Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی عصر امروز در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: دستور جلسه امروز درباره مشکلات مالیاتی صادرکنندگان ناشی از تسعیر نرخ ارز که سود آن مشمول مالیات می‌شود، بود؛ قرار شد با استعلام از مجلس ظرف یکی دو هفته آینده اشتباه برداشت سازمان مالیاتی و صادرکنندگان از ماده ۷ قانون احکام دائمی بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه همچنین تاکید شد که با توجه به اینکه شرایط فعلی اقتصادی ایران و عدم اطمینان‌هایی که وجود دارد اولویت وزارت اقتصاد باید تسهیل فرایندهای کسب و کار باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بعد از ۱۱ سال از راه اندازی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید گره گشایی‌هایی در فضای کسب و کار صورت می‌گرفت.

به گفته خاندوزی بسیاری از مجوزهای دولتی منشأ رانت و فساد شده اند که باید کاهش یافته و مقررات از یک روند ثابت پیروی کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد دولت سیزدهم به دنبال کاهش صدور مجوزهای کسب و کار است و ممکن است علیرغم این اراده دولت، مقاومت‌هایی در برخی بخش‌های دولتی دیده شود.

وزیر اقتصاد در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ستاد اقتصادی دولت با اصلاح رویه‌هایی که منجر به افزایش منافع مردم از ارز ترجیحی و حذف رانت‌هایی که ایجاد می‌کند خواهد بود. همچنین پیشنهادهایی مبنی بر جایگزینی کارت‌های اعتباری کالاهای اساسی به جای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده که باید بررسی شود.

کد خبر 5330866

منبع: مهر

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی فضای کسب و کار ارز 4200 تومانی قیمت دلار سازمان بورس و اوراق بهادار گمرک ایران سید احسان خاندوزی قیمت جهانی نفت رمز ارز شاخص کل بورس قیمت جهانی طلا قیمت سکه بهار آزادی بازار سرمایه سازمان امور مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان برنامه و بودجه قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

موحد نیا در مراسم تودیع و معارفه شهرداران آذرشهر از اهتمام جدی دولت در حمایت از شهرداری استان خبر داد و  گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب شهرداری‌ها به مردم بیش از ۲۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در قالب کمک نقدی، اهدای رایگان خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان در سال گذشته از طرف دولت تخصیص یافته است. 

 

وی بر ضرورت ایجاد درامد پایدار توسط شهرداری‌ها افزود: برای دستیابی به توسعه متوازن شهری و برون از بحران مالی در شهرداری‌ها باید با تغییر نگرش‌ها و تدوین برنامه‌های اصولی، و تعریف منابع درامدی پایدار وضعتی اقتصادی و مالی شهرداری‌ها را تقویت نمایند. 

در پایان این مراسم عبدالله سیف زاده بعنوان شهردار جدید آذرشهر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • توصیه جالب حجت کریمی؛ مدیران فعلی را با اسنپ پس بفرستید/ موافق عزل نکونام حالا حامی او شده است!
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند