Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:38:12 GMT

هفته وحدت فرصتی برای خثی کردن توطئه‌های دشمن است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۲۲۰

هفته وحدت فرصتی برای خثی کردن توطئه‌های دشمن است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جواد فاطمی‌ نسب» روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای تامین سرپل‌ذهاب با امام جمعه اهل سنت این شهرستان به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) افزود: باید هوشیار باشیم که با حفظ وحدت و یکپارچگی در اداره امور رضایت مردم را به دست بیاوریم.

وی اظهار داشت: مردم پایه‌های محکم و مقاوم این انقلاب و اسلام هستند از این رو باید خدمتگزار این مردم ولایتمدار و مومن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه گفت: دشمن امروز توان مقابله و جنگ فیزیکی در برابر اقتدار ایران اسلامی را ندارد از این رو سعی دارد با جنگ نرم، هویت و افکار و ریشه اسلام مردم و مملکت ما را بخشکاند که به طو قطع این هدف خیالی بیش نیست و در این میان هوشیاری و آگاهی و بصیرت ما را نیز با حفظ وحدت با مذاهب مختلف می طلبد.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: دین اسلام کاملترین و جامعترین دین است، ما پیرو راه پیغمبر اسلام (ص) اهل بیت(ع) و راه نورانی قرآن هستیم که در امور زندگی باید تابع این الگوها عمل کنیم تا به تعالی برسیم.

با حفظ وحدت در برابر دشمنان بیاستیم

فرماندار سرپل ذهاب نیز بر حفظ وحدت و انسجام و یکپارچگی در اداره امور جامعه تاکید کرد و گفت: حقیقتا این هفته یادآوری برای تجدید بیعت با آرمان هایی است که با اقتدار و سرافرازی خود در میان جهانیان اسلام و انقلاب را نگه داشته است.

 نورالدین فرزادی پور افزود: ما باید این فرصت را غنیمت بشماریم و هوشیار باشیم برنامه های دشمن را بشناسیم و به وقت به میدان عمل بیاییم.

وی در ادامه گفت: اکنون در شرایطی هستیم که قدرت های استکباری برضد نظام اسلامی تلاش می کنند از این رو باید با همدلی و انسجام در جامعه و پرهیز از هرگونه اختلاف و شکاف در برابر حربه های جنگ نرم دشمن بایستیم.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) است و اهل تشیع معتقدند که آن حضرت در ۱۷ ربیع الاول متولد شده است.

در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.

این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در آن سکونت دارند.

به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به عنوان هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب جامعه مسلمانان اهل سنت وحدت اسلامی هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب جامعه مسلمانان اهل سنت سرپل ذهاب جامعه مسلمانان اهل سنت وحدت اسلامی هفته وحدت هفته وحدت سرپل ذهاب حفظ وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن با ابراز تأسف از واکنش منفعلانه سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی در جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تاکید کرد: امروز توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی طی گفت وگو با برخی از مدیران رسانه پیرامون آخرین تحولات مرتبط با جنگ غزه، افزود: حاکمان امت اسلامی یکصدا و منسجم برای کمک به فلسطین برخیزند و در مقابل جبهه استکبار بین المللی متحد شوند.

وحیدی تاکید کرد که حرمت مسجد الاقصی برای مسلمین جهان و تمام ادیان آسمانی حائز اهمیت است لذا ملت‌های آزادی خواه جهان برای روشنگری علیه جنایات اسرائیل وارد میدان شوند.

وی گفت: اسرائیل طی ۷ دهه گذشته مرتکب نسل کشی و جنایت جنگی علیه فلسطینیان شده است لذا اکنون وقت آن رسیده که نظام عدالت بین المللی جلوی وحشیگری‌های رژیم نامشروع صهیونیستی را بگیرد.

امام جمعه ملبورن بر لزوم رویکرد مشترک رهبران جهان اسلام برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و تلاش برای فشار بر اسرائیل جهت برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

کد خبر 6062504 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • مقاومت بی‌نظیر مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • توقف نسل کشی در غزه وحدت حاکمان جهان اسلام را می‌طلبد