Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور در جریان انتخابات اخیر دوما شاهد وقوع حملات سایبری از آمریکا، اوکراین و آلمان بود.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور همزمان با برگزاری انتخابات اخیر دوماً شاهد وقوع حملات سایبری از آمریکا، اوکراین و آلمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام روسی، ما در واقع شاهد جهشی در تداخل‌ها در سامانه‌های اطلاعاتی دولتی در جریان روند آماده سازی و زمان برگزاری انتخابات دوماً در سپتامبر ۲۰۲۱ بودیم، هرچند مسکو این اقدامات را تلاشی برای تأثیرگذاری بر خواست شهروندان می‌داند.

پیشتر نیز «میخائیل اوسیوسکی»، رئیس شرکت خدمات دیجیتال روسیه موسوم به تلکام اعلام کرده بود که طی روزهای انتخابات ۱۹ حمله سایبری علیه سیستم رأی گیری الکترونیکی این کشور صورت گرفته است که همه آنها خنثی و دفع شد.

پوتین به تازگی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان. بی. سی آمریکا گفته بود که امیدوار است که همکاریها با آمریکا در عرصه مبارزه با جرایم سایبری آغاز شود.

پوتین با بیان اینکه روسیه آماده گفت و گو با آمریکا در زمینه امنیت سایبری است، افزود: این آمریکا است که از همکاری با روسیه در این عرصه امتناع کرده است.

وی دست داشتن روسیه و یا هکرهای روس در حملات سایبری در آمریکا را "مضحک" خواند و گفت که آمریکا تاکنون هیچ مدرک و شواهدی برای اثبات اتهام روسیه در این عرصه ارائه نکرده، ضمن آنکه بر اساس اطلاعاتی که در آمریکا منتشر شده است، بخش عمده حمله‌های هکری به کشورهای دیگر از خاک این کشور صورت می‌گیرد.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه نیز به تازگی اعلام کرد: ۷۵ درصد حملات سایبری به کشورهای مختلف از آمریکا صورت می‌گیرد.

«اولگ خراموف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه به هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاکتی گفت: آمریکا و متحدان این کشور، اقدامات تجسسی و مخرب در عرصه فضای مجازی و سایبری کشورهای دیگر را افزایش می‌دهند.

وی افزود: آنها (آمریکا و متحدانش) از طرف دیگر، روسیه، چین، کره شمالی و ایران را منابع اصلی تهدید سایبری معرفی می‌کنند.

خراموف گفت: آمریکا به این وسیله تصویر رسانه‌ای ایجاد می‌کند که هدف آن توجیه هر گونه اقدام از جمله با بکارگیری زور در انظار جامعه جهانی است.

به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه، پیامد تشدید رویارویی‌ها در عرصه اطلاع رسانی، متشنج شدن مناسبات بین المللی و توقف رشد اقتصاد جهانی بر اثر تحریم‌ها و کاهش اعتماد به روند دیجیتالی کردن (اقتصاد کشورها) است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان روسیه آلمان دومای روسیه حمله سایبری حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام اوکراین عصر دوشنبه به وقت تهران از حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی شهر «خارکی‌یف» دومین شهر بزرگ این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌جی تی‌ان» حمله هوایی روسیه به دومین شهر بزرگ اوکراین به زیرساخت‌های پخش تلویزیونی اصابت کرد و باعث اختلال در سیگنال رسانی شد.

«اوله سینیهوبوف»، فرماندار منطقه گفت: «در حال حاضر، وقفه‌هایی در سیگنال تلویزیونی وجود دارد. این حادثه تلفات جانی نداشته است».

کارکنان تلویزیون این شهر هنگام هشدار حمله هوایی در پناهگاه بودند.

۱۲ کانال تلویزیونی اوکراین، پخش خود را در ۱۷ آوریل به این سو در پی حمله روسیه اوکراین متوقف کردند.

روسیه تاکنون واکنشی در این زمینه نشان نداده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» یکشنبه نوشت، پس از تجزیه و تحلیل وضعیت دشوار اوکراین در میدان جنگ با روسیه و پیشرفت‌های اخیراً نیرو‌های مسلح روسیه این کشور بعید است که کمک ۶۱ میلیادر دلاری آمریکا به کی‌یف، مواضع نظامی این کشور را در میدان جنگ با روسیه را تغییر دهد. 

به نوشته این روزنامه، بسته جدید کمک‌های آمریکا تنها به نیرو‌های مسلح اوکراین کمک می‌کند تا از حمله ارتش روسیه جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین