Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "حیدرعلی بلوجی" رایزن نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد، آخرین دیدگاهها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت منطقه ای، امنیت سایبری و نظام خلع سلاحی سازمان ملل متحد  را در نشست اختصاصی کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل  تبیین کرد.
این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: صلح و ثبات خاورمیانه و خلیج فارس برای امنیت منطقه ای و بین المللی حائز اهمیت است و ایران در پاسخ به نیازهای منطقه طرحهای مختلفی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با وجود این، منطقه ما شاهد چندین جنگ، حضور نظامی گسترده، افراط گرایی و تروریسم و نمایش زور بوده است.
نماینده ایران در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل  تصریح کرد که دلیل عمده این مشکلات به دیدگاههای نادرست مثل خرید امنیت از خارج، تامین امنیت خود به بهای ناامنی همسایه ها و نیز تلاش برای کسب سلطه منطقه ای نشات می گیرد که این دیدگاهها در نهایت به ترور بزدلانه سردار شهید قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه علیه داعش منجر شد.
بلوجی تاکید کرد که سایبر به عنوان میراث مشترک بشریت باید صرفا عرصه ای صلح آمیز بماند و کاربرد غیر مسئولانه آن مطمئنا باعث ناامنی و بی ثباتی خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات امریکا برای نظامی کردن عرصه سایبری و حملات سایبری امریکا و اسرائیل تاکید کرد که هر دو باید مسئول اقدامات خلاف خود باشند. در چنین شرایطی تاسیس گروه کاری جدید امنیت و کاربرد تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات با تامین نظر همه کشورهای عضو سازمان ملل می تواند در تقویت امنیت بین المللی تاثیر گذار باشد.

بلوجی در پایان تاکید کرد که چندجانبه گرایی بهترین راه حل تقویت خلع سلاح و عدم اشاعه است و امیدواریم کنفرانس خلع سلاح با خروج از بن بست بتواند اسناد الزام آور حقوقی و از جمله کنوانسیون جامع سلاحهای هسته ای را مذاکره کند؛ امریکا و اسرائیل از آرای منفی متعدد در کمیته یک بپرهیزند و کمیسیون خلع سلاح بتواند پس از پایان سیاسی کاری امریکا کار محتوایی خود را شروع کند.

برچسب‌ها مجمع عمومی سازمان ملل متحد امنیت سایبری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل متحد امنیت سایبری ایران مجمع عمومی سازمان ملل متحد امنیت سایبری ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر

فرماندهی امنیت سایبری سپاه با صدور پیامی اعلام کرد: هموطنان درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل آن را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

به گزارش مشرق، فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی اعلام کرد: هموطنان درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل آن را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

اطلاعیه فرماندهی امنیت سایبری سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اقدامات وحشیانه و خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی در نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و نیز تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایران و ترور فرماندهان نظامی، فعالیت برخی از صفحات مجازی در همراهی و حمایت از این اقدامات رژیم، موجب جریحه‌دار شدن عواطف ملت بزرگ ایران شده است؛ لذا به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

https://gerdab.ir/fa/forms/۸

لازم به ذکر است طبق مواد ۶، ۷ و ۸ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، با مجرمین برخورد قاطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • وعده صادق و یادآوری نیاز به طرحی نو در حقوق بین الملل
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل
  • کنایه سنگین عطاءالله مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله سپاه به اسرائیل /بازهم به بایدن اطلاعات غلط دادند!