Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در نشستی خبری از تصمیم روسیه مبنی بر تعلیق فعالیت هیئت دیپلماتیک مسکو در ناتو از روز اول ماه نوامبر سال جاری میلادی انتقاد کرد.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص ادعا کرد: این موضوع کارها را سخت‌ تر از آنچه که هست می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان در چارچوب سازوکار ناتو در پی گفتگو با روسیه است.

«هایکو ماس» اضافه کرد: این تصمیم که در مسکو گرفته شده مایه ناراحتی است و به‌شکلی جدی به روابط ما آسیب می‌ زند.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که این کشور از اول نوامبر (۱۰ آبان) فعالیت دفتر اطلاع رسانی مسکو در ناتو را تعلیق می کند.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر دبیر بخش امنیتی و دفاعی اسکای نیوز اعلام کرده بود که ناتو در صدد است تا ۸ دیپلمات روسیه را به اتهام انجام فعالیت‌های مغرضانه اخراج کند.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، با این تصمیم تعداد افراد هیأت نمایندگی روسیه در ناتو به نصف کاهش خواهد یافت. این افراد قرار است تا پایان ماه جاری میلادی مقر ناتو در شهر بروکسل را ترک کنند.

کد خبر 5330822

منبع: مهر

کلیدواژه: هایکو ماس ناتو روسیه ایالات متحده امریکا لبنان عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه سوریه طالبان انتخابات عراق ایران فلسطین عربستان سعودی بیروت تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد، رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار تاسف از اینکه با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، عنوان داشت که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وزیر امور خارجه مالزی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان اینکه مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

طرفین بر ضرورت پیگیری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها بین تهران و کوالالامپور در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

کد خبر 6079289 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است
  • رایزنی مقام‌های امنیتی روسیه و رژیم صهیونیستی درباره تنش‌ها در منطقه
  • حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل است
  • راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است