Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@23:52:49 GMT

لزوم افزایش همکاری اقتصادی ایران و چین

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۷۳۰

لزوم افزایش همکاری اقتصادی ایران و چین

نایب رئیس مجلس گفت: ایران و چین به عنوان ۲ عضو فعال سازمان همکاری شانگهای باید همکاری‌های خود را برای تحولات اقتصادی وتجاری نوین در بخش های مختلف تجاری، صنعتی، فرهنگی و انرژی افزایش دهند.

عبدالرضا مصری صبح امروز (دوشنبه۲۶ مهرماه) در نشست افتتاحیه کنفرانس مجمع اقتصادی اوراسیا سال ۲۰۲۱ با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی درمنطقه غرب آسیا در مبادلات تجاری شرق به غرب و شمال- جنوب، گفت: ایران یک هاب محوری اقتصادی راهبردی با مسیرهای امن و کوتاه برای تجارت و ترانزیت کالا در کریدورهای شمال، جنوب، شرق و غرب و شاهراه ارتباطی کشورهای واقع در این حوزه های جغرافیایی برای ارتباط با کشورهای حوزه پیرامونی دریای خزر و آسیای میانه، دریای سیاه، کشورهای اروپایی و نیز کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و فراتر از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از طریق ایران امکان دسترسی به جاده قدیم ابریشم و کشورهای مسیر ابتکار جدید یک کمربند، یک جاده و نیز آب های گرم ومناطق جنوب آسیا و همچنین کشورهای حوزه مدیترانه وجود دارد و ایران آمادگی دارد درفرایند توسعه منطقه اوراسیا نقش محوری خود را همچنان تداوم بخشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روابط راهبردی ایران و چین به عنوان ۲ کشور بزرگ در حوزه تمدنی قاره کهن آسیا، از جمله توافق جامع ۲۵ ساله بین ۲ کشور و نیز خواهرخواندگی بیش از سه دهه ای ۲ شهر اصفهان و «شی آن»، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین به عنوان ۲ عضو فعال سازمان همکاری شانگهای باید همکاری های خود را برای تحولات اقتصادی وتجاری نوین در بخش های مختلف تجاری، صنعتی، فرهنگی و انرژی افزایش دهند.

مجمع اقتصادی اوراسیا یک سازمان مهم ویژه مناطق اروپا و آسیا است که درسال ۲۰۰۵ تأسیس شده وهدف آن تسهیل گفتگوها و ارتباطات وهمکاری های هدفمندکشورهای این مناطق است.

کنفرانس مجمع اقتصادی اوراسیا سال۲۰۲۱ بصورت مجازی در شهر «شی آن» چین بمدت ۲ روز و با عنوان«اغتنام از فرصت های نوین همکاری و آغاز حرکت جدید در مسیر توسع»" برگزار می شود.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: چین چین و آمریکا چین و روسیه ایران و چین ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، تحولات اخیر منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و به ویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگو اقدام رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و ابراز امیدواری نمود با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ثبات و آرامش در منطقه فراهم گردد.

وی همچنین کمک به برقراری آتش بس پایدار و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین و غزه در شرایط جاری را حیاتی دانست و بر تداوم تلاش‌ها و تبادل نظر در این زمینه تأکید کرد.

کد خبر 6079284 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه
  • مردم بر لزوم پاسخگویی به تهدیدات اسرائیل اشتراک نظر داشتند
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد