Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایونینگ استاندارد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک را به عنوان مکانی توصیف کرده است که افراد به جای دیدن صرف محتوا، می‌توانند «درون محتوا» باشند، برای مثال افراد به جای تماشا کردن ویدئوی یک کنسرت روی تلفن هوشمندشان، می‌توانند با استفاده از این «جهان مجازی» حسی شبیه به بودن واقعی در این کنسرت پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس‌بوک می‌گوید این «متاورس» یا «جهان مجازی» بوسیله یک شرکت اداره نمی‌شود، بلکه به صورت یک اینترنت باز خواهد بود که شرکت‌های متفاوت می‌توانند در آن تجربه‌های خاص خودشان را بسازند و به مردم ارائه کنند.

تجربه‌های مشابه مجازی در برخی از اشکال هم اکنون هم وجود دارند، اما از یکدیگر مستقل هستند و ارتباطی با هم ندارند- در حالیکه هدف از ایجاد این «متاورس» ایجاد فضایی مشترک برای این تجربه‌ها است.

«متاورس» فیس‌بوک امکان دسترسی به همه این تجربه‌ها را در یک جا و از هر نقطه‌ای خواهد داد و کاربران نه فقط از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، بلکه با کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی و وسائل موبایل همانطور که می‌توانند وارد اینترنت شوند، می‌توانند وارد آن شوند.

کاربران در این جهان مجازی می‌توانند هرکاری از گپ زدن با دوستان در کنار آتش، برگزاری کلاس تناسب بدنی در قله یک کوه، بازی کردن با آخرین بازی‌های ویدئویی، تماشای فیلم یا تجربه غواصی در اعماق آب را انجام دهند.

کاربران در این جهان مجازی می‌توانند با هولوگرام‌ها یا آواتارهایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، با هم ارتباط برقرار کنند.

با توجه به اتکای روزافزون به کنفرانس‌های ویدئویی در یک سال و نیم گذشته به علت پاندمی کرونا، یک کاربرد اصلی این «متاورس» می‌تواند نوعی جدیدی از فضا برای جلسه‌های مجازی باشد.

فیس‌بوک حتی پیشنهاد کرده است این جهان مجازی نه تنها برای جلسات به کار رود، بلکه به صورت «دفتر بی‌نهایت» در آید که در آن افراد احساس می‌کنند دارند در یک جا کنار هم کار می‌کنند، در حالیکه در واقعیت در شهرها یا حتی کشورهای متفاوت قرار دارند.

زاکربرگ قبلا در مصاحبه‌ای در اوائل امسال پیشنهاد کرد که دیدار در «متاورس» جایگزین تماس‌های تلفنی آنالوگ یا تماس‌های ویدئویی از راه اینترنت شود.

او گفت:‌«در آینده، شما خواهید توانست به جای تلفن زدن به صورت یک هولوگرام در کنار طرف ارتباطتان قرار بگیرید یا طرف ارتباطتان به صورت هولوگرام در کنار شما باشد، بنابراین در حالیکه صدها کیلومتر از هم فاصله دارید، احساسی در کنار هم بودن داشته باشید.»

از همین ایده می‌توان برای هر نوع موقعیت اجتماعی از جمله برای «گیمینگ» یا «بازی‌های کامپیوتری» هم استفاده کرد.

در حال حاضر امکان گیمینگ به صورت واقعیت مجازی وجود دارد و تلفیق آنها در «متاورس» می‌توان هر بازی را روی یک دیوار ویدئوی مجازی در جلوی کاربر انجام داد، در حالیکه دوستان فرد هم در کنارش او را تشویق می‌کنند یا حتی ممکن است کل بازی را به داخل «متاورس» منتقل کرد و به صورت یک بازی «ایمرسیو» (immersive) درآورد.

فیس‌بوک می‌گوید تازه در ابتدای راه برای ساختن این «جهان مجازی» است و زوکربرگ گفته است که در طول پنج سال می‌تواند این شرکت را به صورتی بر پایه «متاورس» در آورد.

فیس‌بوک گفته است قصد دارد در پنج سال آینده تا ۱۰۰۰۰ مهندس و سایر کارکنان در اتحادیه اروپا برای ساختن این پلتفرم جدید استخدام کند که نشان می‌دهد این شرکت درباره عملی کردن این ایده جدی است، اما هنوز تا تحقق این «جهان مجازی» چند سالی باید صبر کرد.

کد خبر 632818 برچسب‌ها واقعیت مجازی اینترنت - فیسبوک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واقعیت مجازی اینترنت فیسبوک جهان مجازی تجربه ها فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سپاهان به رده سوم جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در دیداری معوقه از هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن از ساعت 16:30 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل هم صف‌آرایی کردند که در پایان تیم سپاهان با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد و به سیزدهمین بردش در فصل جاری دست یافت.

تنها گل این بازی را شهریار مغانلو در دقیقه 69 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

قضاوت این بازی بر عهده پیام حیدری بود که به هادی محمدی از سپاهان و کمال کامیابی‌نیا از ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.

سپاهان با این برد 42 امتیازی شد و به رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد. ذوب‌آهن نیز با 30 امتیاز در رده هشتم جدول باقی ماند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896471

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • مورایس فحش خورد و دربی را برد
  • صعود سپاهان به رده سوم جدول
  • ستاره سابق فرانسه ول‌کن امباپه نیست!
  • هوشیارانه با دشمن برخورد کنیم
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.sanatenaft.com