Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@16:29:15 GMT

این ۵ خوراکی برای زنان بسیار مفید هستند!

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۷۸۵۵

این ۵ خوراکی برای زنان بسیار مفید هستند!

پژوهشگران تغذیه توصیه می‌کنند که ۵ نوع ماده خوراکی مغذی وجود دارد که زنان باید حتما آن‌ها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

به گزارش برنا؛ محققان توصیه می‌کنند که زنان باید تلاش کنند؛ این سبزی‌ها را در رژیم غذایی هر روزه خود قرار دهند و هرچه این سبزیجات تیره‌تر باشند ، خواص آن‌ها بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین این پنج گروه سبزیجات دارای برگ‌های پهن و سبز رنگ هستند

محققان تاکید می‌کنند که بدون گنجاندن این سبزیجات در رژیم غذایی روزانه تامین ریزمغذی‌های ضروری بدن امکانپذیر نخواهد بود.

این سبزیجات شامل اسفناج، کلم بروکلی، کاهو و سایر سبزیجاتی از این قبیل هستند که دارای منابع فراوانی هستند و سرشار از فیبر خوراکی، ویتامین c و k و اسید فولیک می‌باشند. این سبزیجات همچنین حاوی مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم، منگنز، آهن و پتاسیم هستند.

محققان توصیه می‌کنند که زنان باید تلاش کنند؛ این سبزی‌ها را در رژیم غذایی هر روزه خود قرار دهند و هرچه این سبزیجات تیره‌تر باشند خواص آن‌ها بهتر خواهد بود.

گزینه دوم که مصرف هر روزه آن به زنان توصیه می‌شود؛ غلات سبوس دار هستند، مقدار فیبر و ریز مغذی‌ها و ویتامین‌های ضروری موجود در غلات سبوس دار ۹۶ درصد بیشتر از غلات سفید و بدون سبوس است.

بر همین اساس متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مصرف گندم و برنج و پاستا سبوس دار و برنج قهوه‌ای باید در اولویت تغذیه‌ای قرار بگیرد، چون سرشار از ریزمغذی‌های اساسی و حیاتی هستند که سبب اضافه وزن هم نمی‌شوند.

مورد سوم مصرف مغزها و دانه‌های روغنی است که یکی از بهترین ترکیبات خوراکی در رژیم غذایی روزانه محسوب می‌شوند.

پژوهشگران توصیه می‌کنند که این مغزها را به سالاد، صبحانه و یا حتی ماست اضافه کنید، چون منبع فوق العاده‌ای از پروتئین، منگنز و ویتامین‌های B , E محسوب می‌شوند. مغزها همچنین برای مقابله با بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مفید هستند.

مغزها سرشار از کالری‌های چربی هستند، اما چربی آن‌ها برای سلامتی مفید است. همچنین می‌توان از این نوع خوردنی بعنوان عصرانه استفاده کرد. اما در عین حال باید از مصرف افراطی آن‌ها جلوگیری کرد و بنابراین حدود یک چهارم فنجان یا ۱۵ تا ۲۰ عدد بادام یا گردو برای یک هفته کافی است.

خوردنی چهارم که مصرف روزانه آن برای زنان ضروری است ماست کم چرب یا بدون چربی است که منبع مهمی از ویتامین‌ها، پروتئین و کلسیم است.

مالت حاوی باکتری‌های سالمی است که می‌تواند با بیماریها مبارزه کند. مصرف سه تا چهار فنجان ماست در هفته برای رژیم غذایی کافی است، اما باید مراقب باشید که شکر به آن اضافه نکنید در عوض آن را با میوه‌ها مصرف کنید.

گزینه آخر انواع توت‌ها است. توت‌ها منبع غنی از فیبر خوراکی هستند و به کاهش وزن کمک می‌کنند. هم چنین بیش از هر ماده خوراکی دیگری حاوی آنتی اکسیدان‌های گیاهی محافظ هستند.

این آنتی اکسیدان‌ها نه تنها خطر بروز بیماری‌ها را کاهش می‌دهند بلکه همچنین به جلوگیری از تحلیل حافظه کمک می‌نمایند. مصرف تازه یا یخ زده توت‌ها هر دو خواص یکسان دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان رژیم غذایی سبزیجات ویتامین تغذیه برنج وزن صبحانه شکر کاهش وزن زنان خوراکی مفید توصیه می کنند رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

نقرس می‌تواند یک مفصل یا چندین مفصل را به طور هم‌زمان تحت تاثیر قرار دهد و به ویژه اغلب در انگشت شست پا رخ می‌دهد. از آنجایی که نقرس بسیار دردناک است و می‌تواند با گذشت زمان بدتر شود، بسیاری از مبتلایان به این بیماری مشتاق‌اند تا راه‌هایی برای جلوگیری از وقوع حملات پیدا کنند و همچنین درمان مناسبی برای زمان عود این بیماری بیابند.

به گزارش مثبت سبز، از آنجایی که نقرس بسیار دردناک است و می‌تواند با گذشت زمان بدتر شود، بسیاری از مبتلایان به این بیماری مشتاق‌اند تا راه‌هایی برای جلوگیری از وقوع حملات پیدا کنند و همچنین درمان مناسبی برای زمان عود این بیماری بیابند.

اگر به دنبال یک رویکرد طبیعی‌تر برای درمان حملات نقرس یا جلوگیری از وقوع آن‌ها در وهله اول هستید، ممکن است بخواهید گزینه‌هایی مانند مصرف مکمل‌ها را در نظر بگیرید. ویتامین C یکی از مکمل‌های مفید برای کاهش خطر ابتلا به نقرس است. البته توجه داشته باشید که پیش از مصرف این مکمل‌ها با پزشک خود مشورت نمایید.

ویتامین C و نقرس

ویتامین C یک ویتامین ضروری است که به بدن در ساخت، ترمیم و حفظ بافت‌ها کمک می‌کند. این ویتامین که به عنوان آسکوربیک اسید نیز شناخته می‌شود، نوعی آنتی اکسیدان است. به این معنی که به بدن کمک می‌کند تا از خود در برابر رادیکال‌های آزاد دفاع کند.

با این حال وقتی صحبت از نقرس به میان می‌آید، به نظر می‌رسد مفید بودن آن بستگی به ابتلای قبلی به نقرس دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند در پیشگیری از نقرس مفید باشد.

یک مطالعه در سال 2009 فواید بالقوه ویتامین C را در تقریبا 47000 مرد بدون سابقه نقرس بررسی کرد. محققان دریافتند که بین مصرف ویتامین C و خطر ابتلا به نقرس رابطه وجود دارد. آن‌ها همچنین خاطر نشان کردند که به نظر می‌رسد دوز بالاتری از این ویتامین که هنوز در محدوده نسبتا معمولی قرار دارد، نسبت به دوز پایین‌تر فواید بیشتری نشان می‌دهد.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که دوز متوسط ویتامین C ممکن است به افرادی که از قبل مبتلا به نقرس هستند، کمک چندانی نکند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که به نظر نمی‌رسد مصرف روزانه 500 میلی گرم ویتامین C به طور قابل توجهی سطح اورات را کاهش دهد.

قرص امگا 3

متخصصان اغلب اسیدهای چرب امگا 3 را که در مکمل‌های روغن ماهی یافت می‌شود، برای تقویت سلامت قلب توصیه می‌کنند. اما این مکمل‌ها همچنین ممکن است برای افراد مبتلا به نقرس مفید باشند، زیرا التهاب را کاهش می‌دهند که یکی از علائم اصلی این بیماری است.

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا به جای مصرف مکمل، فقط ماهی نخورید؟ برخی از انواع ماهی‌ها حاوی سطوح بالاتری از مواد شیمیایی به نام پورین هستند که می‌تواند نقرس را تشدید کند زیرا سطح اوریک اسید را افزایش می‌دهد. اما روغن ماهی که به شدت تقطیر شده است، نباید حاوی این پورین‌ها باشد. شما می‌توانید به راحتی با قرص امگا 3 از تامین نیاز به این مواد مغذی در بدن اطمینان حاصل کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • ۶ نهاوندی با مصرف قارچ سمّی مسموم شدند