Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@09:08:05 GMT

موافقت ستاد اقتصادی دولت با اصلاح ارز ترجیحی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۷۹۸

صراط:

 احسان خاندوزی در حاشیه جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره ارائه کارت اعتباری مصرف‌کننده به جای اختصاص ارز ۴۲۰۰ به واردات کالا‌های اساسی اظهارداشت: ستاد اقتصادی دولت حتما با اصلاح رویه‌هایی که برای مورد ارز ترجیحی وجود دارد و منافعش به مصرف کنندگان نهایی و مردم نمی‌رسد و در زنجیره مزیت‌های رانتی آن برای کسانی است دسترسی به این منابع دارند، موافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فارس، وزیر اقتصاد افزود: البته این مساله از پیشنهادات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت است و امیدواریم بعد از تصمیم‌گیری در این رابطه با کارآمدترین روش بتوانیم از مصرف‌کننده حمایت کنیم.

خاندوزی همچنین درباره مشکلات مالیاتی صادرکنندگان ناشی از تسعیر نرخ ارز که سود آن مشمول مالیات می‌شود، گفت: قرار شد با استعلام از مجلس تا دو هفته آینده اشتباه برداشت سازمان مالیاتی و صادرکنندگان از ماده ۷ قانون احکام دائمی بررسی شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مجوز‌های دولتی منشاء رانت و فساد شده‌اند که باید کاهش یافته و مقررات از یک روند ثابت پیروی کنند.

وزیر اقتصاد بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و عدم اطمینان‌هایی که وجود دارد، اولویت وزارت اقتصاد باید تسهیل فرایند‌های کسب و کار باشد؛ بنابراین وزارت اقتصاد به دنبال کاهش صدور مجوز‌های کسب و کار است که البته ممکن است باوجود این اراده دولت، مقاومت‌هایی در برخی از بخش‌های دولتی دیده شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ستاد اقتصادی دولت اصلاح ارز ترجیحی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیش‌تر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

کد خبر 745759

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • مصرف در تنگنای نااطمینانی؛ دولت کار خودش را می‌کند
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی