Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ضمن آئینی با حضور حجت الاسلام محمدی امام جمعه‌ موقت و رئیس دادگستری، ایرانمنش رئیس شورای اسلامی شهر، سرهنگ خدادادپور فرمانده انتظامی، حجت الاسلام قلیزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی، نورالدینی رئیس دفتر نماینده‌ مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، اسلامی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، فاز نخست مجموعه‌ باغ تالارگردشگری زرند افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری زرند در این مراسم با اشاره به رشد چشمگیر شهرستان در بخش صنایع و معادن گفت: باید متناسب با این موضوع، دستگاه‌های دیگر هم فعالیت کنند که خوشبختانه در بخش گردشگری، هر روز شاهد کار‌های نو و جدیدی هستیم.

 او افزود: این امر، هم به معرفی فرهنگ و تمدن این شهرستان کمک می‌کند و هم زمینه‌ اشتغالزایی مناسبی فراهم می‌سازد و از طرفی مکان‌های مناسبی برای تفریح شهروندان بوجود می‌آورد و سبب می شود، سرمایه گذاران دیگری نیز برای ورود به سرمایه گذاری تشویق شوند.

امام جمعه‌ی موقت زرند نیز گفت: دستگاه‌های متولی باید به طور عملیاتی و نه شعاری، موانع را از مسیر سرمایه گذاری و تولید بردارند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان با تقدیر از تلاش‌های اداره گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: اقدامات انقلابی که ما در بخش گردشگری می‌بینیم باید در سایر زمینه‌ها هم رشد داشته باشد و توقع مردم از مدیران همین است که انقلابی فکر و جهادی عمل کنند.

عباس ایرانمنش رئیس شورای اسلامی شهر زرند هم گفت: ما در شورای اسلامی شهر زرند با تمام توان و ابزار‌های قانونی که در اختیار داریم به بخش گردشگری و میراث فرهنگی کمک خواهیم کرد و یقین بدانید، شهرداری را معرفی می‌کنیم که نگاهش به میراث فرهنگی و گردشگری بسیار اثرگذار و مثبت باشد.

او افزود: شهری زنده است که در کنار کالبد شهری، به روح شهر نیز توجه خاص کند و میراث فرهنگی و گردشگری بخش مهمی از روح شهر است که اگر تقویت و حمایت شود به نشاط و سرزندگی و افزایش امید در شهروندان منجر خواهد شد.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند نیز گفت: این مجموعه‌ باغ تالار از نظر موقعیت تجاری بسیار ویژه است؛ ولی مالک این باغ به جای تخریب بخشی از تاریخ زرند، اقدام به مرمت آن کرده و فضایی فراهم شده است تا برای لحظاتی بتواند شهروندان را با بخشی از زندگی گذشتگان آشنا کند.

او افزود: حفظ ساختمان قدیم، حفظ و تقویت درختان قدیمی این مجموعه و نیز ایجاد فضا‌های تفریحی گردشگری متناسب با ذائقه‌ شهروندان و ارائه خدمات پذیرایی در فضا‌های طبیعی آن از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی سرمایه گذار است.

اسلامی تصریح کرد: در فاز دوم که تا پایان سال آغاز خواهد شد، یکی از بنا‌های ویران شده‌ زرند (یخدان) در بخشی از این مجموعه در ابعادی کوچکتر، شبیه سازی خواهد شد تا حداقل کاری برای فراموش نشدن "یخدان ها" در بین نسل‌های بعدی باشد.

او بیان کرد: حجم سرمایه گذاری در این مجموعه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است که از سوی سرمایه گذار، بدون استفاده از تسهیلات تامین شده و با اتمام آن قریب ۴۰ نفر مستقیما به کار در این مجموعه مشغول خواهند شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی میراث فرهنگی میراث فرهنگی شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ارسال پرونده روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی به سازمان جهانی گردشگری، گفت : وزارت میراث فرهنگی امسال پرونده هشت روستا را به عنوان روستا‌های گردشگری به سازمان جهانی گردشگری ارسال کرده که متاسفانه بنا به دلایلی نامی از روستا‌های کرمانشاه در این لیست نبود. 

وی تصریح کرد: هر چند در سطح استان تعداد زیادی روستای گردشگری وجود دارد که میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از استان هستند، اما در بین این روستاها، روستای هجیج ظرفیت‌های بسیاری برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های ثبت جهانی شدن دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی موجود در این روستا برای قرار گرفتن در فهرست روستا‌های ثبت جهانی شده، اظهار کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، روستا‌هایی که کاندیدای ثبت جهانی شوند، باید دارای یکسری ویژگی‌ها و شاخص‌ها باشند که روستای هجیج تعدادی از این شاخص‌ها را ندارد و باید در قالب یک پروژه مهم استانی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات آن را برطرف کنیم. 

وی اضافه کرد: برای نمونه در زمان‌های پیک سفر در مسیر‌های منتهی به روستای هجیج به دلیل حجم انبوه خودرو‌های ورودی با ترافیک بسیار شدیدی مواجه هستیم و عملا ورودی این روستا کاملا قفل می‌شود که در این زمینه لازم است دستگاه‌های مربوطه اقداماتی را انجام دهند. 

فرمانی عدم رویدادسازی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی هجیج برای ثبت جهانی شدن عنوان کرد و گفت: دراین رابطه نیاز به مشارکت مردم محلی است و آنها باید همکاری لازم را برای برگزاری رویداد‌های گردشگری منظم داشته باشند. 

وی بر لزوم ساماندهی و توسعه مراکز اقامتی این روستا هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم اقبال بسیار بالای گردشگران به این روستا، به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران تاکنون هتلی در آن احداث نشده، لذا باید سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا یک هتل در هجیج احداث شود. ما نیز در بحث صدور مجوز احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز اقداماتی را در دستور کار قرار خواهیم داد. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه به ناکافی بودن تعداد مراکز پذیرایی در این روستای گردشگرپذیر هم اشاره داشت و گفت: در این زمینه نیز نیاز است که تعداد واحد‌های پذیرایی بیشتری فعال شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی به گردشگران داشته باشند و از طرفی غذا‌های بومی محلی این منطقه را به خوبی معرفی کنند. 

وی با تاکید براینکه آماده‌سازی هجیج برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های کاندیدای جهانی شدن به همکاری و مشارکت خود مردم این روستا و سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی را برای حل این مشکلات آغاز کرده‌ایم و قطعا برای سال آینده هجیج را در فهرست روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی شده قرار خواهیم داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی