Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:02:35 GMT

دو کتابخانه روستایی در شهرستان دشتی راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۴۹۸

دو کتابخانه روستایی در شهرستان دشتی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری عصر دوشنبه در مراسم افتتاح این دو کتابخانه اظهار داشت: فرماندار شهرستان دشتی سابقه‌ای دیرینه در ارتباط با فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر دارد که این خود یک مؤلفه مثبت به شمار می‌آید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: روستاها ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های مختلف دارند که با اقدامات مؤثر خود می‌توانند زمینه شکوفایی منطقه را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر طرح ایجاد کتابخانه‌های روستایی را با هدف ترویج فرهنگ کتاب در مناطق اجرا کرد و در سال جاری با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و فعالان کتاب‌خوانی موفق به تأسیس پنج کتاب خانه در شهرستان‌های دشتی و گناوه شد.

وی افزود: کتاب خانه‌ها باید اتاق فکر روستاها باشند و شورا و دهیار باید با برگزاری جلسات هفتگی توسعه روستا را از این حوزه دنبال کنند.

مظفری بیان کرد: کسب مقام برتر کشوری توسط باشگاه کتاب‌خوانی روستاهای دشتی را نشان از استعداد بالای حوزه کتاب در شهرستان دشتی دانست که باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: آغاز به فعالیت این کتاب خانه نقطه شروعی برای روزهای بهتر و فعالیت‌های اثرگذارتر در بخش فرهنگ روستا است.

حمید زارعی افزود: تأسیس باشگاه کتاب‌خوانی سردار دل‌ها و کسب مقام برگزیده کشوری در سال اول فعالیت خود گواه بر ادعای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این روستا دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیت شورای اسلامی، این شورا می‌تواند گام‌های مؤثری جهت توسعه روستا در این حوزه بردارد.

زارعی از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و مسئولین شهرستان جهت همکاری و حمایت در راه‌اندازی این مکان فرهنگی تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد افتتاح این کتابخانه گامی مثبت برای دیگر فعالیت‌ها باشد.

کد خبر 5330877

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید زارعی محمد مظفری دشتی بوشهر کتابخانه استانداری بوشهر ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه هفته وحدت گرگان شیراز کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی عکس استانها شیوع کرونا ایلام شهرستان دشتی کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند