Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@08:57:13 GMT

بلاروس سفیر خود را از فرانسه فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۷۸۷

بلاروس سفیر خود را از فرانسه فراخواند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بلاروس سفیر خود در فرانسه را جهت رایزنی فراخواند. این اقدام پس از اخراج سفیر فرانسه از بلاروس صورت گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: وزارت امور خارجه بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد پس از آنکه روز گذشته (یکشنبه) سفیر فرانسه در مینسک اخراج شد، بلاروس سفیر خود را در فرانسه فراخوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آناتولی گلاز، سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد «ایگور فیسنکو، سفیر بلاروس در فرانسه برای انجام برخی رایزنی‌ها به مینسک فراخوانده شده است».

«نیکلا دو بوئیانس دو لاکوست» سفیر فرانسه در مینسک نیز یکشنبه به درخواست مقامات محلی، بلاروس را ترک کرد. رسانه‌های بلاروس اعلام کردند سفیر فرانسه به علت آنکه هرگز استوارنامه خود را به الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور تقدیم نکرده بود، اخراج شد.

سفیر فرانسه در پیامی ویدیویی که دوشنبه سفارت فرانسه در مینسک منتشر کرد، گفت: «فرانسه نتایج انتخابات نهم اوت ۲۰۲۰ میلادی را به رسمیت نمی‌شناسد و به همین دلیل من استوارنامه ام را تسلیم نکردم».

سفارت فرانسه نیز اعلام کرد این دیپلمات فرانسوی هشتم دسامبر ۲۰۲۰میلادی، نسخه‌ای از استوارنامه خود را به ولادیمیر ماکئی، وزیر امور خارجه بلاروس تقدیم کرده است.

سفیر فرانسه در پیام ویدیویی خود گفت: «ما در اینجا روز‌هایی دشوار اما فراموش نشدنی را گذراندیم. ما با افراد شجاع و با روحیه قوی برخورد کردیم».

او وعده داد خودش و همسرش همواره در کنار بلاروسی‌ها باشند. آناتولی گلاز نیز به نوبه خود دوشنبه از اینکه سفیر فرانسه استوارنامه خود را به لوکاشنکو تقدیم نکرده بود ابراز تأسف کرد. او افزود: «ما علاقه مندیم دو نمایندگی دیپلماتیک در فرانسه و در بلاروس بار دیگر کاملا برقرار شود».

الکساندر لوکاشنکو که از حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برخوردار است برنده انتخابات نهم اوت ۲۰۲۰ میلادی اعلام شد تا ششمین دوره ریاست جمهوری خود را در این کشور اروپای شرقی آغاز کند. بلاروس پس از اعلام نتایج انتخابات شاهد تظاهرات مخالفان بود. اتحادیه اروپا و آمریکا، دولت لوکاشنکو را متهم به سرکوب مخالفان می‌کنند. دولت بلاروس نیز اتحادیه اروپا و آمریکا را متهم به تحریک معترضان می‌کند. اختلافات بلاروس و کشور‌های غربی موجب سردی و حتی قطع روابط بلاروس با چند کشور شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر بلاروس سفیر فرانسه سفیر فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد

یان لیپافسکی وزیر خارجه چک اعلام کرد که امروز دوشنبه سفیر ایران را احضار کرده است درحالیکه وی علت آن را «حمله به اسرائیل» عنوان کرده است.

وی در حساب ایکس خود نوشت که دیپلماسی چک تاکید کرده که ایران با حمله به اسرائیل از تمام خطوط عبور کرده است.

وزیر خارجه جمهوری چک بدون اشاره به اینکه جنایات رژیم اسراییل ثبات منطقه را به هم ریخته است، مدعی شد که حکومت ایران وضعیت امنیتی در منطقه را به خطر می‌اندازد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • احضار سفیر ایران در پرتغال
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد