Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: دشمن پس از شکست در جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و فرهنگی را علیه ایران آغاز کرده است.

آیت‌الله علی خاتمی عصر امروز (۲۶ مهرماه) در یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه اصلی کشور هستند، اظهار کرد:  برای اداره یک جامعه تنها چیزی که غیرقابل جایگزین است، سرمایه انسانی بوده و این مهم سبب می‌شود که بیش از همیشه به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امانت هستند، البته نه امانت یک خانواده بلکه آنان امانت یک نسل، جامعه و یک تاریخ، افزود: از این افراد باید امانت‌داری کرد و این امانتداری با تداوم راه شهدا و تبیین آن برای آیندگان به سر منزل مقصود می‌رسد.

این مسئول با تاکید بر لزوم توجه به پرورش در کنار آموزش، ادامه داد: آموزش و پرورش گام‌های موثری در راستای تعالی امر آموزش و پرورش برداشته است، شاید هنوز راه زیادی تا مقصد مانده ولی اقدامات انجام شده بسیار قابل توجه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با اشاره به اینکه جامعه حق دارد که بپرسد چرا جنگ اتفاق افتاده است، تصریح کرد: جنگ ذاتا خوب نیست و آثار زیان‌بار جسمی، روحی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارد. در جنگ زیرساخت‌ها از بین می‌رود، خانواده‌ها عزیزان‌شان را از دست می‌دهند و برخی خاطرات دردناک تا پایان عمر، همراه انسان می‌ماند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ایران کشوری بود شاه‌زده و هر وقت حمله‌ای در کشور انجام شده بود، قطعه‌ای از خاک کشور جدا می‌شد، گفت: در قطعنامه‌های ترکمنچای و گلستان، بخش‌های بزرگی از خاک ایران جدا شدند و در برهه‌ای ۳۲ جزیره که یکی از آن‌ها بحرین بود، از ایران جدا ش

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب، امام راحل به پا خواست و مردم نقش امت را انجام داده و طاغوت را فراری دادند، یادآور  شد:  هنگامی که ملت به فکر ساخت کشور بودند، در سال ۵۹ از زمین، هوا و دریا به کشور حمله شد. ژنرال‌های شرق و غرب در مرکز فرماندهی صدام حضور داشتند و ۴۳ کشور در این جنگ رژیم بعث را همراهی کردند.

این مسئول عنوان کرد: هر ملتی که تاریخ و هویت خود را نشناسد و از تاریخ، بزرگان و ریشه خود دور بماند، از بین خواهد رفت. امروز بیش از ۳۶۰ کانال به زبان فارسی دروغ تبلغ می‌کنند تا نسل جوان را از ریشه و فرهنگ خود جدا کنند و این در حالی است که در آن کشورها کانال‌ها برای فعالیت باید هزینه پرداخت کنند ولی به زبان فارسی برنامه‌ها را رایگان پخش می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن نتوانست با قدرت نظامی کشور ایران را شکست دهد و حال در حوزه جنگ اقتصادی و فرهنگی مانور می‌دهد، بیان کرد:  دشمن در جنگ فرهنگی هویت و در جنگ اقتصادی معیشت و هر آنچه را که به آن مربوط است، هدف گرفته است؛ به‌طوری‌که حتی تامین دارو نیز با مشکل برای ایرانیان همراه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ایران دو راه بیشتر نداشت یا باید تسلیم صدام و صدامیان می‌شد که نه دیگر هزاران شهید جان خود را از دست می‌دادند و نه علیه محمدرضا شاه پهلوی انقلاب می‎‌کردند، اظهار کرد:  راه دوم این بود که با تشکیل بسیج همه اقشار دست در دست یکدیگر، وارد میدان شدند و دفاع کردند.

وی با بیان اینکه آینده برای جوانان است و اگر ایران را در آینده زیبا می‌خواهید، باید ریشه و هویت خود را بشناسید و از جان عزیزتر بدانیم، گفت: اگر بجنگید طبق وعده قرآن، نصرت و پیروزی خواهید یافت و تلاش‌ها به بار می‌نشیند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بار سنگینی بر دوش دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: با دین و دانش و کارآمدی و مهارت‌آموزی می‌توان آینده را آن‌گونه که زیبنده است، ساخت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان کنگره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت امام جمعه زنجان آیت الله خاتمی استان زنجان جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صفوی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در قالب ستاد خدمات سفر با برنامه‌ریزی انجام شده میزبان مسافران و گردشگران بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده بود، افزود: در ابتدای این طرح حجم ترافیک در جاده‌ها حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تردد‌ها در کشور بود؛ اما آمار‌ها نشان می‌دهد، ورود مسافران به استان زنجان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بابیان اینکه حدود ۲۶۰ موزه و اماکن در ارزیابی رسمی کشور وجود دارد، گفت: موزه رختشویخانه، موزه مردان نمکی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو ۵۰ مکان نخست و ۲۰ درصد پربازدید اماکن و موزه‌های کشور بودند.

صفوی افزود: باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و بویژه معرفی آثار تاریخی و طبیعی، گردشگری و صنایع دستی استان در همه حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در نمایشگاهی، از گردشگری فناورانه یاد کردند و کارگاه گردی از موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود و معرفی این ظرفیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموعه استان تمرکز توجه به حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی و صنایع دستی را می‌بینیم، گفت: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار برای احداث هتل پنج ستاره داریم که کار‌های مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر حدود ۹۰ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر کردیم و بخشی از اینها به پروانه ایجاد رسیده است.

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی از عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • آغاز رقابتهای کشوری سپک تاکرا به میزبانی سنندج
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • زنجان؛ میزبان اردوی دوستی کشور
  • اردوی هلال احمر کشور در زنجان آغاز شد
  • آغاز اردوی دوستی کشوری باحضور۴۰۰مربی هلال احمر به میزبانی زنجان
  • ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه وزارت نیرو در کشور فعال است
  • گردشگری فناورانه باید در زنجان مورد توجه قرار گیرد