Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد خواستار ایفای نقش فعال‌تر سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه و تحکیم روابط و مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای همسو با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش مشرق، مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تکریم سید محمد علی موسوی رئیس پیشین سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و معارفه علی فکری رئیس جدید این سازمان، خواستار ایفای نقش فعال تر این سازمان در توسعه و تحکیم روابط و مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای همسو با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران شد.

خاندوزی در این مراسم با اشاره به نقش مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباطات اقتصادی با کشورهای خارجی گفت: نقش وزارت اقتصاد در مناسبات اقتصادی با سایر کشورها باید ارتقاء یابد و دستیابی به این هدف مستلزم قوی شدن خود ماست و در این مسیر وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی کشور باید با توانمندی بالا بتوانند مطالباتی را که از سوی دولت در حوزه مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار می‌گیرد به بهترین نحو اجرا کنند.  

وزیر اقتصاد در ادامه تاکید کرد: با فعال سازی کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی در این زمینه، دستاوردهای خوبی برای اقتصاد کشور و تقویت نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آید.

خاندوزی با بیان اینکه علیرغم وجود برخی محدودیت‌ها می‌توان دستاوردها و ثمرات بهتری برای اقتصاد کشور کسب کرد، افزود: دستیابی به این هدف منوط به همکاری تمام دستگاهها و همچنین همت و تلاش مضاعف کارکنان و مدیران سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی است و اگر با باور به این هدف گام برداریم این دستاوردها در جهت تقویت موضع راهبردی جمهوری اسلامی مؤثر خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان سرمایه گذاری اقتصادی و فنی مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» اظهار کرد: چرخه اقتصادی متشکل از تولید اولیه و ثانویه و عرضه می‌باشد که اقتصاد جامعه نیز وابسته به آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نظر به اینکه واسطه معامله موجب تثبیت بازار می‌شود، یک مسئه فقهی است و مبنای معامله نیز می‌بایست از ارزش حقیقی برخوردار باشد.

آیت الله اراکی ابراز کرد: پول با شمایل کاغذی آنچنان ارزش حقیقی ندارد ولی آمریکا با چاپ دلار و عرضه آن به کل دنیا در ازای دریافت کالا بزرگترین سرقت بشری را مرتکب می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در جوامع امروز پول یک ارزش سیاسی دارد چراکه هر قدرتی بنابه مواضع قدرتش این کاغذ را ارزش گذاری می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انبار سکه‌های طلا در خانه خیانتی به سرمایه‌های کشور است، زیرا پول و این سکه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی مملکت را رفع کند و خلق پول نیز در بازار اقتصادی اسلامی ممنوع می‌باشد.

وی ادامه داد: تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند چراکه آنان پول‌های بی ارزش و اعتباری را برای منفعت خودشان جمع می‌کنند و تورم نیز با کاهش پول اعتباری افزایش پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گرانی با افزایش تولید کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: پولی ارزش حقیقی خود را دارای باشد موجب می‌شود تا قدرت خرید افزایش پیدا کند و امروز عدم عرضه و افزایش تقاضا نشان دهنده این اسن که پول ارزشی حقیقی خود را حفظ نکرده است.

کد خبر 6081475

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است