Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:06:49 GMT

واکنش ناتو به تعلیق فعالیت هیئت دیپلماتیک روسیه

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۸۰۷۴

واکنش ناتو به تعلیق فعالیت هیئت دیپلماتیک روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه اعلام کرد که در جریان تصمیم روسیه مبنی بر تعلیق فعالیت هیئت مسکو در این سازمان قرار گرفته است.

یک سخنگوی ناتو در این باره گفت: ما از بیانیه «لاوروف» (وزیر خارجه روسیه) از طریق رسانه‌ ها باخبر شدیم؛ اما تا کنون اطلاعات رسمی در این زمینه دریافت نکرده‌ ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم امروز در نشستی خبری از تصمیم روسیه مبنی بر تعلیق فعالیت هیئت دیپلماتیک مسکو در ناتو از روز اول ماه نوامبر سال جاری میلادی انتقاد کرد.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص ادعا کرد: این موضوع کارها را سخت‌ تر از آنچه که هست می‌ کند. آلمان در چارچوب سازوکار ناتو در پی گفتگو با روسیه است. این تصمیم که در مسکو گرفته شده مایه ناراحتی است و به‌شکلی جدی به روابط ما آسیب می‌ زند.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که این کشور از اول نوامبر (۱۰ آبان) فعالیت دفتر اطلاع رسانی مسکو در ناتو را تعلیق می کند.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر دبیر بخش امنیتی و دفاعی اسکای نیوز اعلام کرده بود که ناتو در صدد است تا ۸ دیپلمات روسیه را به اتهام انجام فعالیت‌های مغرضانه اخراج کند.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، با این تصمیم تعداد افراد هیأت نمایندگی روسیه در ناتو به نصف کاهش خواهد یافت. این افراد قرار است تا پایان ماه جاری میلادی مقر ناتو در شهر بروکسل را ترک کنند.

کد خبر 5330906

منبع: مهر

کلیدواژه: ناتو سرگئی لاوروف روسیه لبنان ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه سوریه طالبان انتخابات عراق فلسطین عربستان سعودی ایران بیروت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه به شدت نگران تشدید تنش‌های اخیر در خاورمیانه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد که خویشتن داری کنند. 

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: روسیه امیدوار است که مسائل خاورمیانه از طریق ابزار‌های سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران
  • واکنش مسکو به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره اوضاع منطقه
  • رایزنی تلفنی وزاری خارجه ایران و روسیه + جزئیات
  • ادعای خبرگزاری داخلی دروغ درآمد؛ سفارت هلند رسما تعطیل شد!