Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به رهبری روسیه امروز دوشنبه از آغاز بزرگ‌ترین رزمایش نظامی مشترک خود طی سال‌های اخیر در مرز تاجیکستان با افغانستان خبر دادند؛ رزمایشی که تا روز ۲۳ اکتبر (اول آبان ماه) ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، به گفته وزارتخانه‌های دفاع کشور‌های روسیه و تاجیکستان، در این رزمایش بیش از ۵ هزار سرباز که بیش از نیمی از آن‌ها روس هستند، شرکت دارند.

این رزمایش ۶ روزه مکمل مجموعه‌ای از رزمایش‌های با مقیاس کوچک است که در ماه‌های آگوست و سپتامبر با مشارکت روسیه و متحدانش در نزدیکی مرز افغانستان برگزار شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه، شامل تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ارمنستان و بلاروس است.

طی یک ماه گذشته، خبر‌هایی درباره صف آرایی نیرو‌های طالبان و تاجیکستان در مناطقی از مرز مشترک، نگرانی‌هایی را برای مسکو ایجاد کرده است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که در صورت تشدید اوضاع در مرز تاجیکستان و افغانستان، قاطعانه‌ترین اقدامات از سوی مسکو اتخاذ خواهد شد.

پیشتر، «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست‌وزیر طالبان، به رسانه‌ها گفته بود که تاجیکستان در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند. او به تاجیکستان هشدار داده بود که آن‌ها می‌توانند به این مداخله واکنش نشان دهند.

سران طالبان پس از اظهارات اخیر «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، به موضع‌گیری علیه دوشنبه پرداختند.

رحمان در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که هرچند نمی‌خواهد در امور داخلی افغانستان مداخله کند، صلح و ثبات در این کشور زمانی شکل خواهد گرفت که در افغانستان انتخابات برگزار شود و دولتی با شرکت تمامی اقوام روی کار بیاید.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش نظامی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، یادداشت تسلیت و همدردی خود را در دفتر یادبود به مناسبت قربانیان و مجروحین حادثه تروریستی کروکوس سیتی هال مسکو نوشت.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» در پیام خود در این ارتباط نوشت: «ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، مراتب تأثر و همدردی عمیق خود و دولت و ملت کشورم را به دولت و مردم روسیه اعلام می دارم.»

در حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو، حداقل ۱۳۷ نفر جان باختند و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است اما مقام‌های روسیه می‌گویند ردپای اوکراین در این حمله وجود دارد.

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.»

او در ادامه پیام تسلیت تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه‌حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می‌دارد.» 

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: «از درگاه خداوند منان برای جان‌باختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • پوتین: روسیه با هیچ کشوری دشمنی ندارد
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • کمک بشردوستانه روسیه به افغانستان
  • ادعای دولت انگلیس: ایران، روسیه و چین درپی تضعیف سلطنت در بریتانیا هستند
  • تاجیکستان در کنار روسیه با تروریسم بین‌الملل مبارزه می‌کند
  • انتشار تصاویر ۴ متهم حمله تروریستی مسکو
  • افزایش ۵۴ درصدی صادرات به تاجیکستان/ تهاتر گاز با برق ارمنستان