Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق ارزیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان فوق تخصص رضوی در رتبه دوم برترین بیمارستان‌های کشور قرار گرفت و درجه عالی را کسب کرد.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام آستان نیوز، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این خبر را اعلام و اظهار کرد: این بیمارستان در ارزیابی صورت گرفته توسط مرکز نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، در رقابت با بیش از ۱۰۶۰ بیمارستان کشور، موفق به کسب نشان درجه عالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن محور افزود: طبق نتایج این ارزیابی، ۸ بیمارستان کشور موفق به کسب این رتبه شدند که بیمارستان فوق تخصصی رضوی جایگاه دوم را بین این ۸ بیمارستان کسب کرده که این افتخار با عنایت حضرت رضا (ع) و تلاش خادمان حوزه سلامت و درمان حاصل شده است.

وی تصریح کرد: این رتبه طبق ارزیابی‌های محسوس و نامحسوس بازرسان وزارت بهداشت و بر اساس ۱۹ شاخص از جمله رهبری و مدیریت کیفیت، مدیریت منابع انسانی و فناوری، مدیریت سلامت، مدیریت تجهیزات پزشکی، مراقبت‌های جراحی و بیهوشی، مدیریت دارویی، مدیریت تصویربرداری، کیفیت خدمات آزمایشگاه و تأمین تسهیلات ویژه گیرندگان خدمت محقق شده است.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی رضوی به لحاظ تجهیزات پزشکی مجهزترین بیمارستان در سطح کشور است که علاوه بر کسب رتبه دوم بین یک هزار و ۶۰ بیمارستان کشور، در زمینه ارائه خدمات سلامت و درمان به بیماران در رقابت با بیمارستان‌های غیر از مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی، مقام نخست را به دست آورده است.

اهداء تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های درگیر کرونا

محور در این نشست به خدمات این بیمارستان در مقابله با کرونا هم اشاره و اظهار کرد: بیمارستان رضوی از ابتدای شیوع کرونا خدمات گسترده‌ای به زائران و مجاوران ارائه کرد، اما اوج این خدمت‌رسانی در موج پنجم کرونا صورت گرفت.

وی افزود: همزمان با شیوع پیک پنجم کرونا، تولیت معزز آستان قدس رضوی با صدور دستور ۸ ماده‌ای، بیمارستان فوق تخصصی رضوی را مأمور کمک به بیمارستان‌های درگیر کرونا در مشهد کردند که در همین راستا تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز این بیمارستان‌ها به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال خریداری و به آن‌ها اهداء شد.

وی افزود: همچنین بخش ویژه بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۰۰ تخت را ایجاد کردیم که ۲۱۰۰ بیمار در آن پذیرش شدند و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

مدیر گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات ادامه داد: علاوه بر آن، با توجه به کمبود شدید سرم در کشور برای استفاده بیماران کرونایی، شرکت‌های داروسازی ثامن و شیراز سرم با افزایش ظرفیت تولید خود، بخشی از نیاز به سرم در بیمارستان‌های درگیر کرونا را تأمین کردند.

۶۰ میلیارد ریال مساعدت مالی ویژه بیماران محروم

محور در ادامه به خدمات و فعالیت‌های این بیمارستان اشاره و اظهار کرد: خدمات درمانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی صرفاً برای افراد دارای تمکن مالی نیست بلکه در سال گذشته برای درمان بیماران کم‌بضاعت و محروم بیش از ۶۰ میلیارد ریال از سوی بیمارستان اختصاص یافته است و این حمایت مالی از بیماران کم‌برخوردار همچنان ادامه خواهد داشت.

تجهیز ۱۱ اتاق عمل با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی به اقدامات توسعه‌ای انجام شده در این بیمارستان هم اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته بخش‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی رضوی از جمله اتاق‌های عمل، بخش‌های دیالیز، زایمان، آزمایشگاه، اتاق جراحی اطفال و ... توسعه داده شد.

وی تصریح کرد: تجهیز ۱۱ اتاق عمل به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، افزایش ۸ تخت ویژه بیماران دیالیزی، راه‌اندازی بخش ویژه زایمان طبیعی، راه‌اندازی اتاق جراحی اطفال، ساخت ۷ رادیو دارو، دریافت مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای پزشکی از وزارت بهداشت باهدف تربیت پزشکان فوق تخصصی نیز برخی دیگر از فعالیت‌های این بیمارستان بوده است.

خرید دستگاه «پرسیژن» به ارزش ۵۰ میلیارد ریال

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: همچنین اخیراً دستگاه «پرسیژن» به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شده که از این دستگاه فقط ۵ نمونه در کشور داریم و کاربرد آن کشف و نقشه‌برداری از بیمار‌های ضربان قلب است و به متخصصان در شناسایی بیماری و رفع آن کمک می‌کند.

محور خاطرنشان کرد: در حوزه رادیوتراپی نیز دستگاه «بلاک پراتی» و در حوزه درمان قلب دستگاه «آنژیوگرافی قلب» را به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال خریداری کرده‌ایم که به محض صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت ارائه خدمات به بیماران را آغاز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با هدف تسهیل شرایط حضور مراجعه کنندگان در این مجموعه درمانی، ساخت پارکینگ سه طبقه در فضایی به وسعت ۳۵ هزار مترمربع در این بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تولیت آستان قدس رضوی: ایام تعطیلی حرم مطهر سخت‌ترین دوران زندگی‌ام بود

انتهای پیام/

برچسب ها: آستان قدس رضوی بیمارستان تخصصی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آستان قدس رضوی بیمارستان تخصصی بیمارستان فوق تخصصی رضوی تجهیزات پزشکی میلیارد ریال وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی

بهنام روندی، مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هموفیلی یک بیماری ارثی است که به دلیل اختلال فاکتور‌های انعقادی، روند انعقاد خون در آنها به کندی انجام می‌شود.

وی بیماری هموفیلی را در ۲ نوع A و B را براساس کمبود فاکتور‌ها تعریف کرد و افزود: اگر این بیماران دچار زخمی شوند به علت اینکه فاکتور‌هایی در خون کم دارند، خونریزی بند نمی‌شود.

مسئول واحد بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از بیماران این کمبود فاکتور در خون را به صورت دارو (فاکتور انعقادی خون) که اکثرا تزریقی است، دریافت می‌کنند تا جایگزین کمبود مورد نظر شود.

وی ادامه داد: دریافت فاکتور‌های انعقادی خون بستگی به شدت بیماری و نوع فاکتور کمبود در خون دارد؛ ممکن است بیماری هفته یک‌بار و یا بیماری ۶ ماه یک‌بار نیاز به دریافت فاکتور داشته باشد

روندی با اشاره به ارائه خدمت مرکز جامع بیماران خاص به بیماران هموفیلی، تصریح کرد: طبقه سوم کلینیک بوستان واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه از سال ۱۳۹۸ مختص بیماران خاصی است، تمام خدمت فوق به بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، ام. اس و شیمی‌درمانی اطفال به طور اختصاصی و رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمت رایگان ۲ پزشک فوق‌تخصص خون استان در مرکز جامع بیماران خاص، گفت: بیماران هموفیلی به دلیل دریافت خدمات تخصصی، پرستار مخصوص خود را دارند.

روندی با بازگو کردن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران، خاطرنشان کرد: تمام خدمات و دارو‌ها ایرانی ارائه شده به بیماران رایگان است، اما برخی از این بیماران دارو‌های خارجی مصرف می‌کنند که دیگر شامل خدمات رایگان نمی‌باشد.

وی در خصوص تعداد بیماران هموفیلی در استان، گفت: طبق آخرین آمار، دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۹۸ بیمار هموفیلی خدمات ارائه داده، اما هستند بیمارانی که به دلایل مختلف درمان خود را از دیگر استان‌ها دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود