Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از مستند «سحر» عصر دیروز در حوزه هنری برگزار شد. علیرضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، محمدمهدی شریعتمدار، رایزن سابق فرهنگی ایران در لبنان و عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان به همراه سحر غدار راوی مستند در این مراسم حضور داشتند و به گفتگو درباره مستند پرداختند.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو؛ آیین رونمایی از مستند سحر «روایت فریاد ۱۷ اکتبر تا آتش در بیروت» با حضور فعالان بین الملل و رسانه‌ای کشور، یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند روایت بانوی مجاهد رسانه‌ای سحر حسین غدار، از فعالان شبکه‌های اجتماعی جهان عرب، از بحران لبنان می‌باشد که به کارگردانی حسین پاک در مرکز مستندسازی صور خبرگزاری دانشجو تولید شده است. در این مستند سرکار خانم غدار، با اشاره به سیاست‌های اقتصادی سال‌های گذشته لبنان، پیروی از دستورالعمل‌های صندوق بین المللی پول و عدم توجه به توانایی‌های داخلی، روند شکل‌گیری اعتراضات مردمی و ریشه‌های آن را روایت می‌کند.

این مراسم که همزمان با سالگرد اعتراضات ۱۷ اکتبر مردم لبنان برگزار می‌شد، بعد از اکران مستند میزبان سحر غدار، راوی، و حسین پاک، کارگردان مستند و جمعی از مقامات وزارت خارجه کشور بود که درباره موضوع و روند ساخت مستند با حاضران به گفتگو پرداختند.
د

دلخوش: راوی بودن یک زن در مستند برایم ارزشمند بود

در این مراسم علیرضا دلخوش، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه که به عنوان مهمان حضور داشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در رابطه با اکران مستند «سحر»، اظهار کرد: مستند فاخری که امروز اکران شد نشان دهنده ریشه‌ها یا مقدمات ناراضی تراشی‌های علیه جریان مقاومت اسلامی بود که در پی یافتن علل و منتقل کردن آن به بیننده خود است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که از این دست برنامه‌های روشنگری ادامه داشته باشد تا جوانان و قشر تحصیل کرده بیشتر با مفهوم مقاومت اسلامی و جریان‌های مقابل آن به صورت هوشمندانه و زیرکانه که درصدد ایجاد فاصله بین جریان مقاومت و و عموم جامعه دانشگاهی و علمی هستند را هویدا کند.

مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در این مستند مشاهده کردم این بود که راوی از جنس مردم است یعنی راوی روی سکوی رسانه‌ای نایستاده و به مردمی که پایین استادند اشاره کند بلکه از جنس همان مردمی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در این مستند مشاهده کردم این بود که راوی از جنس مردم است یعنی راوی روی سکوی رسانه‌ای نایستاده و به مردمی که پایین استادند اشاره کند بلکه از جنس همان مردمی بود.

دلخوش تصریح کرد: نکته بعدی که مشهود بود در میدان و در صحنه بودن راوی بود که این مورد برای بنده ارزشمند بود و ارزش دومی که در این مستند قابل لمس بود این بود که راوی خود دختر یک شهید بود یعنی این فرزند شهید نشان می‌دهد که خون پدر خود به هدر نرفته است و این مسیر حق است.



وی افزود: سومین عنصر که مستند سحر در خود داشت این بود که این بانوی لبنانی فرقی برایش نداشت که چه دینی دارد بلکه نشان می‌داد که یک وطن پرست است و توانسته است با احساسات درونی خود این موضوع را در مستند نشان دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی روایت خوب مستند از اعتراضات لبنان



محمدمهدی شریعتمدار، رایزن سابق فرهنگی ایران در لبنان مهمان دیگر رونمایی از مستند سحر بود. او در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره اکران مستند سحر، اظهار کرد: لبنان در چهار دهه اخیر شاهد تحولات زیادی بوده است و این مستند به خوبی توانست این مسئله را پوشش دهد.

وی افزود: مقاومت لبنان توانسته به عنوان محور مقاومت نقش‌های اسرائیل را برهم بزند.

شریعتمدار تأکید کرد: مستند سحر به خوبی اعتراضات مردم لبنان را نمایش داد و این مستند تلاشی برای بازگویی وقایع لبنان و توطئه‌های علیه مقاومت بود.

وی با بیان اینکه این مستند نشان داد که اعتراض‌های علیه دولت لبنان به حق بوده، خاطرنشان کرد: مستند سحر تلاش خوبی بود برای ارائه واقعیت‌های اعتراضات لبنان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مقاومت یک امپراتوری از صنعا تا دمشق است



عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان از مهمانان حاضر در مراسم هم درباره مستند «سحر» بعد از پایان اکران روی صحنه رفت و گفت: من تمام این صحنه‌هایی که در این مستند به نمایش درآمده را از نزدیک دیده‌ام و با توجه به مشاهداتم این را می‌دانم که عمق چنین فاجعه‌ای را نمی‌توان با قلم و دوربین نشان داد. در واقع ما عادت کرده‌ایم تا صحنه‌ها را زمینی دیده و صحنه‌های هوایی را نادیده بگیریم؛ مطالعه نکنیم، تاریخ را ندانیم و یا اگر تاریخ می‌خوانیم بعد از مدتی آن را فراموش کنیم.

خامه یار ادامه داد: می‌خواهم تصویر هوایی از لبنان را برای شما ترسیم کنم. پیش از صد سال پیش، توافقنامه‌ای بین فرانسه و انگلیس امضا شد تا براساس آن منطقه «شامات» تقسیم شد. محصول این توافق نامه یک سال بعد وعده جیمز بالفور وزیر امور خارجه انگلستان بود تا فلسطین در اختیار صهیونیست‌ها قرار گیرد. بعد از گذشت یکصد سال و خیزش کشورهای اسلامی، آمریکایی‌ها هم به دنبال سهم خواهی برآمدند و فعالیت ماشین تجزیه کشورهای مسلمان شروع شد، در این میان لبنان یکی از مهمترین کشورهای مسلمان بود چرا که این کشور پایگاه مقاومت همه جانبه مردم بود به همین دلیل همه به دنبال تکه پاره شدن آن بودند.

او درباره شرایط آن روزهای لبنان گفت: در آن زمان لبنان آماده تحول نبود و اگر هم همچنان انتخاباتی صورت گیرد باز هم مافیاهای قدرت روی کار می‌آیند. در واقع می‌توان گفت لبنان امروز در شرایط استثنایی قرار دارد و کل کشور در آستانه فروپاشی است، در گذشته می‌گفتند سر افعی را در لبنان باید بزنند که منظورشان جمهوری اسلامی بود اما بعد دیدند سر شکست‌ناپذیر است و باید دوباره به سمت کمر یعنی «مقاومت» بروند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان بعد از این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو هم گفت: این مستند به بخشی از حوادث دو سال پیش لبنان پرداخته است، صحنه‌های انفجار بیروت بسیار دلخراش و دردناک بود.



وی با اشاره به اینکه مستند سحر جزئی به مسئله لبنان پرداخت، اما عمق فاجعه بسیار زیاد بود، افزود: حوادث در لبنان بهم مرتبط هستند و آنچه که برای این کشور طراحی شده بود شبیه اتفاقات سوریه، عراق و لیبی بود.

خامه یار با بیان اینکه غربی‌ها دنبال تجزیه لبنان بودند، تأکید کرد: امروز مقاومت یک امپراتوری از صنعا تا دمشق است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


او ادامه داد: مردم لبنان با تمام سختی‌های که گوشی از آن را در مستند سحر دیدیم هنوز مقاومت لبنان را در آغوش می‌گیرند. ملت لبنان از معیشت، تحصیل و زندگی‌شان گذشتند تا استقلال داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تلاش کردیم فضایی که علیه حزب‌الله به وجود آمده بود را تغییر دهیم   حسین پاک کارگردان مستند با نقدیم مستند «سحر» به شهدای ۱۴ اکتبر بیروت و تشکر از حمایت هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو، درباره دلیل ساخت مستند «سحر» گفت: چند هفته بعد از اعتراضات در تاریخ ۱۷ اکتبر گفتند این اعتراضات علیه حزب‌الله است. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا مستندی را در این رابطه جلوی دوربین ببریم و براساس تحقیقاتی که انجام دادیم، با خانم سحر غدار یکی از چهره‌های فضای مجازی لبنان آشنا شدیم و در نهایت تصمیم گرفتیم آنچه را که می‌خواهیم به گونه‌ای روایتی از این خانم باشد، در واقع تمام تلاش خود را کردیم تا با ساخت این مستند و نمایش آن به مردم ایران و غیرایران، چنین فضایی که علیه حزب‌الله به‌وجود آمده را تغییر دهیم. برای ساخت این مستند یک روز بعد از انفجار بیروت به لبنان سفر کردیم و تقریباً برای تکمیل آن سه سفر به این کشور داشتیم.   سحر غدار روای مستند هم در این مراسم گفت: بانوان لبنانی حضور موثری در فعالیت‌های اجتماعی و مجازی دارند و باید دانست امروز توییتر یک موشک هدایت شده به سمت دشمن است، به همین دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است در همین راستا ما به عنوان فرزندان مقاومت باید بدانیم چگونه از شبکه‌های اجتماعی به نفع مقاومت استفاده کنیم.

غدار در ادامه گفت: با اخذ تصمیم دریافت سوخت از سوی ایران، خبرهای منفی بسیاری در این باره و با هشتگ «اشغالگری ایران را از لبنان بردارید» در فضای مجازی منتشر شد، در حالی که ما چنین حسی را از ایران دریافت نکرده‌ایم.

  «سحر» در پرس‌ تی‌وی



مراسم رونمایی از مستند «سحر» در شبکه تلویزیونی پرس تی وی نیز بازتاب داشت و گزارشی از این مستند در این شبکه پخش شد که در ادامه می‌بینید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در انتهای این مراسم از عوامل این مستند تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مستند سحر عباس خامه یار کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فرهنگی ایران در لبنان رونمایی از مستند خبرگزاری دانشجو مستند سحر رسانه ای خامه یار صحنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا،  فاطمه ربانی مهموئی، تهیه کننده رادیو تهران که با برنامه قهرمان ایرانی نامزد مستندهای مستمر سومین جشنواره رادیویی پژواک شده، درباره برنامه اش گفت: امسال با سه اثر در سومین دوره از جشنواره ملی پژواک شرکت کرده ام که دو اثرم به دور نهایی راه یافته است. اولین اثر راه یافته در بخش مستمر با عنوان «قهرمان ايراني» و دومی مستند «مرگ بی سرزمین» است که در بخش ویژه انتخاب شده است.

تهیه کننده رادیو تهران با بیان جزئیات بیشترعنوان کرد: مستند قهرمان ایرانی روایتی از زندگی و رشادت های شهید دکتر مصطفی چمران است، قهرمانی که تلاش کرده تا بتواند از زوایای مختلف شخصیتی اش اعم از انقلابی، علمی، نظامی و مدیریتی بهره مند شود. مستند مرگ بی سرزمین هم روایتی از حادثه تروریستی کرمان در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و زوایای پنهان آن است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود