Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا هوشیار دوشنبه ۲۶ مهرماه در نشست مجازی با خبرنگاران از فعالیت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: پیشگیری از اعتیاد و کاهش بار تخریبی اعتیاد یکی از اقدامات این دفتر است که در سه حیطه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشیار با بیان اینکه بخش پیشگیری در زمینه آگاه سازی و بحث درمان به صورت درمان دارویی است، از وجود ۲۱ مرکز درمان سرپایی تحت نظارت بهزیستی در فارس خبر داد و گفت: مراکز غیر دارویی و اقامتی نیز در فارس فعال هستند.

او به فعالیت مرکز ماده ۱۶ که هدف آن ساماندهی معتادان متجاهل بوده و سال ۱۳۹۶ مدیریت آن به بهزیستی استان واگذار شده هم اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه یک مرکز جامع درمانی اعتیاد است که به‌صورت خاص به این آسیب اجتماعی می‌پردازد.

هوشیار با بیان اینکه بر اساس قانون، تأمین اعتبار هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است، تاکید کرد که برای مدیریت و خدمات‌دهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، در نظر گرفتن اعتبارات ویژه ضرورت دارد.

او همچنین با بیان اینکه مهمترین مسئله برای نگهداری معتادان متجاهر اختصاص اعتبارات و بودجه است، عنوان کرد: نگهداری معتادان متجاهر توسط بخش خصوصی انجام و عدم پرداخت بدهی موجب بروز مشکلات برای مراکز ماده ۱۶ تحت نظارت بهزیستی می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس با بیان اینکه هزینه نگهداری هر معتاد متجاهر در این مراکز روزانه ۳۵ هزار تومان است، تصریح کرد: ماهانه یک میلیون تومان برای هر فرد هزینه می‌شود.

قدرت‌الله محکم، کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس نیز در این نشست با اشاره به فعالیت مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز، از اینکه برخی از دستگاه‌ها از این مراکز که هیچ مجوزی ندارند، حمایت می‌کنند گلایه کرد.

او همچنین خواستار حمایت و همکاری بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با بهزیستی شد و گفت: این سازمان‌ها یا فعالیت‌شان کم است یا اینکه تاثیر آنچنانی ندارد، به‌گونه‌ای که مراکز مجری این طرح ۲ میلیارد تومان از شهرداری طلبکار هستند.

محکم با بیان اینکه تعرفه‌ای که برای این مراکز در نظر گرفته می‌شود بسیار کم است، گفت: تعرفه‌ای که برای یک بیمار در مراکز متجاهر در نظر گرفته شده ماهی یک میلیون تومان است که در مراکز داوطلبانه یا مراکز ماده ۱۵ به یک‌میلیون و پانصد هزار تومان نیز می‌رسد که کفاف درمان یک بیمار را نمی‌دهد و مراکز با مشکل مالی شدید همراه هستند.

به گفته این کارشناس حوزه اعتیاد، ۲۰ مرکز سرپایی و ۱۰۰ مرکز میان‌مدت در این زمینه فعال هستند که ۲۵۰۰ بیمار بستری دارند؛ این رقم به‌دلیل شرایط کرونایی است و در شرایط غیرکرونایی این میزان به ۴ هزار نفر نیز رسیده است بنابراین می‌طلبد که همکاری و حمایت بیشتری از این مراکز شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهرداری شیراز اعتیاد معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد رضا حسین نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، هدف گذاری واولویت اصلی امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را جدیت بیش از پیش همه دستگاه‌ها در پیشگیری دانست و بر اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها و تقویت انجمن خیرین در حوزه آموزشی و نیز عمومی با هدف جلوگیری از انحراف تاکید کرد.
وی افزود: تصمیم بر آن شد، در ورودی‌های استان با تهیه کانکس و دیوارکشی در ایست و بازرسی‌ها، گام مهمترین برای پیشگیری از توزیع مواد مخدر برداریم.
استاندار همچنین در خصوص حوزه درمان اضافه کرد: در این هدف گذاری، مقرر شد، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز فعلی افزوده شود.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • «مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر