Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیسی رئیس جمهوری سیزدهم است. رئیسی با وعده حل مشکلات معیشت پا به میدان گذاشته است. دولت رئیسی در زمینه واردات واکسیناسیون به خوبی عمل کرده است. با شروع دولت رئیسی واکسیناسیون عمومی قدریت و سرعت گرفت.

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در دومین گفتگوی زنده تلویزیونی درباره روند مقابله با بیماری کرونا و واکسیناسیون عمومی با بیان اینکه همه تلاش ما در این زمینه خارج شدن از حالت انفعالی و اقدام فعال است، گفت: برغم پیشرفت‌های انجام شده در زمینه واکسیناسیون، رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان باید در دستور کار مردم باشد و عادی‌انگاری در زمینه بیماری کرونا می‌تواند خطرناک باشد و ما را با موج جدید بیماری مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با تاکید بر اینکه در زمینه واکسیناسیون سیاست ما اقناعی است و اجباری نیست، گفت: از همه کسانی که واکسن نزده‌اند دعوت می‌کنم در نخستین فرصت واکسن بزنند.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و برنامه‌های دولت برای مهار تورم، با بیان اینکه دومین موضوع مهم برای دولت معیشت مردم است، گفت: وضعیت معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت بنده است، من از فشاری که بر دوش مردم است با خبر هستم و خود را در کنار سفره مردم احساس می‌کنم .

رئیسی با بیان اینکه آثار تورمی نتیجه تصمیمات پیشین در کشور است که امروز در بازار و اقتصاد مشاهده می‌شود، گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ باید واقعی و بدون کسری باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که واقعا روزانه اخبار و تحولات بازار را دنبال می‌کنید؟ گفت: بله، من روزانه و ساعتی، وضع قیمت‌ها و به‌ویژه مواد خوراکی را دنبال و رصد می‌کنم. با وزرا در این باره صحبت می‌کنم و در جلسات و نشست‌های اقتصادی که با صاحبنظران اقتصادی داریم، به شکل مستمر دنبال این هستیم که تورم کنترل شود و فشاری که روی مردم عزیزمان هست، کاهش یابد.

رئیسی با بیان اینکه از فشار روی مردم و به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه مطلع هستم، گفت: همواره احساس می‌کنم در کنار سفره این‌ها هستم و سختی‌شان را احساس می‌کنم، لذا به دنبال این هستیم که بتوانیم این وضع را اصلاح کنیم. شرایطی که شاهد هستیم، مربوط به تصمیماتی است که از قبل گرفته شده و آثار تورمی آنها امروز در بازار و در سفره مردم آشکار شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آثار تصمیماتی که امروز می‌گیریم حتما در آینده زندگی مردم جلوه خواهد داشت، گفت: نخستین نکته موضوع استقراض از بانک مرکزی است. بالاخره باید کسری بودجه را جبران کنیم، اما استقراض از بانک مرکزی پایه پولی را بالا می‌برد و تورم ایجاد می‌کند.

رئیسی گفت: در شهریور ماه که نخستین ماه آغاز فعالیت دولت جدید بود، به هر زحمتی بود، تلاش شد بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها انجام شود. برخی می‌گویند چطور ممکن بود، ولی به لطف خدا این کار انجام شد. در مهرماه هم این کار صورت می‌گیرد و بدون استقراض از بانک مرکزی، ان‌شاءالله می‌توانیم هزینه‌ها، حقوق و دستمزدها و هزینه‌های دولت را تامین و پرداخت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این اقدام نخست بود، گفت: قدم دوم مسأله بودجه ۱۴۰۱ است. بودجه را باید بدون کسری و با ارقام واقعی ببندیم. رهبری معظم انقلاب دو سه سال پیش فرمودند و بارها هم تکرار کردند که ساختار بودجه باید اصلاح شود. این اصلاح کی می‌خواهد اتفاق بیفتد؟ باور دولت سیزدهم این است، حالا که مسئولیت داریم، وقت مناسبی برای اعمال برخی اصلاحات جدی در بودجه است.

رئیسی گام بعدی را اصلاح شیوه افزایش سنواتی حقوق عنوان کرد و گفت: افزایش حقوق‌ها باید به صورت پلکانی انجام شود. همچنین هزینه دستگاه‌ها باید قابل کنترل و پایش باشد که ویژگی‌ها و مختصات این تغییرات در نظام بودجه‌ریزی را در دولت به استحضار مردم و مسئولین عزیز در بخش‌های مختلف کشور خواهیم رساند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که با توجه به ایجاد اجماع نظر تقریبی در کشور به ضرورت حذف ارز ترجیحی، آیا دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کند؟ گفت: در این باره جلسات و گفتگوهای متعددی در ستاد اقتصادی دولت و با اقتصاددانان خارج از دولت داشته‌ایم. همه واقف هستند که این منابع تاکنون به جای اینکه به سفره مردم برود، به دست چند دلال رسیده است.

رئیسی گفت: همه قبول دارند که باید این رویه را اصلاح کنیم، به نحوی که این پول وارد سفره مردم شود. این کار ضرورت دارد اما حتماً این کار را با غافلگیری انجام نخواهیم داد. مردم را بی‌اطلاع نخواهیم گذاشت و با سنجیدن همه جوانب قضیه، به اقتصاد و بازار شوک وارد نخواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: مردم و بازار را در جریان تصمیمات قرار خواهیم داد، اما اصلاح این موضوع، جزو برنامه‌های دولت است و در وقت مناسب، به مردم عزیز اطلاع‌رسانی می‌کنیم چرا که از نظر دولت سیزدهم شرط موفقیت اقدامات، مشارکت و همراهی مردم است.

رئیسی گفت: مردم عزیز بدانند مطابق وعده‌ای که کردیم، اجرای عدالت، محوری‌ترین بخش اقدامات دولت است.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای تحقق وعده ساخت مسکن، گفت: جلسه شورای عالی مسکن را برگزار کردیم و مقدمات کار توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و استانداران در حال انجام و قرار است در هر شهری زمین‌ها شناسایی شود. امروز هم وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد در شهرستان‌های مختلف، اراضی شناسایی شده تا کار مسکن‌ و وعده‌ داده شده را دنبال کنیم.

رئیسی افزود: این وعده‌ای بوده که در انتخابات مطرح کردم و در قانون هم تصریح شده که باید این کار را انجام داد و نیاز کشور هم هست.

رئیسی با اشاره به اینکه گاهی در رسانه‌ها درباره تحقق این وعده تردید می‌کنند، تاکید کرد: این کار باید بشود چرا که اولا نیاز کشور است و دوم اینکه در قانون آمده است و خودمان را موظف  به اجرای قانون می‌دانیم. سوم اینکه این کار را با توجه به امکانات کشور شدنی می‌دانیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اینطور نیست که برخی تصور کنند دولت خودش زمین بگیرد و خودش بسازد و تحویل دهد، تصریح کرد: دولت کار هدایت، نظارت و حمایت را انجام می‌دهد، و باید همه دست‌اندرکاران وارد میدان شوند تا بتوانیم این پیشران اقتصاد را به حرکت در آوریم.

رئیسی با بیان اینکه با ساخت مسکن بسیاری از کسب و کارها فعال می‌شود، گفت: وقتی مسکن فعال شود، خیلی از کسب و کارها و کارخانجات هم فعال می‌شوند و با افزایش اشتغال‌زایی و تولید، نیاز مردم هم برطرف می‌شود؛ لذا ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال جزو برنامه‌هایی است که دولت دنبال می‌کند و مقدمات کار آماده شده است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره آثار واقعی سفرهای استانی و اینکه چقدر مصوبات آن رصد و پایش می‌شود، گفت: کارهای ۶ روز از هفته را در سطح ملی انجام می‌دهیم و یک روز هم به استان می‌رویم؛ بالاخره حق استان است و وظیفه ماست که به استان‌ها سر بزنیم چرا که فقط در تهران مسئولیت نداریم.

رئیسی گفت: قبل از سفر، از وزارتخانه‌ها هیات‌هایی به استان اعزام می‌شوند و نیازهای فوری استان را مشخص می‌کنند. سپس همه این موارد در مرکز و در معاونت اجرایی با دعوت از مدیران بررسی می‌شود و بعد، در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، اعتبارات، زمان و امکانات و پشتیبانی‌های مورد نیاز مشخص می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تورم رسانه واکسیناسیون وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی استقراض از بانک مرکزی رئیس جمهور رئیسی گفت سفره مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به موضوعات اقتصادی که مجلس دوازدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهد، گفت: تقویت اقتصاد و معیشت مردم باید اولویت مجلس دوازدهم و دولت فعلی باشد. البته باید در این راستا برای بخش خصوصی امنیت لازم را ایجاد کرد تا حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی شوند ،تا در این شرایط شاهد رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی در تمامی حوزه‌ها همچون بنزین، گاز، برق و آب بسیار بالا است، افزود: باتوجه مصرف بالا در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تولید انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته در برنامه هفتم توسعه حکمی مبنی بر اعمال بهینه‌سازی مصرف سوخت توسط دولت آورده شد، بنابراین بنظرم دولت باید راهکاری برای بنزین پیدا کند. درواقع از طرفی به افرادی که از بنزین استفاده نمی کنند یارانه دهد و ازسوی دیگر یارانه انرژی طبقات بالای اقتصادی را قطع کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس با ابراز نگرانی از عقب‌ماندگی کشور در بخش بهره‌برداری از معادن ادامه داد: دولت باید بتواند بخش خصوصی را وارد کار کرده و منابع موجود را به ارزش‌افزوده تبدیل کند.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت و مجلس دوازدهم باید منجر به ایجاد اشتغال شود چراکه اشتغال بسیاری از مشکلات را خود به خود حل خواهد کرد، تاکید کرد: کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد چراکه معیشت مردم آسیب بسیاری دیده و اکنون در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید نوروز با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

دیگر خبرها

  • فلاحت پیشه: دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • دولت رئیسی درکی از اهمیت رسانه ندارد فقط انتظارات تبلیغاتی دارد | تعریف از دولت برای چه؟
  • آقای رئیسی! درکی از اهمیت رسانه در دنیای جدید ندارید / برای رسانه و مردم عملکرد شما مهم است نه انگیزه‌های‌تان
  • آقای رئیسی! شن و ماسه را که با هواپیما جابجا نمی‌کنند
  • آقای رئیسی! شن و ماسه را که با هواپیما جابجا نمی کنند /اگر این دولت حتی اندکی از موفقیت‌های دوره اول دولت روحانی را داشت چه انتظاری از رسانه‌ها داشت؟
  • دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند
  • پاسخ مدیران رسانه‌ها به اظهارات رئیسی/کرباسچی: رسانه‌ها نباید با مطالب خلاف واقع، امید کاذب ایجاد کنند/ حضرتی: ابربحران ناامیدی دامن کشور را گرفته است
  • غلامحسین کرباسچی: امیدآفرینی کاذب آدرس اشتباه دادن به تصمیم‌گیران است