Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: مسئله معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و من قیمت‌ها را رصد می‌کنم، به‌ویژه مواد خوراکی را دائما رصد کرده و با وزرا جلسه دارم و در جلسات شخصا حضور می‌یابم و پیگیری می‌کنم.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم کشورمان طی سخنانی اظهار داشت: درباره مسئله‌ی کرونا در ابتدای دولت گفتیم که اولویت ما مساله واکسیناسیون عمومی است و امروز با گذشت مدت کوتاهی، در دوز اول بیش از ۷۰ درصد و از قبل از فرارسیدن فصل سرما دوز دوم هم به همین میزان تزریق شده باشد تا از جان مردم‌مان صیانت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تأکید داریم که درباره کرونا از حالت انعفال خارج شده و به وضعیت فعال برویم و آمادگی لازم در امر واکسیناسیون و آمادگی بخش‌های اجرایی این را می‌بینیم و همه بخش‌ها پای‌کار آمده‌اند و نباید در موج احتمالی به‌صورت منفعل عمل کنیم و بلکه باید فعالانه پیشبینی و پیشگیری لازم را داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: مردم عزیزمان علیرغم اینکه حتی دو دوز واکسن را زده‌اند باز هم دستورالعمل‌ها را مراعات کند و علیرغم اینکه برخی کسب و کارها فعال شده، مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایش شده رعایت اصول بهداشتی برای همگان ضرورت دارد تا شاهد وضعیت بدی نباشیم. دعوت می‌کنیم کسانی که واکسن نزده‌اند، واکسن را بزنند و به همگان اعلام کردیم تا در این زمینه به صورت اقناعی وارد عمل بشوند.

رئیسی بیان کرد: مسئله معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و من قیمت‌ها را رصد می‌کنم، به‌ویژه مواد خوراکی را دائما رصد کرده و با وزرا جلسه دارم و در جلسات شخصا حضور می‌یابم و پیگیری می‌کنم. ما به دنبال این هستیم تا تورم کنترل شود و فشاری که روی مردم است را خبر داریم و خصوصا اقشار کم‌درآمد تحت فشار هستند و من همیشه احساس می‌کنم که در کنار این عزیزان و سفره‌شان هستم و در تلاش هستیم که این وضعیت تغییر کند. این شرایط مربوط به شرایطی است که قبلا گرفته شده و امروز در سفره مردم پدیدار می‌شود و تصمیمات امروز ما هم در آتی در سفره مردم جلوه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید کسری بودجه را جبران کنیم و استقراض از بانک مرکزی تورم‌زاست، خاطر نشان کرد: دولت در شهریورماه شروع شد و در این‌ماه، تلاش شد که بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را داشته باشیم و این کار انجام شد و برخی می‌گویند که چطور؟ ولی به لطف خدا صورت گرفت و در مهرماه هم خواهد شد.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: اقدام بعدی ما درباره مسئله بودجه سال ۱۴۰۱ است و بودجه را باید بدون کسری و به‌صورت واقعی ببندیم و تاکیداتی که رهبری معظم انقلاب دو-سه سال دراره اصلاح ساختار بودجه فرمودند، باید انجام بگیرد و در بودجه ۱۴۰۱ وقت مناسب برخی اصلاح‌های جدی بودجه است. افزایش‌ها باید سراغ کسانی برود که درآمد کمتری دارند و پلکانی باشد و هزینه دستگاه‌ها قابل کنترل و پایش باشند.

رئیسی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود؟، تصریح کرد: تا الان بررسی‌های لازم را داشته‌ایم و با متخصصان امر و اقتصاددانان خارج از دولت هم مشورت می‌کنیم و پولی که تاکنون به جای اینکه به سفره مردم برود، به دست چند دلال رفته و باید این مسئله را اصلاح کنیم، به نحوی که این پول به جیب و سفره مردم برود. ما این کار را با غافل‌گیری دنبال خواهیم نکرد و مردم را در جریان امر خواهیم گذاشت تا به بازار شوک وارد نشود.

ادامه دارد...

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان دولت سیزدهم رئیس جمهور مشرق سید ابراهیم رئیسی بانک مرکزی رئیس جمهور سفره مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟

خبرگزاری مهر نوشت: مجیدرضا خاکی، سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: «تخصیص ارز محموله‌های برنج که از ابتدای شهریور تا کنون به گمرکات کشور اظهار و ترخیص شده‌، همچنان در انتظار تأیید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نهاد متولی و سپس بانک مرکزی است.»

وی افزود: «وخامت این مسئله زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم قرارداد این محموله با فروشنده خارجی حداقل دو ماه پیش‌تر به امضا رسیده و این یعنی قراردادهای مربوط با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه هنوز تسویه نشده است.»

خاکی با بیان اینکه واردکنندگان رسالت خود را در قبال تنظیم بازار داخلی با عرضه مکفی ایفا کرده و برنج مربوط به این محموله‌ها را با نرخ مورد تأیید به فروش رسانده‌اند، ادامه داد: «اکنون نه تنها وزارتخانه تخصصی و بانک مرکزی به وعده‌های خود در تأیید، تخصیص و تأمین ارز عمل نکرده‌اند که حتی با وجود گذشت یک ماه از سال جدید، پایه ارزی برای واردات برنج در سال ۱۴۰۳ نیز رسماً مشخص نشده و در این شرایط، مواضع ضد و نقیض سیاست گذار نیز فضای بلاتکلیفی را به وجود آورده است.»

وی گفت: «آخرین اعلام نظر از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص ارز در بهمن سال گذشته است که کوتاژ برنج وارداتی تا شهریور ۱۴۰۲ را پوشش می‌داد. پس از آن اما مراجعات مکرر اعضا هیئت مدیره انجمن برای پیگیری تأیید تخصیص ارز محموله‌های باقی مانده به جایی نرسید و این آمدورفت‌ها، نتیجه‌ای جز گفتار درمانی مسئولان با چاشنی خلف وعده در بر نداشت.»
خاکی افزود: «شنیده‌ها حاکی از آن است که حتی پیگیری مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی از بانک مرکزی نیز در این خصوص، حاصل چندان مثبتی به‌همراه نداشته است.»

سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه هزینه‌های گزافی از محل دموراژ، دیرکرد بانک و صرافی یا دیرکرد تسویه حساب به واردکننده تحمیل می‌شود، تصریح کرد: «علاوه بر این هزینه‌ها، به دلیل اعتبار رو به اتمام بازرگانان ایرانی نزد تأمین کنندگان خارجی، احتمال قطع شراکت و بروز اخلال در روند تأمین برنج از محل واردات وجود دارد.»

وی ادامه داد: «توجه به این نکته نیز ضروری است که در این شرایط، برنج وارداتی به قوت غالب بیش از ۶ دهک کم برخوردار درآمدی جامعه تبدیل شده و بیم آنکه سفره قشر آسیب پذیر از این کالا نیز خالی شود، وجود دارد.»

خاکی اظهار کرد: «مسئله حائز اهمیت این است که، اختلال در جریان تأمین کالا با تأخیر چند ماهه خود را در بازار نشان می‌دهد و این عارضه ممکن است منجر به تکرار تجربه نه چندان دور سال ۱۴۰۱ و جهش قیمت برنج داخلی و سوداگری دلالان شود. اهمیت این مسئله زمانی دو چندان می‌شود که بدانیم یکی از ایام پر مصرف این کالا یعنی ماه محرم نیز در پیش است. تولید داخلی تکافو نیاز بازار را نمی‌دهد.»

سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران در پایان با اشاره به آمار واردات برنج گفت: «مطابق آمار گمرک، ۱.۰۵۶ میلیون تن برنج سفید معادل ارزش حدود ۱.۲ میلیون دلار طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ از مبادی ورودی کشور ترخیص شده که نسبت به سال گذشته از کاهش ۳۸ درصدی در وزن و ۴۲ درصدی در ارزش حکایت دارد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897897

دیگر خبرها

  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ علوم انسانی باید با سایر علوم وارد گفتگو شود