا، ما نیز در حال تعلیق کردن فعالیت های هیئت نمایندگی رابط نظامی ناتو در مسکو هستیم و اعتبار کارکنان آن از اول نوامبر ۲۰۲۱ لغو می شود. سوما اینکه فعالیت های دفتر اطلاع رسانی ناتو در مسکو که در سفارت کشور پادشاهی بلژیک تاسیس شده بود، خاتمه می یابد.

پیشتر و در همین رابطه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اقدام ناتو در کاهش دفاتر دیپلماتیک روسیه در حوزه کشورهای تحت قلمرو خود را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که این اقدام امید برای عادی سازی روابط و ادامه مذاکرات میان دو طرف را زیر سوال می‌برد.

وی همچنین تصریح کرد که از این دست اقدامات ناتو بوی تلاش برای عادی سازی روابط و ادامه گفتگوهای دوجانبه به مشام نمی‌رسد. وی همچنین افزود: در حقیقت، تمامی این چشم اندازها تقریبا به طور کامل زیر سوال رفته‌اند.

لازم به ذکر است، دبیر بخش امنیتی و دفاعی اسکای نیوز اعلام کرده بود که ناتو در صدد است تا ۸ دیپلمات روسیه را به اتهام انجام فعالیت‌های مغرضانه اخراج کند.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، با این تصمیم تعداد افراد هیأت نمایندگی روسیه در ناتو به نصف کاهش خواهد یافت. این افراد قرار است تا پایان ماه جاری میلادی مقر ناتو در شهر بروکسل را ترک کنند.

این در حالی است که پیشتر و در اوایل ماه جاری، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از این اتحادیه خواسته بود تا برای جلوگیری از جنگ سردی دیگر یا مسابقه تسلیحاتی جدید، تعامل خود را با روسیه حفظ کند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: ناتو لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو؛ مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا، وابستگان نظامی و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.
تالار تشریفات سفارت کشورمان در مسکو، بمناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان سفرا، وابستگان نظامی و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه بود.
ژنرال الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه، شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به پاسخ تنبیهی کشورمان به رژیم صهیونیستی گفت: در مدت اخیر، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کردند که در دفاع از منافع و کشور خود قاطعیت بسیار بالایی دارند و آماده هستند تا هر تهدید و چالشی را با اندازه و قاطعانه پاسخ دهند.
معاون وزیر دفاع روسیه افزود جمهوری اسلامی ایران آمادگی و قاطعیت خود را با پاسخ موشکی و پهپادی علیه اسرائیل به اثبات رساند.
معاون وزیر دفاع روسیه با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیرو‌های مسلح ایران از کشور خود دفاع می‌کنند و امنیت را برای کشور خود به ارمغان می‌آورند و ضمانت اساسی برای استقلال و پیشرفت کشور خود هستند.
ژنرال فومین در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به رشد مناسبات روسیه و ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ملت‌های روسیه و ایران روابط قدیمی و مستحکمی دارند که یکی از حوزه‌های تعامل، موضوع دفاعی است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با بیان‌اینکه تهران و مسکو در راستای توسعه همه‌جانبه روابط، پیشبرد همکاری‌های دفاعی را نیز در دستور کار دارند، تأکید کرد: این همکاری‌ها با هدف کمک به صلح و ثبات منطقه انجام می‌شود و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.
کاظم جلالی گفت جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی دفاعی خود در راستای اعتمادسازی، تنش زدایی و ارتقای امنیت، راهبرد بازدارندگی پایدار و فعال را تثبیت کرده است که مؤلفه‌های اصلی توان بازدارندگی مبتنی بر حمایت مردمی، ظرفیت داخلی تولیدات دفاعی، تعامل دفاعی با کشور‌های دوست و همسایه و همکاری با نهاد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و مقابله با تهدیدات نوین است.
سفیر ایران در روسیه با اشاره به حمله صهونیست‌ها به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت: سه هفته پیش، رژیم صهیونیستی با هدف گسترش دامنه جنگ و برون رفت خود از بحران منطقه با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی به کنسولگری ایران، حمله موشکی انجام داد، این حمله منجر به شهادت تعدادی از دیپلمات‌ها و مستشاران ایران شد که به دعوت دولت سوریه و برای کمک با مبارزه با گروه‌های تروریستی در آنجا حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد متعافب حمله به سفارت ما، مجموعه اقدامات دیپلماتیک برای احقاق حقوق کشورمان در دستور کار قرار گرفت و ایران از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت کرد، اما این شورا به عنوان متولی اصلی صلح و ثبات بین‌المللی از صدور حتی یک بیانیه ساده در محکومیت این حمله ناتوان بود و به وظایف خود عمل نکرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول مصرح منشور ملل متحد، تصمیم به تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی گرفت و این رژیم کودک‌کش تاوان ماجراجویی خود را پرداخت کرد.
ناخدایکم ستاد، رضا خسروی مقدم، وابسته نظامی سفارت کشورمان در مسکو نیز گزارشی از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و تسلیحات استفاده شده در این عملیات را ارائه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

۱- ژنرال الکساندر فومین، معاون وزیردفاع روسیه
۲-والری پوشکوف، مسئول واحدآموزش نیروی هوایی روسیه
۳-ژنرال ریتاد امرسون، معاون سفیر و وابسته نظامی گامبیا در روسیه
۴-والری ایوانوویچ، تحلیلگر انستیتو مطالعات راهبردی روسیه

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل