Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر امور خارجه ونزوئلا عصر امروز (دوشنبه 26 مهرماه) با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف دیدار و گفت وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه هدف های مشترکی میان ملت ها و دولت های دو کشور وجود دارد، افزود: روابط سیاسی دو کشور در سطح خوبی است، لذا باید تلاش کنیم روابط اقتصادی نیز بر همین اساس رشد یابد؛ هرچند بُعد مسافت کار را مقداری سخت کرده ولی با توجه به علاقه و روحیه مذکور، می شود مشکلات را کاهش داد و حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس قوه مقننه با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریم ها علیه آمریکا گفت: وظیفه دولت ها و پارلمان های دو کشور است که با نزدیک کردن بخش های خصوصی و دولتی با یکدیگر زمینه همکاری در حوزه های گردشگری، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی را فراهم کنند.

قالیباف با تاکید بر بر فعال¬تر شدن گروه¬های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور اظهارکرد: در بسیاری از صنایع نظامی و غیر نظامی پیشرفته اکنون خودکفا هستیم و می‌توانیم با تکیه بر دانش بومی بسیاری از مایحتاج مورد نیاز خود را تأمین کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان از رییس مجلس ونزوئلا برای سفر به ایران دعوت کرد.

فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر خارجه ونزوئلا نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به ماموریت خود برای توسعه روابط میان ونزوئلا و ایران گفت: اراده مقامات ونزوئلا توسعه هر چه بیشتر روابط میان دو کشور در حوزه¬های مختلف است. برای دولت ونزوئلا مهم است ارتباط خوبی میان پارلمان¬¬های دو کشور برقرار باشد، لذا امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ملاقات روسای مجالس دو کشور باشیم.

وی همچنین گفت: ونزوئلا علاقمند به تقویت روابط اقتصادی دو کشور است. قصد داریم در ماه¬های آینده، به منظور تحکیم مناسبات اقتصادی فیمابین، جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا را برگزار کنیم تا در حوزه¬های مورد علاقه طرفین، همکاری بیشتری داشته باشیم.      

فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر خارجه ونزوئلا در پایان بر روحیه انقلابی و ظلم¬ناپذیر ملت¬های ایران و ونزوئلا اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که در سایه این ویژگی شاهد همکاری¬های بیشتری برای مبارزه با نظام سلطه باشیم.

پربیننده ترین ۳ استاندار جدید از راه رسیدند رییس جمهور امشب با مردم سخن می‌ گوید «ماموستا عبدالسلام کریمی» مشاور رییس‌جمهور شد رییسی، فردا شب با مردم سخن می‌ گوید سیاست ایران توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین است / به رغم تحریم ها مسیر پیشرفت را ادامه می دهیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان ، بر عزم جدی تهران برای هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود